![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja ok daar kan je gelijk in hebben maar ik heb nu (ok alleen leiding1) los gehaald maar zelfs in de leiding kwam al geen benzine. Maar als je na het filter de leiding los haald (lees halve slag) dan spuit de benzine eruit. Dus daar zit toch wel aardig wat druk achter. |
#22
|
|||
|
|||
![]() als je het logies bekijket word de klep om hoog gezogen...
afstellen weet ik niet precies, maar het moertje moet los, en dan met een voelermaat ertussen |
#23
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ik had ook elke keer behoorlijk druk maar toch niet in de leidingen van de injectoren. daarom vroeg ik ookal wat voor pomp je eronder heb. bij mij zit er nu 1 onder van een golf1 gti. en dat gaat wel best. ik haalde eerst de retour leiding los spoot benzine toch uit het gaat waar de leiding zat.. had de leiding naar koude start los gehaald kwam het ook uit. toen dacht ik nou dan krijgt hij wel benzine, maar niet dus. toen nog ander setje kabels erop gedaan met injectoren want had 3 setjes liggen. kwam ook niks uit... spinnekoppen schoon gemaakt maar was allemaal netjes. en uiteindelijk toch andere pomp gedaan. ik dacht dat de pomp voor een kr toch rond de 6 bar leveren om de injectoren te kunnen laten nevelen. |
#24
|
||||
|
||||
![]() Mijn pomp is er wel onderuitgeweest. Maar zou ik hem kunnen testen om te kijken wat die nu aan bar druk geeft?
Dus als ik jou verhaal begrijp dan geeft die wel druk maar niet voldoende om de door de slangen te gaan. Zit er in een spinnekop ook drukklepjes die pas open gaan als de druk boven een bepaald aantal bar zit? |
#25
|
|||
|
|||
![]() als je een leiding met injector los haal..
en daar de luchtslang op zet... dan zal je ook merken dat hij bij bepaalde druk ineens open schiet... dan nevelt er ineens wel ff benzine uit. het is de injector zelf die waarschijnlijk te weinig druk krijgt. je kan ook eens kijken om 1 injector eraf te halen en of er dan wel benzine uit die leiding komt. is dat niet het geval dan ligt het zeker bij de spinnekop. anders heb je te weinig druk om dat kleine klepje in je injector open te laten gaan |
#26
|
||||
|
||||
![]() Net even de doseur (verdeler) eraf gehaald maar kon niets raars ontdekken. Even de rubber ring in de vaseline gezet voor betere afdichting. En hierna de wartels van alle 4 de leidingen boven op los gezet en gestart en geen benzine uit de wartels.
Ook de leidingen van brandstoffilter na de dosuer los gedraaid en de benzine spoot er echt uit. Dus staat echt wel druk op. Dus de pomp sluit ik uit. Maar hoe komt het dat de benzine bij de ingang van de dosuer dus niet de leidingen in gaat? |
#27
|
|||
|
|||
![]() Als de stuwklep niet omhoog gaat komt er nooit brandstof bij de injectors
Aan de stuwklep zit en arm die staat in verbinding met de doseur,daar zit een naald in en die moet zonder weerstand bewegen Dat met de pomp kan ook Heb hier van de zomer ook een cabrio[GLI] gehad De pomp die er onder zat was nieuw maar van het verkeerde type systeem druk van een GTI[k-jetronic] is tussen de 4.7 en 5.4 bar Injectoren openen rond de 3bar |
#28
|
||||
|
||||
![]() Ok prima over die pomp. Maar zo als ik me verhaal nu vertel en dus de wartels er af heb gedraaid komt er nog genees brandstof uit de bovenkant van de doseur ( dus waar de leidingen starten) dat heb dus niets te maken met een injector, want die sluit je nu dus buiten. Maar wat kan er in die doseur stuk lek of what ever mee zijn zodat die de brandstof niet door de leidingen heen perst (in dit geval dus niet uit de bovenkant van de doseur perst)? Zitten er mischien klepjes, membraampies, keeringetjes of iets in waardoor die geen druk in die doseur op kan bouwen dat het naar boven geperst wordt?
|
#29
|
|||
|
|||
![]() Als de doseur lekt moet je luchtfilterbak vol benzine staan
Draai het co eens omhoog[rechts om] |
#30
|
||||
|
||||
![]() Nee dat staat het dus niet... Na ga morgen er wel even een blik op werpen. En even alles opnieuw nalopen....
|
#31
|
|||
|
|||
![]() En zorgen dat je de klep omhoog kunt krijgen..anders zul je never nooit brandstof uit de doseur krijgen..
![]() Rest van de kwalen lijkt het in mijn ogen niet op alleen je hoeft maar iets heel simpels te doen en dat is GEWOON die luchtklep omhoog drukken. Pak anders je onderbak er even ondervandaan en het luchtfilter dan kun je er goed bij en dan komt het echt wel goed. Dingen gaan niet zomaar stuk of muurvast zitten. Hoogstens een beetje zwaar door de carterdampen (en rotzooi dus). Even goed schoonmaken en klaar. Krijg je uit de koudestartsproeier wel brandstof? desnoods even handmatig controleren door er even stroom op te zetten en via massa schakelen. Succes ermee. |
#32
|
|||
|
|||
![]() in de doseur zelf zit een centrale plunjer
![]() Is dat misschien niet het euvel van jou? draai anders de CO schroef eens helemaal uit ![]() ![]() |
#33
|
||||
|
||||
![]() Op de koudstart krijg ik benzine en op de leiding die naar je warmdraairegelaar gaat krijg ik ook benzine.
En @ sciroccoGTII die klep dus dat weegschaal systeem om het zo even te zeggen. Die staat dicht (boven in volgens mij) als de motor uit is. Je kan hem volgens mij niet meer omhoog doen dan dat die nu al is. Je ziet geen kier er tussen door en staat horizontaal aangesloten. En @ Terpstra de plunjer in de verdeler die zit los. Ik heb de verdeler eraf gehad en de plunjes (staafje) heen en weer bewogen en ging allemaal prima. Zit er nog iets in de verdeler dat niet goed is of niet goed kan zitten? Even openmaken mischien? |
#34
|
|||
|
|||
![]() Jawel hoor die klep kun je altijd omhoog bewegen ook al is de motor uit. Hij wordt op eigen kracht door de motor omhoog gezogen en hoe meer toeren je maakt dus wordt mer lucht aangezogen hoe verder de klep omhoog komt en dus meer brandstof inspuit. Heel erg simpel dus
![]() Edit : en verdeler zou ik niet openmaken zijn geen onderdelen voor te krijgen vor zover ik heb kunnen achterhalen. En zijn nogal gevoelig met inelkaar zetten. |
#35
|
||||
|
||||
![]() sorry scirocco GTII zat verkeerd te denken. Kan wel ja, en gaat ook heel simpel heen en weer geen kracht voor nodig.
Net even de doseur er weer af gehaald. Die plunjer of stift (zie het zoals je wil) gaat ook makkelijk heen en weer (ook ff in de olie gezet) en er een beetje druk opgezet. Als de stift geheel ingedrukt is of geheel uit staat dan krijg ik lucht op mijn wartels (dus de ingang voor de leidingen) Nu denk ik dus dat de stift dus niet geheel in of uit gaat met starten zodat er geen benzine in de leidingen kan komen. Wat moet de benzinedruk zijn? Dus wat de pomp moet leveren. |
#36
|
|||
|
|||
![]() ok dat is een goed teken
![]() Is de plunjer toevallig niet te lang of te kort? daar zit namelijk veel verschil in. denk dat je het in die richting ongeveer moet zoeken. Anders eens misschien een andere doseur proberen of daar wel benzine uit komt? als je de motor start en laat lopen, haal dan de onderste gedeelte van de luchtfilterbak los en kun je dan de klep omhoog duwen? of gaat dat dan niet? Last edited by Terpstra : 16-12-2009 at 19:05. |
#37
|
||||
|
||||
![]() moet wel lukken denk ik ALS die start:P.
Maar heeft ervoor perfect gelopen! Na dat ik hem in augustus de motor eruit heb gehaald en sinds 2 weken geleden er weer in zit doet die het niet meer. Maar zover alvast bedankt voor de tips. Ik ga morgen de druk in de benzineleiding proberen te meten. |
#38
|
|||
|
|||
![]() Systeemdruk 4,7-5,2 bar
Restdruk na 10min [drukaccumulator nr:431 133 441 c 2,6 bar] Andere 1,8 bar |
#39
|
||||
|
||||
![]() Heb net dus de luchtweger omhoog gehouden tijdens het starten. Nu komt er wel benzine door de verdeler en slangen bij de injectors. Alleen slaat nog niet aan.
Hierna heb ik dus de weger los gelaten in ze normale ruststand. Hierna weer gestart en er kwam geen druk meer in de leidingen. Als ik de wartels kos draaide kwam er niks uitlopen wat ervoor wel het geval was als je de weger omhoog tilde. Dus ja???? |
#40
|
||||
|
||||
![]() Ook komt er benzine in de cilinders als ik de inlaat van de luchtweger af haal en zo de luchtweger omhoog til terwijl ik hem start. Maar ook weer niet aan slaan, komt waarschijnlijk omdat de benzine luchtverhouding zo niet klopt!
Ik denk zelf dat de weger niet omhoog gezogen wordt tijdens het starten en dat deze zo geen benzine door kan laten. Maar hoe kan het dat deze dan te weinig zuigt? Of dat deze in de verdeler te veel tegendruk krijgt zodat de weger te weinig kracht heeft om omhoog te komen en zo dus de stift in de verdeler omhoog te drukken. Heeft iemand toevallig een goede verdeler/weger of geheel compleet te koop? |