Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-05-2010, 11:45
akpolfein akpolfein is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 19
Default aanschaf jetta mk1

Hallo forummers,

ik heb een jetta mk1 op het oog. het is een opknappertje maar dat wil ik ook
het enigste probleem is dat hij niet echt een pittige motor heeft (1.3 benzine). bij het wegrijden moest ik veel moeite doen om hem niet stil te laten vallen

de vraag is: hoe kan ik hier voor een paar honderd euro wat pittigers van maken?
moet er dan een volledig nieuw blok in (en kan dit uberhaupt :S zonder dat ik alles moet gaan verstevigen), of is een grotere carb en andere uitlaat voldoende?

Last edited by akpolfein : 05-05-2010 at 11:59.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-05-2010, 12:27
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

motorfiets carb's erop
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #3  
Old 05-05-2010, 19:14
akpolfein akpolfein is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 19
Default

daar heb ik iets over gelezen op dit forum.
maar als je de cilinders niet groter maakt heeft het volgens mij weinig zin of zijn de standaart carbs altijd te klein?

Last edited by akpolfein : 05-05-2010 at 19:31.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-05-2010, 21:15
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Ander blok is volgens mij de beste optie, maar dan kom je in dit geval de motorsteunen aan het omlassen. Vestevigen is niet direct nodig, tenzij je een motor met heel veel PK's erin gaat lepelen.
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #5  
Old 06-05-2010, 05:57
akpolfein akpolfein is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 19
Default

100pk, 120pk ofzo, dat is bijna het dubbele
maar voor een "nieuw" blok betaal ik ook al gauw €400, denk ik.

komt er dan nog wat bij?
grotere pomp waarschijnlijk
betere remmen?
misschien ook een andere versnellingsbak want nu heeft hij maar 4 versnellingen vooruit

Last edited by akpolfein : 06-05-2010 at 06:45.
Reply With Quote
  #6  
Old 06-05-2010, 06:08
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Gewoon de 1.3 laten staan een
wat meer besteden aan een 1.5 o.i.d.
Heb je meteen een fatsoenlijke basis...
Reply With Quote
  #7  
Old 06-05-2010, 06:46
akpolfein akpolfein is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 19
Default

daar heb je gelijk in, maar de 1.3 staat hier om de hoek voor een zeer mooi prijsje
Reply With Quote
  #8  
Old 06-05-2010, 09:06
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Genoeg te doen met een 1300 om er een leuk wagentje van te maken.
Het zelf ook een jetta 1300 met motorfietscarbs, en een ander uitlaatspruitstuk, variabel nokkenas tandwiel. Loopt leuk.
1.5 is in mijn ogen helemaal een slechte basis. kan je nog veel beter doorsparen voor een 1.8 8v of 16v.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #9  
Old 07-05-2010, 16:20
akpolfein akpolfein is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 19
Default

ik heb een andere auto gevonden met een grotere motor en met apk hij staat alleen wel 100km verderop maar ik ga er zondag heen om te kijken

hoe gaat het dan precies met het kenteken overschrijven?
ik wil de auto op de naam van mijn pa zetten (voor een oldtimer verzekering). kan ik dat doen of moet mijn pa er dan bij zijn?
en gaat dit wel op zondag? want volgens mij is dan het postkantoor gesloten

en hoe zit het met de verzekering?
kan ik dat met een telefoontje op locatie regelen? want ik wil er gelijk mee naar huis rijden
de auto blijft volgens mij een tijdje verzekerd op de verkopers naam, maar hij gaat er waarschijnlijk niet mee eens zijn dat ik op zijn verzekering naar huis rijd

Last edited by akpolfein : 07-05-2010 at 16:30.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-05-2010, 21:53
Dax's Avatar
Dax Dax is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 57
Default

Hey Hey waarom verzeker je hem niet gewoon op je eigen naam bij oldtimerstad? kost je 30 euro per maand. Geen eerste auto nodig en ze nemen jongeren aan. Gewoon de formulieren invullen en dan faxen bij het postkantoor.

http://oldtimerstad.nl/

Suc6 met je aankoop Gr
__________________
Mooap Mooap Gas Derop!
Reply With Quote
  #11  
Old 07-05-2010, 22:12
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

30 euro per maand
voor een oldtimer das 360 euro lijk mijn niet nodig
even google en je verzekerd hem voor nog geen 100 euro per jaar
Reply With Quote
  #12  
Old 07-05-2010, 22:16
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

http://www.diks.nl/oldtimerverzekering
Acceptatie oldtimer al vanaf bouwjaar 1994
Tot 75% No-Claim Korting
Premie Betaling Per Maand Mogelijk
Premie vanaf € 5,= Per Maand!
Dagelijks gebruik mogelijk
GEEN 1e AUTO PLICHT
Geen taxatierapport verplicht
Gebruik 5000,7500,12000 en 20000 kilometer mogelijk

zo zijn er vele verzekeringen
Reply With Quote
  #13  
Old 07-05-2010, 22:33
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by gizmo98
Acceptatie oldtimer al vanaf bouwjaar 1994


Daar is ons complete wagenpark te oud voor dan.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #14  
Old 08-05-2010, 16:47
akpolfein akpolfein is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 19
Default

ik ga eens rondkijken voor een verzekering.
bij diks is het nog zo'n €120 per jaar en ik ben te jong voor die verzekering
Reply With Quote
  #15  
Old 09-05-2010, 10:09
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Genoeg te doen met een 1300 om er een leuk wagentje van te maken.
Het zelf ook een jetta 1300 met motorfietscarbs, en een ander uitlaatspruitstuk, variabel nokkenas tandwiel. Loopt leuk.
1.5 is in mijn ogen helemaal een slechte basis. kan je nog veel beter doorsparen voor een 1.8 8v of 16v.

Gr, Pim


Succes met zoeken
Reply With Quote
  #16  
Old 09-05-2010, 10:58
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by Sponze®
Succes met zoeken


Hoezo, die dingen zijn niet zo moeilijk om te vinden.
Reply With Quote
  #17  
Old 14-05-2010, 18:44
akpolfein akpolfein is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 19
Default

ik heb nu een nieuw oldtimer autotje gevonden maar ik weet niet wat ik nu moet doen
motorisch is hij dik in orde, veel dingen dit jaar "vernieuwd" aan de motor

maar hij heeft aardig wat roest. nu vind ik het niet erg om dit zelf te gaan ontroesten en spuiten enzo, alleen ik heb geen flauw idee hoe dit moet (ik heb het nog nooit gedaan). dus de vraag is; kan een noob dit doen? en hoeveel gaat het ongeveer kosten als ikzelf alles ga lassen, plamuren en rollen enzo?

ik kan goed lassen en slijpen maar met plamuren/lakken/verven heb ik geen ervaring
werkplek, tijd en motivatie heb ik en de bewerkingsmachines voor het staal ook.

Last edited by akpolfein : 14-05-2010 at 18:49.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum