![]() |
|
|||
|
|||
![]() hallo,ik ga morgen kijken naar deze auto.
http://auto.marktplaats.nl/oldtimer...fj%2B4VB4M&df=1 wie heeft er tips,waar ik naar moet kijken?? het is een 1.1 is dit een motortje waar ik gewoon dagelijks mee kan rijden???? hmm ik krijg de link niet goed.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() wagentje ziet er leuk uit. Let op de volgende plekken:
- roest bij de raamranden (onder rubbers eventueel) - roest bij spatbordranden. (waar nu dus de zwarte lijsten overheen zitten. - roest bij tankvuldop - roest bij reservewielbak let op speling op de versnellingsbak, dat als je de 1 inschakelt hij niet in de achteruit staat. de 1.1 is niet de snelste dus verwacht geen stoplichtsprinter. Hij is lawaaiig ,maar is wel lekker zuinig. succes
|
||||
|
||||
![]() Als je de 1 inschakeld en hij staat in zijn achteruit, dan heeft dat volgens mij niks met speling in de versnellingsbak te maken, maar gewoon met speling op het schakel mechanisme. Een revisiesetje kost 20 Euro en stelt niks voor. Kan zelfs door een leek vervangen worden.
Mijn vriendin had hetzelfde met de Golf 1 Cabrio en schakelt nu weer zeer precies. Behalve de hierboven genoemde bekende roestpunten, moet je over het algemeen ook goed op roest letten, want het kan helaas overal zitten. - Balken - Vloerpanelen - Frontpaneel - etc. Auto lijkt me niks mis mee voor dagelijks gebruik, maar verwacht er zoals gezegd geen topprestaties van. Succes ermee |
|
|||
|
|||
![]() thanks,hoeft ook geen stoplicht sprinter te worden.maar ben een leek qua autos...dus vandaar die vragen..ik ga zondag even kijken...hij heb wel wat "plekjes"zei de verkoper...nu maar hopen dat t niet ernstigs is.
|
|
||||
|
||||
![]() Bij de kentekenverlichting kunnen ze ook lelijk roesten en de onderkant bestuurdersdeur...
|
||||
|
||||
![]() De achterasopnames kunnen doorgerot zijn.
Waarom ga je niet voor `n Golf 1 met 1500cc? Is een veel leukere motor...
|
||||
|
||||
![]() Heb zelf een Mk1 van '83 met een 1.1 erin. Inderdaad niet de snelste maar rijdt wel gezellig!
![]()
|
||||
|
||||
![]() 1.1 rijd fijn lekker rustig, is niet snel maar voor cruizen of dagelijks gebruik super.
|
|
|||
|
|||
![]() precies ..gewoon om mee te cruisen(daily),hij is gereserveerd door me en waarschijnlijk woensdag van mij..mot ook nog ffies een proefrit maken(liep nu nie so lekker)...maar zo op t eerste gezicht een mooie auto.wel met wat roestplekkjes(oppervlakkig),maar even behandelen en gewoon laten zitten...rat look ofzow?
|
|
|||
|
|||
![]() enne dingen waar ik op moet letten als ik er mee gaat rijden?
|
|
|||
|
|||
![]() patrick,
de golf is van mij geweest, ik heb hem begin deze maand verkocht. Neem wel ff in je koop mee dat het rechter achterscherm een deuk heeft. De Bodem is netjes en hard, erg goede basis, maar de versnellingsbak is niet ok. deze is dichtgestopt, Ook loopt het blokje een beetje rauw... maar dat doet hij al 1 1/2 jaar bij mij... Dat was ook de reden waarom hij niet via forum verkocht is... Hopend je voldoende geinformeert te hebben. Groeten Nick |
|
||||
|
||||
![]() dan zou ik toch ff verder kijken..... zijn er genoeg !
|
|||
|
|||
![]() Quote:
kan je mij vertellen wat je bedoelt met de versnellingsbak dichtgestopt???? ik heb je ook een pm gestuurt met mn tel nr om t eventueel uit te leggen |
|
|||
|
|||
![]() das mooi klote.....vind/vond m echt een leuk wagentje...ik twijfel nu heel erg....een andere bak is niet 1,2,3 te vinden..en heb 2 linkerhanden dus dat schiet ook niet op...heb niets gemerkt tijdens het rijden ermee.....
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
check PM. |
|
|||
|
|||
![]() thanks man!ik wil wel weten wat hij met de bak gedaan heeft...vind de auto eigenlijk wel de moeite waard...
![]() |
|
|||
|
|||
![]() zoals uitgelegd aan de tel,
bak is netjes gerepareert, 100 proc. lekvrij, en loopt nergens aan of schaapt niet, Niks aan te merken, gewoon n fact die je als eigenaar moet weten vind ik... |
|
|||
|
|||
![]() heb de vorige eigenaar telefonisch gesproken en hij heeft alles uitgelegd(oa geen zaagsel in de bak)
tuurlijk zitten er wat butsen en wat roest..dat wist ik...nu alleen voor de zekerheid een andere bak zoeken dus hier gelijk een oproep heeft/of ken je iemand die nog een bak heeft voor een 1.1 pm me maar,of laat een reactie achter.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb nog een complete 1.1. met bak staan.
Dus als het blokje kapot zou gaan, kan je hier nog wel een bakje komen halen. Heb ook nog een 084 bak liggen van een polo uit 1985, die past er ook zo achter!
|
||||
|
||||
![]() nou gelukkig.... eind goed al goed, hij komt weer terug op VF!
eerst bij stijn, toen bij evilnijntje en nu waarschijnlijk bij patrickj! veel geluk ermee! |