Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-08-2004, 17:28
GTI-lover GTI-lover is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 4
Unhappy help!!!! HIJ KAPTE ERMEE..:S

hallo,

een paar dagen terug had ik een Golf GTI 1.8 8v gekocht met mechnische injectie erop..niks aan de hand met het autotje al wou hij nog weleens afslaan bij koude motor..
nou reed ik vandaag weg en hij sloeg af, ik deed vele pogingen om hem opnieuw aan de praat te krijgen maar dat was tevergeefs... de ontsteking heb ik al gecontroleerd door te kijken of de bougies vonken dit was wel het geval dus aan de ontsteking ligt het dus niet... verder had ik ook nog goede benzine druk (draaide het slangetje los en het spoot in me bek) dus ik neem aan dat er genoeg druk in zit.. maar toch wilt de motor echt niet starten zelfs niet eens een beetje pruttelen... dus ik neem aan dat het iets met mijn injectie is maar ik weet absoluut niet waar ik aan moet beginnen..

hoop dat jullie mij kunnen helpen

groeten Robert
Reply With Quote
  #2  
Old 27-08-2004, 17:55
GTI-lover GTI-lover is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 4
Default

of is het eventueel niet mogelijk om er electronische injectie erop te zetten is volgens mij een stuk zuiniger en betrouwbaarder .
Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn ongeveer de kosten en het werk (aanpassen kabelboom enz)

groeten Robert
Reply With Quote
  #3  
Old 27-08-2004, 18:00
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Je heb een vonk... je heb benzine... maar staat alles op tijd en is je Co wel goed
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #4  
Old 27-08-2004, 21:04
richardcabriogti's Avatar
richardcabriogti richardcabriogti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2004
Posts: 24
Default

hoi
het klinkt mij alsof er ooit een backfire is geweest en daardoor de plaat van je doseerzuiger in je spinnekop krom is
hij doet het dan nog een tijdje en nokt er dan gewoon mee
ook kunnen je verstuivers mol zijn
succes
Reply With Quote
  #5  
Old 28-08-2004, 09:01
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by GTI-lover
of is het eventueel niet mogelijk om er electronische injectie erop te zetten is volgens mij een stuk zuiniger en betrouwbaarder .
Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn ongeveer de kosten en het werk (aanpassen kabelboom enz)

groeten Robert



Waarom zou electronisch betrouwbaarder zijn ?? Bij mechanisch kun je er tenminste nog een hoop zelf aan doen..

Heb je al gekeken of de lucht meting los is???? Kans is groot dat die vast is gelopen, waardoor er geen benzine gedoseerd word.

Dat je benzine *druk* hebt zegt niks, je kunt op het oog niet zien hoe hoog de druk precies is, zelf een paar tiende bar te laag kan al inhouden dat de injectoren niet openen....en dus geen brandstof geven
Reply With Quote
  #6  
Old 28-08-2004, 18:35
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

Trek er eens een injector uit en controleer of hij bij het starten een korte stoot brandstof geeft....
Dan weet je of je wel brandstof uit de injectors krijgt.
De K(E)-Jetronic verstuivers kun je eenvoudig uit het spruitstuk trekken, zitten niet geborgd of iets dergelijks
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 29-08-2004, 20:56
GTI-lover GTI-lover is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 4
Default

hallo,

bedankt voor jullie hulp!!
het probleem was dat die klep bij mijn "spinneweb" ind vast zat waardoor de motor er mee kapte.. dat heb ik gerepareerd en nou heb ik nergens last meer van!. hij loopt nou ook gelijk een stuk mooier.!

groeten Robert
Reply With Quote
  #8  
Old 30-08-2004, 10:08
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by GTI-lover
hallo,

bedankt voor jullie hulp!!
het probleem was dat die klep bij mijn "spinneweb" ind vast zat waardoor de motor er mee kapte.. dat heb ik gerepareerd en nou heb ik nergens last meer van!. hij loopt nou ook gelijk een stuk mooier.!

groeten Robert



De luchtklep (hoeveelheids meting) dus.....

Handig he die mechanische injectie
Reply With Quote
  #9  
Old 30-08-2004, 12:47
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Je heb een vonk... je heb benzine... maar staat alles op tijd en is je Co wel goed


Dan moet ie wel eerst weer lopen he Dennis!
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum