![]() |
|
|||
|
|||
![]() te gek!
Gubbels, daar ga ik graag op in. De GTI is echter net definitief op winterstalling, daar komt ie de komende 5 maanden niet uit. kan ik keer bij jou langskomen om te proberen? Wat heb jij eronder liggen? @dekilo: wat is de staat van de schokbrekers en wat is de prijs? Ik heb begrepen dat het meest verstandige is om een verlagingsset + schokbrekers van hetzelfde merk te pakken. Aangezien ik de verlagingshoogte die ik momenteel heb, aan wil houden, zal een combi met originele schokbrekers wel niks worden. Of zie jij dat anders? o ja hier trouwens wat foto's van de huidige verlaging, kwam die net tegen. Zijn foto;s van toen ik de auto net had. Kan iemand hier aan zien welk merk veren dit zou KUNNEN zijn? ![]() ![]() Thanks voor de suggesties mannen. |
|
|||
|
|||
![]() ik heb voor mijn gti nieuwe veren voor en achter gekocht bij de vw dealer, origineel dus. Dit omdat in Spanje alles wat NIET origineel gemonteerd is gehomologeerd dient te worden
![]() Kost een hoop ergenis, papier handel,opnieuw keuren en geld.... I.c.m. de originele veren heb ik gele Koni dempers gemonteerd, is mij eigenlijk te stug, zal dus t.z.t. het spul loshalen en de dempers zachter af stellen. Vind je gti super mooi ![]() Mijne is wat stoffig op de foto's, dat hou je daar toch. grtn yal |
|
|||
|
|||
![]() hey Yal,
jij ook een super-GTI. Door jouw GTI was ik geinspireerd die Tarantula-velgen die je hebt ook op de mijne te leggen maar het zijn toch ATS-en geworden ![]() Een lid van de Belgische Golf 1 club heeft onder al zijn Golfjes een verlagingsset van KW liggen. Dan ligt de wagen 35-40 mm dieper. Scheelt bijna niets met mijn huidige set en het is veel comfortabeler. Misschien is dat wel een goede optie. groeten Dennis |
|
|||
|
|||
![]() Hoi dennis,
Nog bedankt voor je fotos van het hemeltje! Hij zit er in maar viel niet mee om hem naar het zit te krijgen, zeker rond het dakraam. Hier een foto van mijn 82er vanmiddag, deze wagen staat op standaard veren met nieuwe dempers! Voorwielen moet ik nog uitlijnen staat daardoor ook iets hoger. Ik denk over 2 weken klaar te zijn, alleen nog even distributie riem vervangen (14jaar oud), dak monteren en dan wielen en motor afstellen. [IMG] [/IMG] |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
vind jou ATSen ook dik, krijg het alleen wederom niet door de keuring. Mijn Tarantula velgen, wist niet dat ze zo genoemd werden(!) zijn nieuw gemonteerd door de fabriek of dealer en heb ook 5 de exemplaar in de kofferbak liggen. Zijn alle 5 van eind september 1983 meen ik, moeten wel opnieuw gespoten worden. Golf1976driver, wellicht moeten de veren van jou auto nog wat inzakken, want aan de voorzijde lijkt hij mij erg hoog te staan. Ziet er goed uit, je auto! Heb je nog meer foto's, of heb je al een topic geopend? grtn yal |
|
|||
|
|||
![]() De wielen moeten nog worden uitgelijnt! Staan nog niet goed. Daarom staat hij wat hoger. Ik wil hem trouwens niet te laag het sterft hier in de wijk van te hoge drempels.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
mij is altijd gezegd dat die soort velgen wat ook op jou GTI zitten "Styling-Z" heten, tenminste dat zeggen de Helmut´s en Helga´s van de Original Golf 1 IG altijd als ze `t over die type velgen hebben. De typering "Tarantula" voor deze velgen is toch iets van wat op die site dubmodder.com werd gebruikt.
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 09-11-2008 at 12:16. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
mijn originele carter heb ik deze zomer ook moeten vervangen, carterplug zat vast door het gedeukte carter. Ik verlaag mijn gti ook niet, vind het prima zo. grtn yal |
|
|||
|
|||
![]() Vandaag mocht hij alvast even naar buiten. Distibutie snaar van 12jaar oud maar eens vervangen. Durf er niet mee te rijden. Was nog een hele klus 3 bouten uit moeten boren, te vast.
Zaterdagnaar de garage, uitlijnen en motor aan de kast. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zeer zeer mooie gti 5-deurs staat super in wit, zuinig mee zijn. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Van buiten en van binnen in super staat! Nooit aan gekloot aan deze auto. Moest wel gespoten worden, lak was vergeelt door de zon. Nergens gelast. Knal harde body. 1,8 DX blokje loopt als een zonnetje!
|
|
|||
|
|||
![]() Hartstikke mooie GTI die witte.
Maar er zijn mooiere velgen dan de huidige he ![]() En persoonlijk vind ik de originele hoogte wat hoog, ik denk dat ik er toch maar een ander verlagingssetje onder gooi. Maar wat je zegt, het moet natuurlijk wel praktisch blijven he! Zeker met al die vervelende drempels... Hou me op de hoogte van je vorderingen he! ps. waar heb jij een nieuw hemeltje voor t schuifdak gescoord? Moet ik ook nog hebben... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Yal, wanneer haal je je GTI naar Nederland dan? Of woon jij gewoon in Spanje? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mooie auto. Ik zou om hem helemaal af te maken ff originele stalen of alu velgjes plaatsen.
MK 1 gti 83 (project) Last edited by dekilo : 11-11-2008 at 20:04. |
|
|||
|
|||
![]() Orginele stalen velgen 5,5J moet ik nog op knappen. Deze komen er zeker onder te zitten!
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Helaas woon ik al 2 jaar NIET meer in spanje. De gti staat netjes en droog gestald in een garage. Haal de auto naar Nederland zodra ik er een veilige en droge stalling voor heb gevonden. Eind december dit jaar is de auto wegenbelasting vrij, hier in Nederland. In Spanje geld de 25jaar ouder regel niet. Wel balen, heb me ruim 2 jaar suf gesleuteld aan deze auto, nu is ie bijna af en staat hij te verstoffen. Rijd er alleen met de zomervakantie in. grtn yal |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
komt wel goed als je weer in NL bent, zeker met die geweldige zomers hier! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Zo ik ben eruit. Heb gisteren kennisgemaakt met een automonteur hier in de buurt, die bestelt regelmatig voor mensen schroefsetjes. Waar hij heel erg tevreden over is is een set van V-maxx.
Ik heb gisteren even proefgereden in een golf 1 uit 78 van hem, die maximaal verlaagd was met een V-maxx set (11 cm). Reed supergoed, stugheid viel mee en al helemaal geen flinke klappen! De auto ging gemakkelijk met 100 door een bochtje waar je normaal maar net met 60 doorheen kunt. De monteur was erg tevreden over V-maxx en vertelde al vaak deze setjes verkocht en gemonteerd te hebben, nooit problemen. Aangezien ik zelf ook tevreden was na het proefritje, heb ik ook een V-maxx set besteld. De prijs ligt tussen de 240 en 280 euro, dat valt mee. |
|
|||
|
|||
![]() heey,
heeft deze jongen meerdere golfjes 1? (1x rode GTI, bruine golf (met V-max) en een cabrio)? ik moet nog altijd eens tijd maken om te komen kijken naar jouw GTI, nog altijd geen tijd gehad. groeten, |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
yep, we hebben het over dezelfde. Hij noemde jouw naam ook al. Supervet die bruine golf met die V-maxx set ![]() Daar heb ik dus ook in proefgereden. Bel me maar ff over n paar maanden, dan ziet de GTI het zonnetje weer~! |