![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Even een vraagje. Moet ik een andere rempomp monteren als ik VW II klauwen met geventileerde schijven gemonteerd heb. 'Op een 1300 met trommels achteraan''.
Heb nu dus nog een origineel model van rempomp van een 1300 'wel nieuw' en een dikke remservo maar het remt van geen kanten. Al verschillende malen ontlucht maar het helpt niks. Dacht nu dat de hoofdrempomp mss te licht was voor de VWII klauwen? Of kan het daar niet aan liggen? ![]()
__________________
retropilots.be ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik heb zelf VWII klauwen op mijn 1300 icm met de kleine bekrachtiger, remt prima
![]() Hoe is de staat van de hoofdremcilinder? Het kan nl. zijn dat als deze oud is, je deze lek getrapt hebt bij het ontluchten. Dit probleem heb ik ook al eens gehad. Het kan gebeuren dat door ouderdom er roest ontstaat in je hoofdremcilinder, zodra je dan het pedaal een keer tot het eind toe intrapt, schuren de afdichtingsrubbers langs de roest en gaan ze kapot. |
#3
|
||||
|
||||
![]() denk idd de HRC want ik heb ook de vwII klauwen (van een Scirocco 16v) op een polo mk2 1300 en dat remt goed door
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() T'verdomme. Heb dus een nieuwe gemonteerd & nog ééns de oude. Blijft juist hetzelfde.
![]() Kan ik de nieuwe ook al lek getrapt hebben bij het ontluchten? ![]() Ga nog even de klauwen bekijken of daar niks mis mee is.Had ik nieuwe dichtingen in gemonteerd, maar zie toch niks lekken. Achter heb ik niet aan de trommels gekomen, en die remden al goed ervoor dus daar kan het ook niet aan liggen. Bouwt gewoon geen druk op bij het ontluchten. Pedaal als spons.
__________________
retropilots.be ![]() Last edited by Rétrokroezer : 18-10-2009 at 10:23. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Heb je de remklauwen gevuld met remvloeistof voor monteren. Anders kan het ontluchten heel lang duren.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#6
|
|||
|
|||
![]() idd kan wel een litertje doorheen gaan makkelijk
en ontlucht ze ook op de juiste volgorde |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ow, heb ik dus NIET gedaan. ![]() Mss maar dat ééns eerst proberen. Hoe ga ik best tewerk als ik vragen mag? Moet wel zeggen dat ik ,wanneer de auto van de grond staat vooraan, de velgen niet meer kan rond draaien als het rempedaal tot het einde geduwd word. Er moet dus wel wat olie aanwezig zijn.....& zie precies toch ook geen luchtbellen meer in de olie.
__________________
retropilots.be ![]() Last edited by Rétrokroezer : 18-10-2009 at 11:15. |
#8
|
|||
|
|||
![]() heb je wel gekeken of het ijzeren pinnetje in je rembekrachtiger goed zit?
Deze wil namelijk ook wel eens scheef schieten
__________________
Jetta mk2 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Rechts achter beginnen met ontluchten Dan links achter Dan rechts voor en als laatste links voor Als je vloeistofreservoir leeg is geweest met vervangen van de klauwen voor HRC voor VWI en VWII klauwen is de zelfde [20mm] |
#10
|
|||
|
|||
![]() Bedankt,
Ja, maar mijn golf 1 heeft geen VWI' klauwen ook, maar nog de klauwen met kleine blokjes. Maar dat zal wss ook wel dezelfde hrc zijn dan. Nog ééns de nieuwe hoofdrempomp hermonteren , & nog ééns van voorafaan her beginnen dan maar...... ![]() De pin van de Rembekrachtiger zit goed. Heb wel de Smalle Até vervangen door een dik model. Maar daar zal de spons-achtige pedaal wel niks mee te maken hebben. Ps; & het opvullen van de remklauwen dan? gewoon de nippel uitdraaien & met een olie kan vullen ofzo?
__________________
retropilots.be ![]() |