![]() |
|
|||
|
|||
![]() Beste mensen,
Haal gisteren mijn voorste originele veerpoten uit elkaar, om er nieuwe KW's in te zetten, zegt mn pa (automonteur en zelf vroeger ook mk1 gereden): "Volgens mij moet je die poten met olie vullen." Ik dacht met olie vullen? Nog nooit van gehoord. Maar ikke opgezocht in mn Duits werkplaatshandboek en daar staat het inderdaad ook in.... ![]() Nu is het zo dat ik er gasdempers uit haal, die over de hele lengte dezelfde diameter hebben (weinig ruimte voor koelolie, alleen onderin). Mijn nieuwe KW's zijn onderaan smaller. Is dat bedoeld om inderdaad ruimte te creëren voor olie om te koelen? Of kunnen KW's er zo in zonder olie? Mvg, Remy
|
||||
|
||||
![]() Origineel zijn ze gevuld met olie ja. Maar als je de demper vervangt door een inzetdemper (patroon) hoeft dit niet meer. Vroeger deed men dat omdat men dacht dat er dan meer koelend oppervlak gecreëerd werd.
Even het inbouwvoorschrift erbij nemen van de fabrikant van de demper en je weet het zeker. Ik heb ze (monroe demperpatroon) droog er in geplaatst volgens voorschrift monroe (in de mk1 cabrio)
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk Last edited by Yellowbug : 28-05-2012 at 15:23. |
|
|||
|
|||
![]() Oke bedankt. Dan ga ik de papieren eens doornemen...
![]()