Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-05-2010, 14:24
devious's Avatar
devious devious is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 11
Default Losse slang T3 Syncro 1.9 TD

Ik heb van de week een T3 syncro 1.9TD gekocht.
Nou viel me gister op dat er een slang los hangt in de motor ruimte.
Deze zit net achter de aansluiting van de oliefilterbehuizing.
Links naast de oliefilterbehuizing op de foto:



Bij de 1.6 TD motoren hier ik hier heb staan is deze aansluiting afgesloten door een blindplaat. Iemand eenig idee waar deze slang voor dient?
Of kan ik deze aansluiting gewoon afsluiten met een blindplaat van een van de 1.6 motoren?
Reply With Quote
  #2  
Old 31-05-2010, 07:05
Houtstoker Houtstoker is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 108
Default

Heb je een elektrische water pomp voor nakoeling kop?
__________________
Groeten Ad
Reply With Quote
  #3  
Old 31-05-2010, 11:29
devious's Avatar
devious devious is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 11
Default

Er zit wel een elektrische waterpomp in,
die loopt van de oliekoeler naar een van de radiator buize als k me nie vergis
Reply With Quote
  #4  
Old 31-05-2010, 11:43
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Het lijkt mij een extra carterontluchting.
Deze hoort volgens mij aangesloten te zitten op de luchtfilterbak / inlaat VOOR de turbo.

Gr Jan.
Reply With Quote
  #5  
Old 31-05-2010, 12:09
devious's Avatar
devious devious is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 11
Default

Dat leek mijn ook en logische optie. maar waarom een 2e carterontluchting?
bovenop de klependeksel zit de standaard ontluchting ook gewoon (die idd terug loopt naar de luchtslang voor de turbo)
Reply With Quote
  #6  
Old 31-05-2010, 21:03
devious's Avatar
devious devious is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 11
Default

iemand een idee of dit klopt? en of ik deze af mag sluiten of niet?
__________________
Devious... Wie anders?
Reply With Quote
  #7  
Old 31-05-2010, 22:53
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Gewoon aansluiten !
Beter geen ,dan teveel carterdruk.

De oude diesels gingen door een te hoge carterdruk nog wel eens op de olie lopen,en dat is wel het laatste dat je wil bij een turbodiesel.

Gr Jan.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum