![]() |
|
||||
|
||||
![]() je krijgt ze er wel op zonder uit de draaien /frezen/ kotteren
![]() Het gaat immers maar om 0,5 mm ! ,dus met zo'n lamellenschijf is het zomaar klaar ,die 0,5 mm . Met zo'n ding dus ![]() Daar is het binnen 5 min mee klaar , die kun je krijgen in 60 mm ,die druk je in het gat ,de boormachine rustig laten draaien ,en dan controleren met een schuiifmaat (of even op de naaf passen ) ,tot de gewenste maat is bereikt . simpeler kan niet ![]()
|
||||
|
||||
![]() Jij bent echt goed.....(had ik zelf ook wel kunnen verzinnen...
![]() thanks man. Lars
|
||||
|
||||
![]() Quote:
beetje beter opletten in het vervolg ![]() ![]() Kotteren doe je op een freesbank, naafgaten uitdraaien op een draaibank. Ik heb op mijn oude polo coupe ook zonder enige moeite Opel staal op de naven gezet, het kwam er ook zo weer af. 't is maar 0,5mm (0,25 rondom), dat is misschien net iets meer dan de laklaag die er op zit. Voor dat kleine beetje zou ik de boel niet laten uitdraaien als je zelf geen connecties hebt.
|
||||
|
||||
![]() En als ik van een oude meneer op mijn stageplek toendertijd begreep was frezen in verticale richting en kotteren in horizontale richting,
Weet alleen niet of deze meneer het goed had. |
|
||||
|
||||
![]() Thanks mensen, ik laat ze eerrst verbreden en dan ga ik even kijken of het pas (dat geluk heb ik nooit, dus ik ga er van uit dat ik even met lamelle schijf tekeer moet gaan)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Misschien gewoon eerst even je naven en gaten meten, dan weet je of je iets moet doen. Daarnaast kan de verbreder je misschien ook wel even helpen, neem namelijk aan dat als je kunt verbreden, het naafgat aanpassen kinderspel is. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hij doet niet aan naafgat uitdraaien, heb ik al gevraagd. Deze man is alleen van het verbreden. Maar eerst maar eens zien idd hoeveel ze te klein zijn en dan maar eens kijken of het nodig is om uit te draaien. Ik ga straks weg om ze weg te brengen.
Lars
|
||||
|
||||
![]() Zo ben weer terug van de verbreder. Er stond een duitser die even 20 setjes velgen kwam brengen en ook weer halen...??? Dat doet die al 8 jaar deze man, snap ik dat v d Mik werk genoeg heeft... Wel een aardige man, hij stopt er mee omdat die het al 40 jaar doet en hij heeft de mooie leeftijd gehaald van 80 jaar.
|
||||
|
||||
![]() als je nog geen adres hebt voor dat uitdraaien, kun je naar machinefabriek buitendijk in weesp
http://www.buitendijkspecials.nl/concept/velgen.html ik heb daar al veel laten doen, is tot nu altijd perfect bevallen,