Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-12-2004, 19:35
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default koudstart

weet iemand waar de "koudstart" van een golf gti PF motor zit??? er werd me namelijk verteld dat die waarschijnlijk niet echt lekker meer is en daardoor slecht loopt als de blok koud is. ik ben dan niet zo'n geweldige monteur dus wou ik om raad vragen bij de genen die dat wel zijn :biggrin:

alvast hartelijk dank :o
__________________
Always VW
Reply With Quote
  #2  
Old 13-12-2004, 13:50
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

elow????? anyone?
__________________
Always VW
Reply With Quote
  #3  
Old 13-12-2004, 13:53
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

'koud start' is een nogal 'kort door de bocht' omschrijving. Je koudstartsysteem bestaat uit meerdere onderdelen...
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #4  
Old 13-12-2004, 18:36
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
'koud start' is een nogal 'kort door de bocht' omschrijving. Je koudstartsysteem bestaat uit meerdere onderdelen...


is er ergens een overzicht of dergelijke waardoor ik kan zien wat waar zit?
__________________
Always VW
Reply With Quote
  #5  
Old 13-12-2004, 21:17
MMgolfnut1's Avatar
MMgolfnut1 MMgolfnut1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,694
Default

Misschien dat Marco m.b.v. etca ff wat tekeningen kan laten zien. Of koop ff een vraagbaak.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-12-2004, 22:12
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

Quote:
Originally Posted by MMgolfnut1
Misschien dat Marco m.b.v. etca ff wat tekeningen kan laten zien. Of koop ff een vraagbaak.


COOL!!!! waar kan ik marc vinden op deze forum??? wat is zijn nick??. vraagbaak heb ik ook maar dat spul is in het engels helemaal.
__________________
Always VW
Reply With Quote
  #7  
Old 13-12-2004, 22:28
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by AZRAIL
wat is zijn nick??

marco...
Reply With Quote
  #8  
Old 13-12-2004, 22:32
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

Quote:
Originally Posted by Matheo
marco...


heb hem gevonden (geloof ik)
__________________
Always VW
Reply With Quote
  #9  
Old 13-12-2004, 22:50
MMgolfnut1's Avatar
MMgolfnut1 MMgolfnut1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,694
Default

Nee, nog niet Je moet maar ff bij de leden zoeken onder "Marco" en hem dan ff een pb sturen.
Reply With Quote
  #10  
Old 13-12-2004, 22:55
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

Quote:
Originally Posted by MMgolfnut1
Nee, nog niet Je moet maar ff bij de leden zoeken onder "Marco" en hem dan ff een pb sturen.


just happend. dank allen voor de reacties
__________________
Always VW
Reply With Quote
  #11  
Old 14-12-2004, 01:20
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Onderstaande heb ik ook aan je gemaild:

Hallo mikail,

Natuurlijk wil ik je proberen te helpen, ik vermoed toch dat je ergens een
vacuum lek hebt,
Dat heb ik zelf met mijn GTI (PB, zelfde motor zonder kat.) ook gehad. Onder
de kleppendeksel
onluchting (dat is dat zwarte ronde potje bovenop de motor) zit een kort
verbindingsslangetje, heb je die al nagekeken?? Die was mij mij namelijk
gescheurd, plus dat 1 verbinding in de aansluigslang niet goed zat.

Verder zou het nog een massaprobleem kunnen zijn, zwak punt van de Golf 2 is
de massa van de zekeringkast. Aan de linkerkant naast de zekeringkast zit
een massa aansluitblokje, leg vanuit hier eens een extra massa naar de
carrosserie (wel een goede dikke kabel gebruiken).

De aansluiting van de ISV (Idle Satbilisation Valve / STK Stationair Toeren
Klep) al gecontroleerd?? Dat is dat ronde buisje bovenop je motor, de
stekker hiervan wil nog wel een slijten tegen de kleppendeksel ontluchting.

heel veel suc6, lukt het niet of mocht je tekeningen willen dan hoor ik het
wel.

Marco
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #12  
Old 14-12-2004, 18:31
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

Ik heb net aansluiting van de ISV nagekeken maar die is nog in orde. Is wel afgeplakt door de vorige eigenaar weliswaar maar als ik hem los koppel loopt de motor nog beroerder.

Verder heb ik de rubberen slangetjes nagekeken waar lucht doorheen gaat maar heb geen scheur kunnen opsporen. En het verbindingstukje van de kleppendeksel en dat zwarte postje is net nieuw, zit verder ook geen scheur in ofzo.

De kabel voor de massa bij de zekeringkast weet ik wel te vinden, maar wist zo even niet van waar naar waar ik die kabel moest trekken. Als u dat even nader wilt toelichten alsjeblieft.

andere oplossingen van iedereen ook welkom
__________________
Always VW
Reply With Quote
  #13  
Old 15-12-2004, 09:17
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

Check ff je koudstartinjector, dit is een 5e injector die ergens aan het inlaatspruitstuk moet hangen, kan em niet direct aanwijzen bij de PF, ben meer een KR mannetje
Tijdens koudstart ff de stekker eraf trekken en kijken of er wat veranderd...
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 15-12-2004, 17:29
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Check ff je koudstartinjector, dit is een 5e injector die ergens aan het inlaatspruitstuk moet hangen, kan em niet direct aanwijzen bij de PF, ben meer een KR mannetje
Tijdens koudstart ff de stekker eraf trekken en kijken of er wat veranderd...


ik heb een zelfde inlaatspruitstuk compleet voor me liggen momenteel maar ik kan hem nergens vinden . ergens een foto???
__________________
Always VW
Reply With Quote
  #15  
Old 15-12-2004, 19:03
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

er zit wel recht achter de gasklep een stekkertje, als ik die loshaal gebeurt er vrij weinig. eigenlijk helemaal niks. heb ik de goeie te pakken denk je?




zo niet zit die dan aan de andere kant ergens?


