Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #301  
Old 30-08-2010, 15:25
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,042
Default

Zit er eigenlijk al een start-stop systeem in?
Reply With Quote
  #302  
Old 02-09-2010, 20:56
Yoan's Avatar
Yoan Yoan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Default

@PeterZ: dat is een mooie score! Mijn verbruik is dankzij R'dam Centrum idd niet zo mooi, ik doe daar binnenkort nog een update over.

@knarfmk1, zit geen start-stopsysteem in en dat komt er ook niet in. Is te ingewikkeld.
__________________
Eigen project:
www.mijnbluemotion.nl
Reply With Quote
  #303  
Old 05-09-2010, 16:10
Yoan's Avatar
Yoan Yoan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Default

Ik heb nu meer concrete informatie over de trip van Amsterdam naar Stockholm: http://www.mijnbluemotion.nl/finale...ar-stockholm-79

30 september gaan we van start vanuit Amsterdam, de volgende dag 1 oktober verwachten we in Stockholm aan te komen. Ik rijd natuurlijk alleen in de auto, de VW Caddy van Carrec Technocenter rijdt met me mee. Misschien rijden er nog meer personen/auto's mee, dat wordt allemaal nog geregeld.

Het grote doel is natuurlijk om minstens 1 op 30 te rijden en om tevens niet te tanken onderweg. Als ik moet tanken dan heb ik sowieso de 1 op 30 niet gehaald. Het is een rit van ongeveer 1570 kilometer, alleen over de weg, dus niet met de boot.

De komende tijd zal er ongetwijfeld nog meer informatie volgen over de trip zelf en over de laatste aanpassingen aan de auto!
__________________
Eigen project:
www.mijnbluemotion.nl
Reply With Quote
  #304  
Old 13-09-2010, 12:01
Yoan's Avatar
Yoan Yoan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Default

Het duurde even voordat ik het juiste gereedschap had, maar de carbon klep is gemonteerd + lexaan achterruit: http://www.mijnbluemotion.nl/carbon...-lexaan-ruit-80










De gewichtsbesparing is hierdoor 9,3 kilo. Ik heb alles opgeteld en blijk al 102 kilo bespaard te hebben! En er volgt nog meer..

De auto staat nu deze week bij Carrec Technocenter voor de laatste aanpassingen, o.a. voor het inbouwen van de elektronische stuurpomp, updates volgen!
__________________
Eigen project:
www.mijnbluemotion.nl
Reply With Quote
  #305  
Old 13-09-2010, 19:03
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

met steeds met recht een bluemotion te noemen!

kun je hem nou ook wegenbelasting vrij krijgen dmv een soort keuring?
lijkt me wel zo eerlijk. je rijdt met een lager gemiddelde dan een "echte" bluemotion

edit: met dank aan je site weet ik nu ook hoe die schroeven in de deuren en cilinderkop genoemd worden dankje Yoan
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW

Last edited by GoAzBox : 13-09-2010 at 19:08.
Reply With Quote
  #306  
Old 13-09-2010, 20:11
Yoan's Avatar
Yoan Yoan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Default

Hey Jasper, graag gedaan ;-)
Wegenbelastingvrij zal niet zomaar gebeuren. Ze meten dat adhv de co2 uitstoot en dat zal bij niet lager ziin als een echte Bluemotion.
__________________
Eigen project:
www.mijnbluemotion.nl
Reply With Quote
  #307  
Old 13-09-2010, 20:14
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Jij hebt toch dat Aerofinn systeem laten plaatsen. Merk je hier inmiddels al iets van?
Reply With Quote
  #308  
Old 16-09-2010, 20:24
Yoan's Avatar
Yoan Yoan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Default

Het is een te kleine wijziging om echt verschil te merken. Bovendien is mijn auto steeds aan veranderingen onderhevig dus ik kan niet echt zeggen of en hoeveel het heeft geholpen.
Dat is eigenlijk met alles zo, het is een optelsom. Als je een carbon kap gaat monteren merk je daar niets van, maar wel als je meer aanpassingen gaat doen.

Zoals gezegd staat de auto nu bij Carrec Technocenter voor behoorlijk ingrijpende aanpassingen: http://www.mijnbluemotion.nl/laatst...technocenter-81




De stuurpomp wordt ingebouwd + schakelaar zodat ik hem op de snelweg uit kan zetten. Zo'n pomp inbouwen is enorm veel werk, het is natuurlijk niet plug-and-play. Alles moet op maat gemaakt worden.
Dit betekent dus ook dat de oude pomp plus aircopomp komen te vervallen, andere multiriem, nieuwe distributieriem (als toch alles los is). Timing op tijd zetten, bleek nu niet zo te zijn, dus dat levert ook weer winst op.

Daarnaast komt er een langere vijfde versnelling in, precieze details hierover heb ik nog niet.

