Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   shallow sump / platte carterpan TDI (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=73939)

joostvw 17-08-2010 12:41

shallow sump / platte carterpan TDI
 
ik ben voor mijn 1.9TDI (AGR) blokje op zoek naar een ondiepere carterpan + kortere olieaanzuigbuis.

ik heb wat rondgezocht en gevraagd maar het is me nog niet helemaal duidelijk,

ik vond er 1 van G-werks maar in het stukje wat erbij stond hadden ze het over een originele 2 delige pan van VW zelf.
is deze die ze aanbieden dan die van de dealer. of is dit een vw pan waarbij ze het onderste (metalen deel) hebben ingekort?

ze kosten trouwens rond de 130 pond. weet iemand misschien nog andere/goedkopere opties
of misschien de prijs bij de dealer?

Mauser35 zei dat er in de PVW laatst 1 stond van INA maar heb deze op internet niet kunnen vinden. zou graag weten hoe die eruit ziet en wat die kost.

oja en ook niet onbelangrijk: passen deze pannen ook op een TDI (AGR)?



MauSeR35 17-08-2010 15:26

Joost, als je een beetje zoekt bij de on-line onderdelen boeren zie je dat ze voor 1.6 tot 2 l benzine en voor tdi 1.9 voor de golf 4 vaak dezelfde pan aanbieden :screwy:

joostvw 17-08-2010 16:43

oke mooi, maar welke had jij nou in de PVW gezien, want INA kon ik niet vinden?

Gerrit-Tdi 17-08-2010 20:34

Volgens mij heeft kevin20v zo'n carter onder zijn golf 1 cabrio zitten alleen is dit een 18 turbo weet niet of deze het zelfde zijn je kunt hem altijd pb lijkt mij:wink:

Martyn 17-08-2010 21:06

Zijn voor Turbo 4 cyl motoren leverbaar en non turbo.

Scheelt toch gauw een cm met de originele.

En is origineel vw, ontwikkeld voor de Mexicaanse markt.

The Green 17-08-2010 21:39

INA Engineering

zeg maar dat je via mij komt ;)
Kerel zen naam is Issam, mijn cilinderkop, turbospruitstuk, dynamo-ombouw en drysump komen van hem

joostvw 17-08-2010 23:33

Quote:
Originally Posted by The Green
INA Engineering

zeg maar dat je via mij komt ;)
Kerel zen naam is Issam, mijn cilinderkop, turbospruitstuk, dynamo-ombouw en drysump komen van hem


heb hem gemaild, dankjewel.

joostvw 13-11-2010 00:15

Die INA engineering vroeg over de 400 dollar.
iets te zout dus.

ergens gevonden dat VW zelf ook pannen uit 2 delen leverde maar die waren even diep als de originele.
Hiervoor heb ik naar de VW dealer gebeld en die hadden er nog nooit van gehoord.
weet iemand of dit misschien in mexico of usa geleverd is?

heb een alternatief gevonden bij G-werks in de UK. voor 135 Pond.

en vond vandaag deze:
ECS tuning - VWVORTEX
150 Dollar dat komt op nog geen 110 euro.




Verzenden kost 76 dollar, totaal word het 226,12 incl verzenden.
omgerekend komt dat op 164,92 euri.

dan denk ik dat G-werks toch goedkoper gaat zijn.

joostvw 13-11-2010 00:25

oh heb even het stukje erbij gelezen:

Back in 2006, VWOA released a hybrid oil pan repair kit (es4369) that was designed to replace your cracked/damaged aluminum pan with a one that was part aluminum & part steel. This hybrid oil pan was steel on the bottom, allowing it to take much more abuse than the original all aluminum version. Not only was this hybrid oil pan able to take more abuse, it also offered 3/4” more ground clearance than the lower original aluminum version. The kit from VWOA included a hybrid pan, pickup tube & turbo drain tube all in one package. This kit was released back in 2006 at a price of $109 and was a runaway success. Shortly after the release VW raised the pricing on this kit to over $300 MSRP and it has been there since. The price of the kit took the desirability of the product away & customers shied away from purchasing it. This hybrid oil pan from VAG was later introduced as standard equipment on some MK4 Jetta's. For whatever reason, VW chose not to manufacture new MK4 GTI's with this great solution.

Enter ECS Tuning..... ECS tuning continued to get inquiries and complaints from customers on what to do with aluminum oil pans that were hanging too low and had been damaged. The VWOA solution was priced out of the market & the original aluminum pans were not a reasonable solution. ECS Tuning sent this problem to their product development team and the team produced a solution for the masses.

komt er dus op neer dat VW ze vanaf 2006 ging leveren voor 80 euri. nu voor veel te duur en daarom heeft ECS ze nagemaakt.

Thomas 13-11-2010 10:55

Zijn hier geen nadelen aan verbonden?

joostvw 13-11-2010 19:55

Quote:
Originally Posted by Thomas
Zijn hier geen nadelen aan verbonden?


dat hij langs 2 kanten kan gaan lekken ;)

nee zou verder niks kunnen bedenken.

Fryslan 16-11-2010 17:51

Quote:
Originally Posted by joostvw
dat hij langs 2 kanten kan gaan lekken ;)

nee zou verder niks kunnen bedenken.



Wat dacht je van minder carter inhoud?! De vervuiling blijft hetzelfde, dus je zal eerder olie moeten verversen...

patjetta 16-11-2010 21:23

En je olie word heter doordat er minder in zit.

Martyn 17-11-2010 00:20

All whrong, er zit vrijwel niet minder olie in je carter.

Iets minder maar dat is minimaal.

Heb zelf met zoon carter gereden.

joostvw 17-11-2010 01:41

op de site staat dat er evenveel olie in moet als normaal.
dus lijkt me geen probleem.

Martyn 17-11-2010 18:47

;)

BigB 17-11-2010 18:56

denk je aan de invoerrechten :P als de douane m open maakt kun je bij betalen en dat wordt gebaseert op prijzen die zij kennen he .

Martyn 17-11-2010 19:03

Gewoon via Gwerks in Engeland bestellen heb ik ook gedaan ;)

De Pul 17-11-2010 19:04

Quote:
Originally Posted by BigB
denk je aan de invoerrechten :P als de douane m open maakt kun je bij betalen en dat wordt gebaseert op prijzen die zij kennen he .

dus als de douane hier zometeen een topic opent over hoe duur die pan geweest is,wat moeten we dan zeggen :confused:

:screwy:

ik heb zat van die pannen liggen hier,kan eens voor je vogelen met dieptes en aanzuigbuisjes als je dat interessant vind?maat van me kan giga goed alu lassen dus dan ben je voor een schijntje klaar....

Fryslan 17-11-2010 22:15

Quote:
Originally Posted by Boss
All whrong, er zit vrijwel niet minder olie in je carter.

Iets minder maar dat is minimaal.

Heb zelf met zoon carter gereden.


Jah heel leuk... maar dat kan dus niet!

Je carter word een cm lager. Onderkant van het carter ziet er hetzelfde uit... Wanneer je je orriginele pijlstok aanhoud, dan komt het er dus op neer dat je pijl een cm hoger word op je pijlstok.

Uit ervaring als monteur weet ik je te vertellen dat dat snel om een halve liter gaat.. Niet dat dit erg is, maar er wordt gevraagt wat de nadelen zijn.. Minder olievoorraad dus.


All times are GMT +1. The time now is 14:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.