![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
ik heb besloten om mijn golf 1.8 gti om te bouwen naar een 16v. Er staan een aantal motoren op marktplaats maar wat mijn vraag dus is: waar moet je op letten als je een goede 16v motor wilt kopen? Groetjes, Johannes |
|
||||
|
||||
![]() neem een 2.0 16v (9A Motor) korte slag.
motor heeft 136pk met kat. en past zo in golf 1. |
|
|||
|
|||
![]() 2.0L 16V liggen niet voor het oprapen
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() eBay 3 stuks duitsland.
drektkoop een voor 700 euro. |
|
||||
|
||||
![]() kan je in dit geval niet gewoon de kop van de 16v overzetten?
of haal ik nu iets door elkaar.. heb hetzelfde id voor mijn jetta 1 (1500JB) dus moet toch ook zo passen?
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Even ter verduidelijking: ik heb een golf mk1 1.8 gti. waarom niet gewoon een 1.8 16v kr blok? Die kan je er toch ook zo inzetten. Ik meen dat je alleen het spruitstuk moet aanpassen en het luchtfilter. Deze blokken zijn aanzienlijk goedkoper. Maar mijn vraag was eigenlijk niet echt welk blok maar hoe je kunt zien of het een goed blok is.. Niet dat ik er straks een blok in leg en als ik dan wil gaan rijden, dat ding het niet doet. Maar deze info is natuurlijk ook nuttig ![]() Last edited by Johannes-golf1 : 19-03-2009 at 21:45. |
|
|||
|
|||
![]() Probeer een hele auto te kopen
Lukt dat niet dan een die nog uitgebouwd moet worden Neem eventueel een compressiemeter mee |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Eigenlijk past (bijna) elke motor wel in een golf 1. Het is net Lego. ![]() Pak dan een 2.0 16v ABF motor. Zit je standaard op 150 Pk en met kleine aanpassingen op 170 a 180 PK. Maar het goedkoopste is nog steeds de KR of PL versie. Maar dat had ik je al gezegt. ![]()
|
||||
|
||||
![]() een goede motor is een gereviseerde motor..
|
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor jullie reacties!
![]() gr |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb nog wel een PL in de aanbieding
![]() |
|
|||
|
|||
![]() ik heb nog wel een kr liggen 2 stuks zelfs alleen allebij niet compleet. ik heb ook eventueel nog wel een digifant 1 systeem liggen om op een kr motor te bouwen. maar 1 tip koop gewoon een golf 2 gti16v kun je eventueel nog stukkie mee proefrijden. en horen lopen. is beter als een losse motor kopen. en je hebt gelijk alles compleet!
|
|
||||
|
||||
![]() ik zou inderdaad kijken voor een complete auto gaan! koop je met een beetje mazzel voor 5-600euro en weet je ook meteen hoe die loopt. overige goede delen verkopen heb je een kr voor weinig
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zeker te weten krijg je dan geld toe ![]()