__________________
Always VW
Reply With Quote
  #16  
Old 15-12-2004, 19:53
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by AZRAIL
er zit wel recht achter de gasklep een stekkertje, als ik die loshaal gebeurt er vrij weinig. eigenlijk helemaal niks. heb ik de goeie te pakken denk je?




zo niet zit die dan aan de andere kant ergens?





Neeheeeeeee dat is je gasklepschakelaar, die heeft NIKS met de koudstart te maken....
Reply With Quote
  #17  
Old 15-12-2004, 20:07
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Ik heb me maar eens kwaad gemaakt ( :p ) en de boeken er bij gepakt.....

De PF heeft een Digifant inspuiting, en die heeft GÉÉN aparte koude start verstuiver, maar de extra brandstof voor een koude start word geregeld door de inspuitcomputer......die regelt een en ander aan de hand van bepaalde sensoren, die kijken naar de temperatuur van het blok.....

Dus in het geval van slecht draaien na een koude start is er denk ik eerder een voeler defect..........
Reply With Quote
  #18  
Old 15-12-2004, 20:29
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Ik heb me maar eens kwaad gemaakt ( :p ) en de boeken er bij gepakt.....

De PF heeft een Digifant inspuiting, en die heeft GÉÉN aparte koude start verstuiver, maar de extra brandstof voor een koude start word geregeld door de inspuitcomputer......die regelt een en ander aan de hand van bepaalde sensoren, die kijken naar de temperatuur van het blok.....

Dus in het geval van slecht draaien na een koude start is er denk ik eerder een voeler defect..........


de temperatuurvoeler (de blauwe) heb ik vervangen. de pingelsensor is vastgedraait met 20 Nm. de bougies blijven maar zwart, ook na vernieuwing. ik weet eerlijk gezegd niet in wat voor staat de lambdasonde is. zou die ook de boosdoener kunnen zijn? de CO uitstoot is 0.01%. er is ook vanuit de uitlaatspruitstuk rechtstreeks met zo'n buisje gecontroleerd of de CO, vóór de kat nog, erg hoog was maar die bleek ook goed te zijn. de compressie is gemeten, alle 4 de cilinders 13.1. de bougie kabels zijn allemaal goed. het rotortje en verdeelkap is ook goed. luchtmassa meter is ook goed (tenminste dat denk ik, want ik koppel hem los en de motor slaat af). ik heb er wel een open luchtfilter op gemonteerd, heb nergens last van valse lucht en NOG STEEDS LOOPT HIJ NIET LEKKER :frown: ik ga zo eens beginnen met het groffere werk denk ik. een grote hamer doet soms wel wonderen (uitgeprobeerd bij een Rover MINI )
__________________
Always VW
Reply With Quote
  #19  
Old 15-12-2004, 21:27
richardcabriogti's Avatar
richardcabriogti richardcabriogti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2004
Posts: 24
Default

oke hopelijkl is dit de oplossing
als je de motor start als die koud is en hij slaat direkt weer af
en dit moet je blijven doen totdat hij wat warmer wordt en dan blijft hij lopen totdat hij op temperatuur is en dan loopt hij goed
is dit het probleem(zo ja)
is dit de oplossing
de modellen tot eind 87 zit er rechts naast de dynamo een grijs kastje waar een stekkertje op zit met 2 draadjes en 2 brandstofleidingen
deze regelt de brandstof doorvoer bij een koudestart
dit werkt op een hittedraad principe via een sensor (bruin) dit op de waterdoorvoer op de cilinderkop
deze hittedraden in het kastje gaan nog wel eens kapot waardoor de doorvoer niet meer werkt
testen:wees met zijn tweeen de een start de motor en probeert hem te laten lopen
de ander haalt het stekkertje eraf als het goed is verandert er niks aan de situatie
zo ja dan is of de sensor of het kastje kapot
bij modellen vanaf 88 zit dit kastje op de spinnekop dit is ook een grijs kastje met een stekker met 2 draden
succes
Reply With Quote
  #20  
Old 15-12-2004, 22:11
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

verbeter mij als ik het fout heb, maar zo'n spinnekop heb je toch alleen als je een mechanische injectie hebt? die zit dan toch boven op de luchtfilterbak? hij loopt wel als hij koud is, maar echt super beroerd. lijkt wel een 3 pitter, maar dat is niet het geval. alle 4 werken gewoon mee . lijkt alsof je hem de strot dicht knijpt
__________________
Always VW

Last edited by AZRAIL : 15-12-2004 at 22:14.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum