Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-05-2010, 12:39
VR6GTC VR6GTC is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 27
Default Advies gevraagt project MK3 Cabrio

Beste medevw liefhebbers,

Ik ben sinds kort in het bezit van een mk3 cabrio uit 1995. Dit is een rolling stones uitvoering met de kleur aquablauw pareleffect.
Nu heb ik al jaren in gedachten een project te maken van mijn lievelingsmerk en type VW Golf en heb besloten om dat nu eindelijk met deze heerlijke auto te gaan doen aangezien ik het heerlijk vind om met me haren in de wind te rijden:P

Plannen die ik heb: Exterieur volledig opnieuw opbouwen, cleanen en spuiten
Motorisch volledig opnieuw opbouwen en met het vermogen wil ik er rond de 250-300 pk uithalen (meer is nog geen probleem).

Nu is mijn vraag: Om dit vermogen te halen, wat voor blok kan ik het beste als basis gebruiken? Wat ik bijna zeker weet is dat ik gebruik van een turbo wil maken. Ik zat ook te denken aan een g-lader (g60 blok) maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik ben van plan om een donorauto aan te schaffen en alles om te gooien naar de cabrio.

Mijn opties: 2.0 16v ABF blok (Hier turbo op bouwen), 1.8 20vt turbo, vr6 blok om hier uiteindelijk een turbo op te plaatsen of een g60 blok.

Andere suggesties/ideeen zijn altijd welkom!

Waar gaat het meeste geld in zitten en waar haal je het meest rendabele vermogen mee uit?

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren zodat ik snel een start kan maken!

Mvg Jeroen
Reply With Quote
  #2  
Old 07-05-2010, 18:11
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

1.8 20vt is het simpelst,vr6 en abf niet echt geschikt(veel kosten),g60 met turbo imo het leukst.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-05-2010, 18:53
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Stond vd week nog n 180 pk 20v t op Marktplaats te koop.

http://link.marktplaats.nl/341492020

Vind ik erg weinig geld...

Suc6 ermee,

Gr Pim
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #4  
Old 09-05-2010, 20:27
VR6GTC VR6GTC is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 27
Default

thx voor de reacties...

Past een 1.8 20vt makkelijk in een golf 3? en eventueel een 2.0 TFSI blok?
Waarom is een g60 icm een turbo het leukste?

Ik wil alles uiteraard in 1x goed doen...
Reply With Quote
  #5  
Old 09-05-2010, 21:18
JaapL. JaapL. is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 636
Default

Wil ik ook wel eens weten, of een 1.8T motor makkelijk in te bouwen is..

Heb namelijk een Golf 3.5 cabrio.. En lijkt mij wel wat zo'n 1.8T erin.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-05-2010, 21:23
Wij-be's Avatar
Wij-be Wij-be is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 425
Default

of het makelijk past weet ik niet henkwassenaar had ook een 1.8t in een golf 3 en ook is er iemand met gele golf 3 met 2.0 (t)fsi hier op het forum
Reply With Quote
  #7  
Old 10-05-2010, 16:29
VR6GTC VR6GTC is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 27
Default

Hmm oke! Maar even voor mezelf op een rijtje zetten:

G60 - G-lader stage 3 bewerkt: Hoeveel pk ongeveer? (met AMG-compressor hoeveel pk haalbaar?)
Voordeel: Goedkoopste optie, op elk toerental vermogen
Nadeel: Ouder blok in nieuwere auto, 300pk moeilijker haalbaar?
2.9 VR6 - 190pk (Met compressor+kleine aanpassingen 300pk haalbaar)
Voordeel: Gaat niks boven een vr6 geluid!
Nadeel: Moeilijker inbouwen/duur in onderdelen
1.8 20vt - 150pk (agu) (met grotere turbo+aanpassingen 300pk haalbaar)
Voordeel: Meer uitbereidingsmogelijkheden/nieuwer blok (hogere restwaarde auto)
Nadeel: Duurste optie

Ik ben zelf echt heel erg sterk aan het twijfelen tussen deze 3.

Kunnen jullie mij helpen met de keuze? Voordelen en nadelen aanvullen? Zelf heb ik geen ervaring met een g60 blok maar ik hoor veel mensen positief erover praten.. Wat zou jullie keuze zijn en waarom?
Reply With Quote
  #8  
Old 10-05-2010, 20:51
classic-edition's Avatar
classic-edition classic-edition is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,966
Default

Een vr6 zou mijn persoonlijke keuze zijn en dan zonder turbo.
Met ongeveer 180 pk meer dan voldoende en ook lekker om rustig mee te rijden.

Met de huidige keuringsregels ook makkelijk in te bouwen en te keuren.

En natuurlijk het geluid van een vr6.

Maar goed geen turbo in mijn optie.

2e optie zou een r32 zijn
__________________
Een feesje of evenement en een DJ nodig?

Web: www.djmarcomartinez.com
Reply With Quote
  #9  
Old 10-05-2010, 21:17
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Quote:
Originally Posted by classic-edition
2e optie zou een r32 zijn



Reply With Quote
  #10  
Old 10-05-2010, 22:02
VR6GTC VR6GTC is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 27
Default

Ja ik vind het ook heerlijk rijden in een 6 cilinder..Heb een golf 3 vr6 gehad en dat was geen klagen!

R32 had ik er niet tussen staan omdat het blok in aanschaf al vrij duur is! Anders had dat wel mijn voorkeur gehad
Reply With Quote
  #11  
Old 10-05-2010, 22:08
VR6GTC VR6GTC is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 27
Default

En ik denk dat dat zijn 2e (toch wel 1e) optie zou zijn?!

Last edited by VR6GTC : 11-05-2010 at 06:42.
Reply With Quote
  #12  
Old 10-05-2010, 22:19
Martyn_86C's Avatar
Martyn_86C Martyn_86C is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 352
Default

Ik zou als het in mijn auto zou passen gewoon een 1.8T inbouwen, daar zijn er genoeg van. Techniek is bekend, het is betrouwbaar, het is vaker gedaan en er zat voor te koop!!

Waarom het wiel 2x uitvinden? Maar waarom zoveel power in een Cabrio? Hou je cabrio lekker orgineel, schroefsetje en een setje BBS en rij em lekker relaxt op de mooie zomer dagen, en koop er een VR6je naast! Dan ben je veeeeel goedkoper uit en heb je 2 keer zoveel fun!!

Maar evengoed succes met je keuze en je project, keep posting, ik hou het ieg in de gaten!
__________________
Groeten, Martyn
Reply With Quote
  #13  
Old 10-05-2010, 23:52
Mad_Uwe's Avatar
Mad_Uwe Mad_Uwe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 266
Default

Om redelijk betrouwbaar 300pk te halen is een goed 20VT blok veruit de goedkoopste optie volgens mij.
__________________
Prius3
Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized
Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269
Boxster S 987 48dkm
Ducati 916, 748SP, 999S
Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91
Reply With Quote
  #14  
Old 27-05-2010, 12:54
VR6GTC VR6GTC is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 27
Default

Nou, ik ben erover uit! Het wordt een vr6 blok

Ik ga een vr6 donor auto halen waarbij ik alle nodige onderdelen vanaf kan halen.
Het blok ga ik helemaal opnieuw opbouwen en uitboren tot een 3L.
Ook ga ik het blok "turboklaar" maken.
Maar hier komt mijn volgende vraag: Wat is het beste om allemaal te gaan vervangen in het blok om hem turboklaar te maken en er in eerste instantie zoveel mogelijk pk's uit te halen? Moet de bak ook aangepakt worden?

Uiteindelijk wil ik toch niet verder gaan als 400pk, maar dan denk ik wel erg vooruit!
Reply With Quote
  #15  
Old 27-05-2010, 17:26
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Om een goed turboblok te bouwen moet je zowiezo gaan denken aan andere zuigers drijfstangen etc.. En daarbij dus ook andere lagers etc.

Maar er zijn er ook die met een dikke koppakkingplaat gaan rijden. Ook een manier, maar in mijn ogen niet de juiste. Zeker niet als je er grote vermogens uit wilt gaan halen.

Voordat je begind met het blok zelf, zou ik eerst lekker gaan lezen en kijken hoe andere mensen het gedaan hebben. Versnellingsbak moet ook aangepast worden. Of je pakt een andere en die pas je aan. Een hele hoop mogelijkheden dus.
Reply With Quote
  #16  
Old 28-05-2010, 08:30
VR6GTC VR6GTC is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 27
Default

Dus eigenlijk om een mooi turboklaar blokje te maken is het het mooiste om de zuigers, drijfstangen, nokkenassen en krukas te vervangen? Inclusief alle lagers en pakkingen...

Ik heb wel bij veel projecten gekeken en ben daar ook veel wijs uit geworden alleen staat er vaak niet exact in wat ze nou precies vervangen.

Weet iemand toevallig of een DSG-bak op een vr6 blok kan mbv adapters oid?
Reply With Quote
  #17  
Old 28-05-2010, 15:32
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Idd. Je kan beter alles (laten) controleren, en aanpassen zodat je zeker weet waar je mee werkt. Je moet een goede sterkte basis hebben om verder te kunnen.

"Kan niet, bestaan niet''. Veelal geroepen hier op het forum. Soms wat overenthousiast, maar er zit wel wat waarheid in. Een DSG-bak zou wel kunnen, maar er zit weer veel meer electrische rompslomp omheen. Dus ook hier weer; het is maar net hoe gek je het wilt maken.
Reply With Quote
  #18  
Old 31-05-2010, 14:12
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

DSG kan je wel redelijk vergeten i.v.m. geavanceerde electronica. Dat gaat niet werken met zo'n oud blok erachter.

Verder moet je bij een VR6 inderdaad eigenlijk 'alles' vervangen als je tussen de 300 en 400pk wil uitkomen.
1.8T is makkelijker om richting dat vermogen te duwen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #19  
Old 31-05-2010, 17:53
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default

Ik heb een 95er rolling stones cabrio in aqua blauw perl met vr6. Mooie combinatie
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote
  #20  
Old 02-06-2010, 10:56
VR6GTC VR6GTC is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 27
Default

Ja dat klopt. De 1.8T is idd makkelijker, alleen zou ik sowieso een donorauto moeten aanschaffen ivm het onderstel e.d. En een golf 4 gti of ibiza cupra zijn nog erg duur in aanschaf om deze als donor auto te gaan gebruiken.

Misschien dat ik het vr6 blok wel overgooi en alleen de nodige onderdelen vervang en dan doorsparen voor een r32 blok

"Ik heb een 95er rolling stones cabrio in aqua blauw perl met vr6. Mooie combinatie"
NICE! :P
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum