Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Closed Thread

Thread Tools Search this Thread
Old 18-03-2009, 12:40
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored

Daar ben ik het helemaal mee eens Henk Gelukkig maar dat er mensen zijn die hun wagen eens een keer anders stylen dan de rest, anders reed iedereen hier met dezelfde wagen
Old 18-03-2009, 12:47
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie

Zucht, wat een normen en waarden topic...

Linkjes naar "onbewustasociaal.nl" en termen als "ongezouten" doen me pijn aan mijn hart. Wat een politiek correct zootje, lijkt wel het forum van de EO.

Mensen "klagers" noemen die gewoon een mening hebben. Ik vind de mensen die zo gauw op hun teentjes getrapt zijn klagers...

Waar houdt het dan op?
Quote:
Slaan is altijd makkelijker dan uitpraten.

Nouja hier dus. En bij die wilde verhalen van "bij een meeting lopen ze altijd met een boog om me heen"

Reply With Quote
Old 18-03-2009, 12:51
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Zucht, wat een normen en waarden topic...

Linkjes naar "onbewustasociaal.nl" en termen als "ongezouten" doen me pijn aan mijn hart. Wat een politiek correct zootje, lijkt wel het forum van de EO.

Mensen "klagers" noemen die gewoon een mening hebben. Ik vind de mensen die zo gauw op hun teentjes getrapt zijn klagers...

Waar houdt het dan op?

Nouja hier dus. En bij die wilde verhalen van "bij een meeting lopen ze altijd met een boog om me heen"

Roel, het gaat er hier om op welke manier men hier zijn mening uit. Met een mening hebben is niks mis mee, het correct overbrengen is een andere zaak...
Old 18-03-2009, 12:53
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

Was natuurlijk te verwachten, iemand die zich hier weer aan ergert . De link naar onbewustasociaal.nl is met een knipoog (zie de smiley), maar dekt de lading van dit topic wel.

Een politiek correct normen en waarden topic is blijkbaar zo nu en dan op zijn plaats. Wat vind jij, met pijn in je hart , van dit soort opmerkingen in iemands projecttopic?

Quote:
Jippie hij heeft zijn post gedeleted ,nu hem zelf nog

Walgelijk ventje ,auw ,moet naat ziekenhuis enz enz

Redelijk persoonlijk en vrij ver onder de gordel als je het mij vraagt. En dat allemaal omdat Henk iets te vaak de prestaties van zijn vorige auto citeert.
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Old 18-03-2009, 12:54
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier

Jammer dat dit zo gaat, maar helaas...
verloedering van de maatschapij

Gaarne had ik en nog vele anderen dat je je projecten blijft posten hier !

Groeten peter
Reply With Quote
Old 18-03-2009, 12:56
Golf_1_gts's Avatar
Forum junkie

Neuh...als iedereen dezelfde "correcte van moraal druipende mening" uit, krijg je 100 dezelfde comments. Laat iedereen lekker zelf weten wat ie zegt, als iemand te labiel is om een harde mening aan te kunnen valt ie gewoon af. Als je uniek wil zijn moet je dat gewoon kunnen hebben.
Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:02
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper

Send a message via MSN to Richard

zoals aangegeven willen we graag je projecten behouden op volksforum. Daarom zijn de projecten niet gewist.
Dat mensen een persoonlijke mening tegen je hebben en deze willen botvieren in je topics, ah ja.. don't hate the player.. hate the game..

zo is er altijd wel op iedereen iets aan te merken, maar moet je het ook met een knipoog kunnen accepteren en incaseren waarneer er iets kritisch gereplyed wordt.

want een oooh aah ooehh wat mooi forum wil je je projecten ook niet op projecteren.
maar persoonlijke aanvallen die wel heeeel diep gaan horen nergens thuis.

dus mijn mening zet je eroverheen en blijf lekker ongestoort posten en neem het commentaatr voor lief. je bouwt hem voor jezelf en naar idee van jezelf.

BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:03
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

Quote:
als iemand te labiel is om een harde mening aan te kunnen
ja, daar ligt inderdaad het probleem

Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:04
OldSkool-II's Avatar
OldSkool-II OldSkool-II is offline
VW Guru

Thumbs down

Heb dit al veel vaker gezien, en de laatste tijd met enige regelmaat door gegeven aan de moderators, helaas zonder reactie.

Je mening geven is één, iemand op een persoonlijk vlak aanvallen is gewoon laag bij de grond, omdat je er vaak geen flauw benul van hebt wat zijn/haar situatie is. Wordt tijd dat hier is met harde hand tegen opgetreden word, misgien in de vorm van tijdelijke bans?
Weet ook precies over welke personen het gaat, die zich hier nu angstvallig stil houden.

Wilde dit eigenlijk niet zeggen, maar begint een beetje op het andere forum te lijken hier
Old 18-03-2009, 13:06
Richard's Avatar

Quote:
Originally Posted by OldSkool-II
regelmaat door gegeven aan de moderators, helaas zonder reactie.

heb nooit een pm van je ontvangen.. we zijn niet allemaal altijd aanwezig en hebben ook vakanaties etc..

beetje beknopt

Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:07
Andre_S Andre_S is offline
Forum Newbee

Dit moest er toch echt eens van komen, hoe zeer ik dit ook betreur.
Ik ben van mening dat je iedereen in z'n waarde moet laten. Dat je een mening hebt en deze wilt plaatsen in het topic vindt ik terecht. Alleen doe dit dan wel op een normale manier. Als je het niet eens bent over een manier waarop een project wordt aangepakt, kom dan met suggesties om iets op een betere manier aan te pakken in plaats van alleen maar af te kraken.

Het lijkt momenteel wel in de mode om meteen kritiek te uiten op andermans projecten en diens visie. En dan doel ik niet alleen op dit forum, maar alles fora in het algemeen.

Het is jammer dat projecten zoals die van Henk niet meer te volgen zijn.
Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:09
Richard's Avatar

zijn hier wel veel meer projecten andre...

Reply With Quote
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by martiepartie

Labiel is idd niet subtiel uitgedrukt nee, dat is weer een mooi voorbeeld. Het lastige van getypte tekst is altijd de benadering. Bedoelt de persoon die typt het wel zo? Daarom ben ik altijd voorstander van het gesproken woord . Ik zeg altijd waar er 2 vechten hebben er 2 schuld, nu is er geen sprake van een schuldvraag maar ik probeer er mee aan te geven dat Henk ook gewoon had kunnen doorgaan met de projecten ipv te stoppen. Negeren bestaat ook nog. Is lastig ik weet het.

My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
Golf_1_gts's Avatar
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by martiepartie

Jups, ze durven wel gekke, kekke & extreme auto's te maken, maar zodra iemand aan hun tere zieltje komt...
Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:12
Ronald's Avatar
Ronald Ronald is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Neuh...als iedereen dezelfde "correcte van moraal druipende mening" uit, krijg je 100 dezelfde comments. Laat iedereen lekker zelf weten wat ie zegt, als iemand te labiel is om een harde mening aan te kunnen valt ie gewoon af. Als je uniek wil zijn moet je dat gewoon kunnen hebben.

Ik denk ook dat je met je opmerking een kettingreactie wilt veroorzaken, maar zal 1x reageren en daarna laat ik mij buiten de hele discussie. Heb duidelijk gemaakt wat ik wilde dus ik laat het bij de 1e post en onderstaand.

Het gaat hier niet om een mening. Iedereen heeft een mening. Het gaat er hier om dat een aantal leden iemand tot op het bot afbranden. Dan kan je het hebben over normen en waarden, maar sorry die zijn dan ver te zoeken en daar mag best iets van gezegd worden. Harde discussies zijn goed, maar meelopen / meedoen met de rest in de vorm van zinloze opmerkingen, om zo iemand af te branden, is lekker makkelijk.

Gr,
Ronald
Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:14
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by OldSkool-II
Heb dit al veel vaker gezien, en de laatste tijd met enige regelmaat door gegeven aan de moderators, helaas zonder reactie.

Je mening geven is één, iemand op een persoonlijk vlak aanvallen is gewoon laag bij de grond, omdat je er vaak geen flauw benul van hebt wat zijn/haar situatie is. Wordt tijd dat hier is met harde hand tegen opgetreden word, misgien in de vorm van tijdelijke bans?
Weet ook precies over welke personen het gaat, die zich hier nu angstvallig stil houden.

Wilde dit eigenlijk niet zeggen, maar begint een beetje op het andere forum te lijken hier

Het forum maken de gebruikers zelf (jij dus ook ). Wij mods hoeven niet altijd politie te spelen (en daar hebben we ook geen zin in, het is ook hobby voor ons). Door de redelijk open cultuur is het gewoon een beetje tussen alles door laveren. En je kunt niet altijd iedereens situatie weten, zeker niet aan de hand van een project topic. En we hebben denk ik ook geen zin in een wat heb jij allemaal meegemaakt in je leven topic. Daar zijn andere fora voor . Roepen dat het op het andere forum lijkt is wel heel makkelijk. We hebben evenveel gebruikers misschien maar we zijn geen winstgevende organisatie (das al een verschil). Kortom het zijn toch echt de users die het forum bepalen. Veel regels betekent veel politie spelen (kijk maar naar BV Nederland).

My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:25
Andre_S Andre_S is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Richard
zijn hier wel veel meer projecten andre...

I know Richard! Daar doelde ik uiteindelijk ook niet op.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat deze trend doorzet. Dan zou Henk niet de laatste zijn die het delen van zijn project zou staken.
Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:27
Richard's Avatar

klopt.. vind het zelf wel goed dat het nu ter sprake komt onder de leden..
we willen uitteraard niet in een negatieve spiraal terechtkomen.

ik juig dit enkel toe, samen met het ergenis topic..

Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:36
FEMME's Avatar
FEMME FEMME is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Andre_S
Dit moest er toch echt eens van komen, hoe zeer ik dit ook betreur.
Ik ben van mening dat je iedereen in z'n waarde moet laten. Dat je een mening hebt en deze wilt plaatsen in het topic vindt ik terecht. Alleen doe dit dan wel op een normale manier. Als je het niet eens bent over een manier waarop een project wordt aangepakt, kom dan met suggesties om iets op een betere manier aan te pakken in plaats van alleen maar af te kraken.

Het lijkt momenteel wel in de mode om meteen kritiek te uiten op andermans projecten en diens visie. En dan doel ik niet alleen op dit forum, maar alles fora in het algemeen.

Het is jammer dat projecten zoals die van Henk niet meer te volgen zijn.

Old 18-03-2009, 13:40
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy

Jammer inderdaad dat zaken zo lopen. Ook ik zie de laatste tijd het niveau en sfeer van replys dalen, van de leden, en zelfs soms van moderators. Een grapje of kritische opmerking moet altijd kunnen vind ik, we zitten hier niet bij een praatclub voor suicidale bonsai kwekers maar houd het binnen de perken.

Als ik iets zie wat ik niet mooi vind dan reageer ik er gewoon niet op, wat voegt het toe om iets waar iemand werk en tijd in heeft gestopt af te kraken? Je gaat op een meeting toch ook niet bij een auto staan verkondigen wat er allemaal niet mooi aan is? Nee, je loopt dan door naar een potentiele best of show en probeert daar de speeksel productie onder controle te houden.(Als mensen commentaar vragen op een modificatie is dat uiteraard een ander verhaal maar een kritische noot kan ook respectvol gebracht worden.)

Mocht je nou echt betere ideeen hebben dan anderen op dit forum wees dan een vent en maak een statement op de beste wijze die er is: bouw een auto volgens jou iedeën en inspireer de mensen die het volgens jou nog niet zo goed begrepen hebben. Op die manier kunnen we allemaal blijven genieten

Last edited by Tjeerd : 18-03-2009 at 13:45.
Reply With Quote
Closed Thread

Posting Rules