Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 12-12-2009, 21:02
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Quote:
Originally Posted by jobo1983
ik heb het ook gehad, bleek bij mij een probleem te zijn dat de benzine pomp te weinig druk gaf.
andere benzine pomp eronder gezet en alle leidingen van de injectoren los gehaald starten en terwijl er benzine bij de leidingen (die nog los zitten omhoog komt) naar de injectoren vast gedraaid.
ik had 3 spinnekoppen geprobeerd voor dat het lampje ging branden dat de injectoren bij bepaald aantal bar pas in nevelen.


Ja ok daar kan je gelijk in hebben maar ik heb nu (ok alleen leiding1) los gehaald maar zelfs in de leiding kwam al geen benzine. Maar als je na het filter de leiding los haald (lees halve slag) dan spuit de benzine eruit. Dus daar zit toch wel aardig wat druk achter.
Reply With Quote
  #22  
Old 12-12-2009, 21:14
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

als je het logies bekijket word de klep om hoog gezogen...
afstellen weet ik niet precies, maar het moertje moet los, en dan met een voelermaat ertussen
Reply With Quote
  #23  
Old 12-12-2009, 22:52
jobo1983 jobo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 138
Default

Quote:
Originally Posted by VWRickGTI
Ja ok daar kan je gelijk in hebben maar ik heb nu (ok alleen leiding1) los gehaald maar zelfs in de leiding kwam al geen benzine. Maar als je na het filter de leiding los haald (lees halve slag) dan spuit de benzine eruit. Dus daar zit toch wel aardig wat druk achter.



ik had ook elke keer behoorlijk druk maar toch niet in de leidingen van de injectoren. daarom vroeg ik ookal wat voor pomp je eronder heb.
bij mij zit er nu 1 onder van een golf1 gti.
en dat gaat wel best.
ik haalde eerst de retour leiding los spoot benzine toch uit het gaat waar de leiding zat.. had de leiding naar koude start los gehaald kwam het ook uit.
toen dacht ik nou dan krijgt hij wel benzine, maar niet dus.
toen nog ander setje kabels erop gedaan met injectoren want had 3 setjes liggen. kwam ook niks uit... spinnekoppen schoon gemaakt maar was allemaal netjes. en uiteindelijk toch andere pomp gedaan.
ik dacht dat de pomp voor een kr toch rond de 6 bar leveren om de injectoren te kunnen laten nevelen.
Reply With Quote
  #24  
Old 13-12-2009, 11:32
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Mijn pomp is er wel onderuitgeweest. Maar zou ik hem kunnen testen om te kijken wat die nu aan bar druk geeft?
Dus als ik jou verhaal begrijp dan geeft die wel druk maar niet voldoende om de door de slangen te gaan.
Zit er in een spinnekop ook drukklepjes die pas open gaan als de druk boven een bepaald aantal bar zit?
Reply With Quote
  #25  
Old 13-12-2009, 11:44
jobo1983 jobo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 138
Default

als je een leiding met injector los haal..
en daar de luchtslang op zet... dan zal je ook merken dat hij bij bepaalde druk ineens open schiet... dan nevelt er ineens wel ff benzine uit.
het is de injector zelf die waarschijnlijk te weinig druk krijgt.
je kan ook eens kijken om 1 injector eraf te halen en of er dan wel benzine uit die leiding komt.
is dat niet het geval dan ligt het zeker bij de spinnekop.
anders heb je te weinig druk om dat kleine klepje in je injector open te laten gaan
Reply With Quote
  #26  
Old 13-12-2009, 21:02
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Net even de doseur (verdeler) eraf gehaald maar kon niets raars ontdekken. Even de rubber ring in de vaseline gezet voor betere afdichting. En hierna de wartels van alle 4 de leidingen boven op los gezet en gestart en geen benzine uit de wartels.
Ook de leidingen van brandstoffilter na de dosuer los gedraaid en de benzine spoot er echt uit. Dus staat echt wel druk op. Dus de pomp sluit ik uit.

Maar hoe komt het dat de benzine bij de ingang van de dosuer dus niet de leidingen in gaat?
Reply With Quote
  #27  
Old 13-12-2009, 21:29
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Als de stuwklep niet omhoog gaat komt er nooit brandstof bij de injectors
Aan de stuwklep zit en arm die staat in verbinding met de doseur,daar zit een naald in en die moet zonder weerstand bewegen

Dat met de pomp kan ook
Heb hier van de zomer ook een cabrio[GLI] gehad
De pomp die er onder zat was nieuw maar van het verkeerde type
systeem druk van een GTI[k-jetronic] is tussen de 4.7 en 5.4 bar
Injectoren openen rond de 3bar
Reply With Quote
  #28  
Old 14-12-2009, 19:05
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Ok prima over die pomp. Maar zo als ik me verhaal nu vertel en dus de wartels er af heb gedraaid komt er nog genees brandstof uit de bovenkant van de doseur ( dus waar de leidingen starten) dat heb dus niets te maken met een injector, want die sluit je nu dus buiten. Maar wat kan er in die doseur stuk lek of what ever mee zijn zodat die de brandstof niet door de leidingen heen perst (in dit geval dus niet uit de bovenkant van de doseur perst)? Zitten er mischien klepjes, membraampies, keeringetjes of iets in waardoor die geen druk in die doseur op kan bouwen dat het naar boven geperst wordt?
Reply With Quote
  #29  
Old 14-12-2009, 21:02
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Als de doseur lekt moet je luchtfilterbak vol benzine staan
Draai het co eens omhoog[rechts om]
Reply With Quote
  #30  
Old 14-12-2009, 22:11
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Nee dat staat het dus niet... Na ga morgen er wel even een blik op werpen. En even alles opnieuw nalopen....
Reply With Quote
  #31  
Old 15-12-2009, 17:24
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

En zorgen dat je de klep omhoog kunt krijgen..anders zul je never nooit brandstof uit de doseur krijgen..
Rest van de kwalen lijkt het in mijn ogen niet op alleen je hoeft maar iets heel simpels te doen en dat is GEWOON die luchtklep omhoog drukken. Pak anders je onderbak er even ondervandaan en het luchtfilter dan kun je er goed bij en dan komt het echt wel goed. Dingen gaan niet zomaar stuk of muurvast zitten. Hoogstens een beetje zwaar door de carterdampen (en rotzooi dus). Even goed schoonmaken en klaar. Krijg je uit de koudestartsproeier wel brandstof? desnoods even handmatig controleren door er even stroom op te zetten en via massa schakelen. Succes ermee.
Reply With Quote
  #32  
Old 15-12-2009, 20:00
Terpstra Terpstra is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 16
Default

in de doseur zelf zit een centrale plunjer als die een tijdje niet heeft bewogen gaat die helemaal vast zitten..

Is dat misschien niet het euvel van jou? draai anders de CO schroef eens helemaal uit dus linksom
Reply With Quote
  #33  
Old 16-12-2009, 15:14
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Op de koudstart krijg ik benzine en op de leiding die naar je warmdraairegelaar gaat krijg ik ook benzine.

En @ sciroccoGTII die klep dus dat weegschaal systeem om het zo even te zeggen. Die staat dicht (boven in volgens mij) als de motor uit is. Je kan hem volgens mij niet meer omhoog doen dan dat die nu al is. Je ziet geen kier er tussen door en staat horizontaal aangesloten.

En @ Terpstra de plunjer in de verdeler die zit los. Ik heb de verdeler eraf gehad en de plunjes (staafje) heen en weer bewogen en ging allemaal prima.
Zit er nog iets in de verdeler dat niet goed is of niet goed kan zitten? Even openmaken mischien?
Reply With Quote
  #34  
Old 16-12-2009, 16:56
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Jawel hoor die klep kun je altijd omhoog bewegen ook al is de motor uit. Hij wordt op eigen kracht door de motor omhoog gezogen en hoe meer toeren je maakt dus wordt mer lucht aangezogen hoe verder de klep omhoog komt en dus meer brandstof inspuit. Heel erg simpel dus Je hebt het spul dus uitelkaar gehad? wel goed inelkaar gezet? die klep gaat gewoon heel erg licht omhoog. Zoals ik al zei pak anders je onderbak incl luchtfilter er even onder vandaan dan kun je er goed bij en druk je hem even met de hand omhoog. Dan krijg je wel benzine in principe omdat je op de koudestart injector ook al brandstof krijgt.

Edit : en verdeler zou ik niet openmaken zijn geen onderdelen voor te krijgen vor zover ik heb kunnen achterhalen. En zijn nogal gevoelig met inelkaar zetten.
Reply With Quote
  #35  
Old 16-12-2009, 17:08
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

sorry scirocco GTII zat verkeerd te denken. Kan wel ja, en gaat ook heel simpel heen en weer geen kracht voor nodig.

Net even de doseur er weer af gehaald. Die plunjer of stift (zie het zoals je wil) gaat ook makkelijk heen en weer (ook ff in de olie gezet) en er een beetje druk opgezet. Als de stift geheel ingedrukt is of geheel uit staat dan krijg ik lucht op mijn wartels (dus de ingang voor de leidingen) Nu denk ik dus dat de stift dus niet geheel in of uit gaat met starten zodat er geen benzine in de leidingen kan komen.

Wat moet de benzinedruk zijn? Dus wat de pomp moet leveren.
Reply With Quote
  #36  
Old 16-12-2009, 19:03
Terpstra Terpstra is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 16
Default

ok dat is een goed teken dat de plunjer wel beweegt!

Is de plunjer toevallig niet te lang of te kort? daar zit namelijk veel verschil in.

denk dat je het in die richting ongeveer moet zoeken. Anders eens misschien een andere doseur proberen of daar wel benzine uit komt?

als je de motor start en laat lopen, haal dan de onderste gedeelte van de luchtfilterbak los en kun je dan de klep omhoog duwen? of gaat dat dan niet?

Last edited by Terpstra : 16-12-2009 at 19:05.
Reply With Quote
  #37  
Old 16-12-2009, 19:21
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

moet wel lukken denk ik ALS die start:P.
Maar heeft ervoor perfect gelopen! Na dat ik hem in augustus de motor eruit heb gehaald en sinds 2 weken geleden er weer in zit doet die het niet meer. Maar zover alvast bedankt voor de tips.
Ik ga morgen de druk in de benzineleiding proberen te meten.
Reply With Quote
  #38  
Old 19-12-2009, 11:47
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Systeemdruk 4,7-5,2 bar
Restdruk na 10min [drukaccumulator nr:431 133 441 c 2,6 bar]
Andere 1,8 bar
Reply With Quote
  #39  
Old 19-12-2009, 16:58
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Heb net dus de luchtweger omhoog gehouden tijdens het starten. Nu komt er wel benzine door de verdeler en slangen bij de injectors. Alleen slaat nog niet aan.
Hierna heb ik dus de weger los gelaten in ze normale ruststand. Hierna weer gestart en er kwam geen druk meer in de leidingen. Als ik de wartels kos draaide kwam er niks uitlopen wat ervoor wel het geval was als je de weger omhoog tilde.

Dus ja????
Reply With Quote
  #40  
Old 22-12-2009, 21:43
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Ook komt er benzine in de cilinders als ik de inlaat van de luchtweger af haal en zo de luchtweger omhoog til terwijl ik hem start. Maar ook weer niet aan slaan, komt waarschijnlijk omdat de benzine luchtverhouding zo niet klopt!

Ik denk zelf dat de weger niet omhoog gezogen wordt tijdens het starten en dat deze zo geen benzine door kan laten. Maar hoe kan het dat deze dan te weinig zuigt?
Of dat deze in de verdeler te veel tegendruk krijgt zodat de weger te weinig kracht heeft om omhoog te komen en zo dus de stift in de verdeler omhoog te drukken.

Heeft iemand toevallig een goede verdeler/weger of geheel compleet te koop?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum