Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-10-2009, 22:23
Rétrokroezer Rétrokroezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 420
Default Problemen na monteren VW II klauwen

Even een vraagje. Moet ik een andere rempomp monteren als ik VW II klauwen met geventileerde schijven gemonteerd heb. 'Op een 1300 met trommels achteraan''.

Heb nu dus nog een origineel model van rempomp van een 1300 'wel nieuw' en een dikke remservo maar het remt van geen kanten. Al verschillende malen ontlucht maar het helpt niks.

Dacht nu dat de hoofdrempomp mss te licht was voor de VWII klauwen? Of kan het daar niet aan liggen?
__________________
retropilots.be
Reply With Quote
  #2  
Old 17-10-2009, 23:45
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Ik heb zelf VWII klauwen op mijn 1300 icm met de kleine bekrachtiger, remt prima

Hoe is de staat van de hoofdremcilinder? Het kan nl. zijn dat als deze oud is, je deze lek getrapt hebt bij het ontluchten. Dit probleem heb ik ook al eens gehad.
Het kan gebeuren dat door ouderdom er roest ontstaat in je hoofdremcilinder, zodra je dan het pedaal een keer tot het eind toe intrapt, schuren de afdichtingsrubbers langs de roest en gaan ze kapot.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-10-2009, 07:26
Der Ghopmeister's Avatar
Der Ghopmeister Der Ghopmeister is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,154
Default

denk idd de HRC want ik heb ook de vwII klauwen (van een Scirocco 16v) op een polo mk2 1300 en dat remt goed door
Reply With Quote
  #4  
Old 18-10-2009, 10:18
Rétrokroezer Rétrokroezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 420
Default

T'verdomme. Heb dus een nieuwe gemonteerd & nog ééns de oude. Blijft juist hetzelfde.

Kan ik de nieuwe ook al lek getrapt hebben bij het ontluchten?

Ga nog even de klauwen bekijken of daar niks mis mee is.Had ik nieuwe dichtingen in gemonteerd, maar zie toch niks lekken. Achter heb ik niet aan de trommels gekomen, en die remden al goed ervoor dus daar kan het ook niet aan liggen.

Bouwt gewoon geen druk op bij het ontluchten. Pedaal als spons.
__________________
retropilots.be

Last edited by Rétrokroezer : 18-10-2009 at 10:23.
Reply With Quote
  #5  
Old 18-10-2009, 10:27
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Heb je de remklauwen gevuld met remvloeistof voor monteren. Anders kan het ontluchten heel lang duren.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #6  
Old 18-10-2009, 11:06
Wim-vw Wim-vw is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 7
Default

idd kan wel een litertje doorheen gaan makkelijk

en ontlucht ze ook op de juiste volgorde
Reply With Quote
  #7  
Old 18-10-2009, 11:13
Rétrokroezer Rétrokroezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 420
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Heb je de remklauwen gevuld met remvloeistof voor monteren. Anders kan het ontluchten heel lang duren.


Ow, heb ik dus NIET gedaan.

Mss maar dat ééns eerst proberen.

Hoe ga ik best tewerk als ik vragen mag?

Moet wel zeggen dat ik ,wanneer de auto van de grond staat vooraan, de velgen niet meer kan rond draaien als het rempedaal tot het einde geduwd word. Er moet dus wel wat olie aanwezig zijn.....& zie precies toch ook geen luchtbellen meer in de olie.
__________________
retropilots.be

Last edited by Rétrokroezer : 18-10-2009 at 11:15.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-10-2009, 11:23
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

heb je wel gekeken of het ijzeren pinnetje in je rembekrachtiger goed zit?
Deze wil namelijk ook wel eens scheef schieten
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #9  
Old 18-10-2009, 11:59
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Rétrokroezer
Ow, heb ik dus NIET gedaan.

Mss maar dat ééns eerst proberen.

Hoe ga ik best tewerk als ik vragen mag?

Moet wel zeggen dat ik ,wanneer de auto van de grond staat vooraan, de velgen niet meer kan rond draaien als het rempedaal tot het einde geduwd word. Er moet dus wel wat olie aanwezig zijn.....& zie precies toch ook geen luchtbellen meer in de olie.

Rechts achter beginnen met ontluchten
Dan links achter
Dan rechts voor en als laatste links voor
Als je vloeistofreservoir leeg is geweest met vervangen van de klauwen voor
HRC voor VWI en VWII klauwen is de zelfde [20mm]
Reply With Quote
  #10  
Old 18-10-2009, 12:14
Rétrokroezer Rétrokroezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 420
Default

Bedankt,

Ja, maar mijn golf 1 heeft geen VWI' klauwen ook, maar nog de klauwen met kleine blokjes.

Maar dat zal wss ook wel dezelfde hrc zijn dan.

Nog ééns de nieuwe hoofdrempomp hermonteren , & nog ééns van voorafaan her beginnen dan maar......

De pin van de Rembekrachtiger zit goed. Heb wel de Smalle Até vervangen door een dik model. Maar daar zal de spons-achtige pedaal wel niks mee te maken hebben.

Ps; & het opvullen van de remklauwen dan? gewoon de nippel uitdraaien & met een olie kan vullen ofzo?
__________________
retropilots.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum