![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo forummers,
ik heb een jetta mk1 op het oog. het is een opknappertje maar dat wil ik ook ![]() het enigste probleem is dat hij niet echt een pittige motor heeft (1.3 benzine). bij het wegrijden moest ik veel moeite doen om hem niet stil te laten vallen ![]() de vraag is: hoe kan ik hier voor een paar honderd euro wat pittigers van maken? moet er dan een volledig nieuw blok in (en kan dit uberhaupt :S zonder dat ik alles moet gaan verstevigen), of is een grotere carb en andere uitlaat voldoende? Last edited by akpolfein : 05-05-2010 at 11:59. |
#2
|
||||
|
||||
![]() motorfiets carb's erop
![]()
__________________
Member of Dub05 |
#3
|
|||
|
|||
![]() daar heb ik iets over gelezen op dit forum.
maar als je de cilinders niet groter maakt heeft het volgens mij weinig zin ![]() Last edited by akpolfein : 05-05-2010 at 19:31. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ander blok is volgens mij de beste optie, maar dan kom je in dit geval de motorsteunen aan het omlassen. Vestevigen is niet direct nodig, tenzij je een motor met heel veel PK's erin gaat lepelen.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#5
|
|||
|
|||
![]() 100pk, 120pk ofzo, dat is bijna het dubbele
![]() maar voor een "nieuw" blok betaal ik ook al gauw €400, denk ik. komt er dan nog wat bij? grotere pomp waarschijnlijk betere remmen? misschien ook een andere versnellingsbak want nu heeft hij maar 4 versnellingen vooruit ![]() Last edited by akpolfein : 06-05-2010 at 06:45. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Gewoon de 1.3 laten staan een
wat meer besteden aan een 1.5 o.i.d. Heb je meteen een fatsoenlijke basis... |
#7
|
|||
|
|||
![]() daar heb je gelijk in, maar de 1.3 staat hier om de hoek voor een zeer mooi prijsje
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Genoeg te doen met een 1300 om er een leuk wagentje van te maken.
Het zelf ook een jetta 1300 met motorfietscarbs, en een ander uitlaatspruitstuk, variabel nokkenas tandwiel. Loopt leuk. 1.5 is in mijn ogen helemaal een slechte basis. kan je nog veel beter doorsparen voor een 1.8 8v of 16v. Gr, Pim |
#9
|
|||
|
|||
![]() ik heb een andere auto gevonden met een grotere motor en met apk
![]() ![]() hoe gaat het dan precies met het kenteken overschrijven? ik wil de auto op de naam van mijn pa zetten (voor een oldtimer verzekering). kan ik dat doen of moet mijn pa er dan bij zijn? en gaat dit wel op zondag? want volgens mij is dan het postkantoor gesloten en hoe zit het met de verzekering? kan ik dat met een telefoontje op locatie regelen? want ik wil er gelijk mee naar huis rijden ![]() de auto blijft volgens mij een tijdje verzekerd op de verkopers naam, maar hij gaat er waarschijnlijk niet mee eens zijn dat ik op zijn verzekering naar huis rijd ![]() Last edited by akpolfein : 07-05-2010 at 16:30. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Hey Hey waarom verzeker je hem niet gewoon op je eigen naam bij oldtimerstad? kost je 30 euro per maand. Geen eerste auto nodig en ze nemen jongeren aan. Gewoon de formulieren invullen en dan faxen bij het postkantoor.
http://oldtimerstad.nl/ Suc6 met je aankoop Gr
__________________
Mooap Mooap Gas Derop! |
#11
|
|||
|
|||
![]() 30 euro per maand
voor een oldtimer das 360 euro lijk mijn niet nodig even google en je verzekerd hem voor nog geen 100 euro per jaar |
#12
|
|||
|
|||
![]() http://www.diks.nl/oldtimerverzekering
Acceptatie oldtimer al vanaf bouwjaar 1994 Tot 75% No-Claim Korting Premie Betaling Per Maand Mogelijk Premie vanaf € 5,= Per Maand! Dagelijks gebruik mogelijk GEEN 1e AUTO PLICHT Geen taxatierapport verplicht Gebruik 5000,7500,12000 en 20000 kilometer mogelijk zo zijn er vele verzekeringen |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar is ons complete wagenpark te oud voor dan. ![]()
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#14
|
|||
|
|||
![]() ik ga eens rondkijken voor een verzekering.
bij diks is het nog zo'n €120 per jaar en ik ben te jong voor die verzekering ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Succes met zoeken ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hoezo, die dingen zijn niet zo moeilijk om te vinden. |
#17
|
|||
|
|||
![]() ik heb nu een nieuw oldtimer autotje gevonden maar ik weet niet wat ik nu moet doen
![]() motorisch is hij dik in orde, veel dingen dit jaar "vernieuwd" aan de motor maar hij heeft aardig wat roest. nu vind ik het niet erg om dit zelf te gaan ontroesten en spuiten enzo, alleen ik heb geen flauw idee hoe dit moet (ik heb het nog nooit gedaan). dus de vraag is; kan een noob dit doen? en hoeveel gaat het ongeveer kosten als ikzelf alles ga lassen, plamuren en rollen enzo? ik kan goed lassen en slijpen maar met plamuren/lakken/verven heb ik geen ervaring werkplek, tijd en motivatie heb ik en de bewerkingsmachines voor het staal ook. Last edited by akpolfein : 14-05-2010 at 18:49. |