Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-11-2010, 22:18
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

volgens mij klopt het wel dat er net zoveel ingaat want de wanden zijn 'hol' aan de binnenkant van die 2 delige pan.en bij een originele zijn die bol.trouwens als het nadelig was had vw ze er echt niet op geschroeft.
Old 17-11-2010, 22:21
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC

Quote:
Jah heel leuk... maar dat kan dus niet!

Je carter word een cm lager. Onderkant van het carter ziet er hetzelfde uit... Wanneer je je orriginele pijlstok aanhoud, dan komt het er dus op neer dat je pijl een cm hoger word op je pijlstok.

Uit ervaring als monteur weet ik je te vertellen dat dat snel om een halve liter gaat.. Niet dat dit erg is, maar er wordt gevraagt wat de nadelen zijn.. Minder olievoorraad dus.

Tja ik als monteur met ervaring met dit carter en er zelf mee hebben gereden heb ik er natuurlijk geen verstand van.

Maar goed komt er dus wel op neer dat je inhoud vrijwel gelijk blijft OOK op je peilstok.

Maakt niet uit.

Heb je zo een carter wel is in je handen gehad ? Hij is indeed korter ja dat is ook je winst maar het stalen gedeelte is dunner als origineel het alu gedeelte, dat compenseert ook je inhoud.

Dus ga nou niet allemaal rare verhalen vertellen als je geen ervaring met dit carter hebt.

Zijn heel erg veel mensen die met dit carter rijden zonder problemen.

flickr
Reply With Quote
Old 18-11-2010, 22:23
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Boss
Tja ik als monteur met ervaring met dit carter en er zelf mee hebben gereden heb ik er natuurlijk geen verstand van.

Maar goed komt er dus wel op neer dat je inhoud vrijwel gelijk blijft OOK op je peilstok.

Maakt niet uit.

Heb je zo een carter wel is in je handen gehad ? Hij is indeed korter ja dat is ook je winst maar het stalen gedeelte is dunner als origineel het alu gedeelte, dat compenseert ook je inhoud.

Dus ga nou niet allemaal rare verhalen vertellen als je geen ervaring met dit carter hebt.

Zijn heel erg veel mensen die met dit carter rijden zonder problemen.

Jij je zin... het zal niks uit maken, maar er wordt gevraagt naar de nadelen..
Reply With Quote
Old 18-11-2010, 22:25
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC

Ja dan moet je wel nadelen vertellen die ook echt waar zijn.

Kan je zo gaan doen maar als iemand bullshit loopt te vertellen over een carter waar hij geen ervaring mee hebt heeft niemand daar iets aan hoor.

Zeker niet als je vraagt op de eventuele nadelen.

flickr
Reply With Quote
Old 19-11-2010, 19:58
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Boss
Ja dan moet je wel nadelen vertellen die ook echt waar zijn.

Kan je zo gaan doen maar als iemand bullshit loopt te vertellen over een carter waar hij geen ervaring mee hebt heeft niemand daar iets aan hoor.

Zeker niet als je vraagt op de eventuele nadelen.

Oke.. als jij je gelijk wilt halen, vind ik best... maar ga dan eens ff wiskundig denken! Je bent er niet zomaar vanaf

De diepte van de bak word een centimeter korter, dus minder inhoud. De wanden worden dunner gemaakt, dus daar win je weer inhoud. Maar hoeveel scheelt dat? Die cm die je inkort zal daarmee nooit opgeheven worden.

De praktijk wijst hierin natuurlijk wel, dat je dit haast niet zal merken! Maar hoe je het ook went of keert, de inhoud van het carter zal tog echt kleiner worden.. Denk aan een beker die vol met water zit. Hier snijd je een cm aan de bovenkant af, dan kan je de wanden zo dun maken als je wil, maar die cm water die er nu niet meer in past hef je daar nooit mee op.

Maargoed, nogmaals: In de praktijk zal je hier niet veel van merken!
Reply With Quote
Old 19-11-2010, 21:52
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC

Gelijk halen ? Daar gaat het mij niet om jou meer geloof ik.

Kijk het is simpel, als ik informatie wil over een product dan wil graag info die klopt en van mensen komt die ervaring hebben met het desbetreffende product.

Ik heb niets aan informatie van mensen die met dit specifieke product geen ervaring hebben.

En dat is hier ook het geval, kijk ik begrijp dat er carters bestaan die inderdaad een kleinere inhoud krijgen, maar dat is bij deze niet het geval.
Kan je wel gaan vergelijken met water en een beker maar een carter zit 1 niet vol en 2 op de inhoud van een carter met een groter oppervlak scheelt dit niet zoveel.

Kan wel weer voorbeelden gaan geven, maar de inhoud blijft identiek en zal dus geen gevolgen hebben.
Ik weet dit omdat ik dat toen de tijd ook heb uitgezocht en vergeleken door simpel de carters te vullen los van de motor.

Maar ok jij je zin

flickr
Reply With Quote
Old 19-11-2010, 22:15
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder

ja wat boss zegt. je carter zit toch niet tot de nok vol.

vergelijk het even met jou beker:

doe die half vol met chocomel, stop er een rietje in en snij er een cm van de bovenkant af.
zit er nog steeds evenveel chocomel in jou bekertje.
en aangezien er een ander rietje word meegeleverd kan het manneke nog steeds zn chocomel opslurpen van de bodem.

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
Old 19-11-2010, 22:28
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Send a message via MSN to Misha

Haha .. wat een oliebol

Posting Rules