Kortom: er wordt hard aan gewerkt en ik heb er alle vertrouwen in dat het een succes wordt.
__________________
Eigen project:
www.mijnbluemotion.nl
Reply With Quote
  #309  
Old 17-09-2010, 16:10
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

ik blijf dit een mooi project vinden.
misschien dat ik het ooit nog een beetje ga toe passen als mijn golf2 tdi af is. maar die is van zichzelf al lichter dus ben benieuwd hoe zuinig die gaat worden.

weet je trouwens zeker dat je je stuurpomp uit wilt zetten op de snelweg?
heb het ooit meegemaakt met mn nissan die ik ooit had dat het blok stil viel, en dus ook de stuurverkrachting) en dat stuurt echt zwaar moeilijk (zwaarder als een auto zonder stuurbekrachtiging).
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #310  
Old 18-09-2010, 13:10
siep wokkel's Avatar
siep wokkel siep wokkel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 390
Default

Ik zou gewoon die hele stuurbekrachtiging eruit halen. Je bent toch geen pussy.

Verder wel vet project om te lezen.
__________________
16 kleppen
Reply With Quote
  #311  
Old 18-09-2010, 23:54
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Quote:
Originally Posted by siep wokkel
Ik zou gewoon die hele stuurbekrachtiging eruit halen. Je bent toch geen pussy.

Verder wel vet project om te lezen.

__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #312  
Old 19-09-2010, 00:15
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by siep wokkel
Ik zou gewoon die hele stuurbekrachtiging eruit halen. Je bent toch geen pussy.

Verder wel vet project om te lezen.


__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #313  
Old 19-09-2010, 00:50
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Quote:
Originally Posted by siep wokkel
Ik zou gewoon die hele stuurbekrachtiging eruit halen. Je bent toch geen pussy.

Verder wel vet project om te lezen.


Heee mister Grootspraak. Vertel eens over al die projecten van je waarbij je de stuurbekrachtiging verwijderd hebt?
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #314  
Old 19-09-2010, 12:02
Yoan's Avatar
Yoan Yoan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Default

Stuurbekrachtiging wil ik absoluut niet missen. Airco oke, minder comfortabele stoelen oke, meer lawaai in de auto oke. Ik ga straks ook weer op 'normale' banden rijden dus stuurbekrachtiging blijft er zeker in.
__________________
Eigen project:
www.mijnbluemotion.nl
Reply With Quote
  #315  
Old 22-09-2010, 21:41
Yoan's Avatar
Yoan Yoan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Default

De auto heeft ruim een week bij Carrec Technocenter gestaan voor mooie updates. De elektronische stuurpomp is gemonteerd: http://www.mijnbluemotion.nl/elektr...ak-aangepast-83




Prachtig stukje maatwerk vind ik zelf







Ook is de versnellingsbak voorzien van een langere vijfde versnelling. Bij 1800 toeren reed de auto 84 km/u, nu 90. Oftewel minder toeren bij dezelfde snelheid!

Nog een paar updates en dan zijn we klaar voor de rit naar Stockholm. Leuk hierbij te vermelden is dat Shell de brandstof hiervoor sponsort!
__________________
Eigen project:
www.mijnbluemotion.nl
Reply With Quote
  #316  
Old 22-09-2010, 22:15
Joentje
Guest
 
Posts: n/a
Default

Waarom rijd je trouwens met een openluchtfilter? Is een CAI niet beter, of een orignele filterbak met K&N inlegfilter?

Verder super project, en stukje vakwerk met de stuurpomp
Reply With Quote
  #317  
Old 23-09-2010, 11:58
Yoan's Avatar
Yoan Yoan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Default

Er komt koude lucht van de grill via het originele kanaal naar het luchtfilter. Dus is prima zo.
__________________
Eigen project:
www.mijnbluemotion.nl
Reply With Quote
  #318  
Old 23-09-2010, 12:03
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

ik denk ook dat die keuze ligt aan het ruimtegebrek als ik die foto's zo zie
op de plaats waar de filterbak zat zit nu een enorme pomp.
goed bezig zo Yoan
wat is het verschil bij 120 in toeren?
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #319  
Old 27-09-2010, 12:05
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,855
Default

Nog 3 dagen en dan is het erop of eronder. Ik zou zeggen al je geld zetten op de finale en alles letterlijk en figuurlijk eruit halen wat er nog in zit.

Dus letterlijk zit er nog hemeltje, abc stijlen en tapijt in de auto, haal het er maar uit en plaats het na de finale indien gewenste maar terug.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #320  
Old 29-09-2010, 11:00
Yoan's Avatar
Yoan Yoan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Default

Wat je niet wilt maar toch gebeurt: de auto gaat een dag voor vertrek stuk. CRISIS: http://www.mijnbluemotion.nl/auto-k...ismanagement-84

Turbo is stuk en nog een aantal zaken. Op dit moment wordt er bij Carrec Technocenter met man en macht gewerkt om de auto weer rijdend te krijgen, want morgen om 10 uur willen we vertrekken voor de rit naar Stockholm!

Dit is echt een zware domper, maar aan de andere kant is het helemaal erg als dit tijdens de reis gebeurt.
Het wordt nu dus wel heel spannend!
Updates volgen.
__________________
Eigen project:
www.mijnbluemotion.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum