Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 08-03-2009, 18:48
caddywim caddywim is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 80
Default

Ombouwsets van kabelschakeling op 02A bakken naar stangbediening is te koop
weet iemand misschien ook waar
Reply With Quote
  #22  
Old 08-03-2009, 21:58
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

je kunt het proberen met een 020. bedrijfszeker is het nooit, je moet er zeker rekening mee houden dat hij elk moment kan knappen zeker met 250 pk en 325nm koppel?

wat je moet doen is zeker de klinknagels vervangen in het diff.
verder zou ik hem zeker even laten reviseren,dan draait alles met een goede passing etc..

ik heb een klant die rijd met een polo met bijna 300 pk uit een 1.3 en die rijd met de originele 085 polo bak, uiteraard heb ik die gereviseerd voor hem, maar de vertanding etc blijft nog steeds heel.

terwijl hij hiervoor al 2 gebruikte atv g40 bakken heeft gesloopt.

aangezien je een 20v turbo gaat gebruiken, wil je waarschijnlijk dit vermogen halen met een veilige motor en betrouwbare motor, en bijvoorbeeld niet zelf een motor gaan bouwen..

en wil je, je project compleet betrouwbaarder maken dan zou ik zeker wel kiezen voor een 02a of een 02j.

een nog stevigere versie is de 02m 6 bak, maar die weegt dan ook gelijk heel wat kg's meer.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #23  
Old 08-03-2009, 22:01
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ik snap alleen niet wat het probleem is met kabelschakeling?
als alles gewoon netjes spelingsvrij is dan schakelt dit ook perfect, ik rijd er zelf in me race auto ook gewoon mee.

stangen is eigenlijk alleen maar meer gevoeliger omdat er veel meer schanier/verbindings stukjes in zitten..
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #24  
Old 08-03-2009, 22:18
PeterM's Avatar
PeterM PeterM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 99
Default

Maar voor een golf 1 moeten er gaten in het schutbord gemaakt worden.
Daar hebben sommige , waaronder ik , geen zin in....
Reply With Quote
  #25  
Old 08-03-2009, 22:32
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by PeterM
Maar voor een golf 1 moeten er gaten in het schutbord gemaakt worden.
Daar hebben sommige , waaronder ik , geen zin in....


oke begrijpelijk.

ik zie het gewoon zo.
je wilt wel een andere en snelle motor in je auto bouwen, maar dan is het moeilijk om 2 gaten in je schutbord te boren...

ik snap dat mensen het misschien zonde vinden, maar met een 20vt is een golf 1 ook allang niet meer origineel..

als je gewoon 2 gaten van 2 cm boord, je braamt deze netjes af, je doet er vervolgens een net kabelrubbertje in en daardoor heen je kabels, dan is het toch ook gewoon netjes?

dan zit je alleen nog met de schakeltoren in de auto, ook begrijpelijk dat dit storend is..

maar je zou ook een 02a bak kunnen monteren en dan gewoon de stangen schakeling ombouwen voor een o2a bak, ik bedoel er zijn zat " handige mensen en zat technische mensen" er zijn ook mensen die complete motors bouwen, dan moet het toch niet zo heel veel gevraagt zijn om zon systeempje in elkaar te zetten..

volgens mij heb ik het er met jouw ook ooit is overgehad om zoiets te maken??
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #26  
Old 08-03-2009, 23:45
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Ombouwsetjes staan gewoon op ebay....maarja, waarom zou je dat idd willen.....die stangenschakeling stamt ook uit het jaar nul....

De kabelschakels kunnen overigens gewoon onder de auto door hoor, hoef je helemaal niks te boren....

De 020 bakken kunnen dat vermogen gewoon niet lang hebben, ook niet met de boutenset erin....voorbeelden liggen bij mij op de zaak zat.
230 pk is al genoeg om de aandrijfasflenzen af te breken..
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #27  
Old 09-03-2009, 12:13
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
De kabelschakels kunnen overigens gewoon onder de auto door hoor, hoef je helemaal niks te boren....


hier dacht ik ook al aan, maar misschien dat je in de knel komt met je schakelbak en uitlaat in die al zo krappe tunnel,

de kabelschakelings toren is namelijk behoorlijk groter dan origineel golf 1.
al hoewel je misschien ook wel een groot gedeelte van de bak weg kan zagen en deze aanpassen zodat jealsnog meer ruimte krijgt.

ik zou hier eigenlijk ook geen problemen in zien.

de 02a past zo op je motor,
je kunt bij da_bart zo steunen kopen
je pakt assen van een scirocco 16v of nieuwe type cabrio
bouwd de toren in en klaar is kees..

het is niet moeilijk en vele andere hebben het moeilijke denk werk al gedaan,
is dus even afkijken en na bouwen
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #28  
Old 09-03-2009, 14:44
rallye16vt rallye16vt is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 666
Default

Het is altijd wel leuk om te lezen,,,even dit even dat.. was het maar zo makkelijk,,,vaak is het een pleurus werk als je alles netjes wilt doen.
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar
Reply With Quote
  #29  
Old 09-03-2009, 14:56
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

kabelschakkeling valt reuze mee in te bouwen ( ja heb het zelf al 2 keer gedaan), gaten boren, deze in de owatrol en 2 doorvoerrubbers van een motorkabelboom in de gaten.. dan is het netjes afgewerkt.

orginele schakeltoren eruit en je houd een gat in de bodemplaat over, hierop las of pons je (afwerken met karosseriekit) een plaatje en hierop zet je de orginele toren van de kabelschakkeling op.. voila klaar
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #30  
Old 09-03-2009, 16:07
rallye16vt rallye16vt is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 666
Default

De toren die rammel je er inderdaad in een half uur in,,maar ik bedoel een hele inbouw, en wel netjes te verstaan,,vaak is het dingen aanpassen of veranderen,,niet erg en wel leuk werk,,maar het gaat lang niet vanzelf.
__________________
16vt ombouw naar haldex, bijna klaar
Reply With Quote
  #31  
Old 09-03-2009, 16:17
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

klopt zit altijd wel wat tegen of vast.. maar ach je moet een hobby auto hebben toch?

ik zeg wel altijd als het je dailly is niet te veel prutsen, die moet je gewoon naar je werk/boterham brengen.. maar een project mag best een paar dagen/weken/maanden/jaren/eeuwen/ooit staan
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #32  
Old 09-03-2009, 17:33
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Ik heb een schutbord rubber van het kachel radiateurtje gebruikt om mijn schakel kabels door te laten lopen.

gr ruud
__________________
W12 Engine
http://youtu.be/q-uq3oOjuL8
Reply With Quote
  #33  
Old 09-03-2009, 18:03
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

jongens ik heb net een woning gekocht. dus de golf 1 staat alweer in de hoek voor een lange tijd. eerst ff andere dingen die voor gaan! zodra ik er weer aan begin zal ik ook een topic maken in watergekoelde projecten zoals beloofd!
Reply With Quote
  #34  
Old 09-03-2009, 23:59
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

misschien is het toch wel wat overdreven, laten we het houden op 100 pk.

ik weet ook niet wat het is, ik krijg dat te horen en ik ga dan niet in discussie,
die jongen komt bij mij en die wil een goede bak, toevallig rijd ik ook nog een keer in de auto en voel dat hij behoorlijk trekt,en ik rijd wel vaker in snelle auto's ( bmw,mercedes,jaguar maar ook gewoon g60 of 20 v turbo's)dus ik heb lichtelijk ook nog wel een beetje inzicht in vermogen,maar al is het 100 pk of is het 300 ik vind dat de originele vw 085 bak de krachten toch goed houd,

hiermee wilde ik gewoon alleen aangeven dat je soms versteld staat hoe stevig een originele bak is en hoelang een bak het soms volhoud.

ik wilde ook helemaal geen 2 pagina's met discussie uitlokken ofzo..
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #35  
Old 10-03-2009, 11:22
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

opgeschoond en back on topic
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #36  
Old 10-03-2009, 11:26
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Reply With Quote
  #37  
Old 17-03-2009, 19:00
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

MOETEN is een groot woord, ik heb het ook niet gedaan. Gewoon kabels onderlangs waar eens de stangen liepen.


Quote:
Originally Posted by PeterM
Maar voor een golf 1 moeten er gaten in het schutbord gemaakt worden.
Daar hebben sommige , waaronder ik , geen zin in....
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum