![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Mijn motor heeft kuren.
Tijdje geleden begon het, ik reed rond en bij het stoplicht viel mijn motor spontaan uit. Kon gewoon starten en wegrijden. Dit kwam wat vaker terug en op een gegeven moment wilde hij niet starten. Paar minuten blijven proberen en eindelijk startte hij. Dit kreeg ik steeds vaker en ook meer problemen. Was ie gestart, bleef hij maar moeilijk lopen. Wilde ik wegrijden, stopte de motor weer, moeilijkheden met starten, vaak gewoon uiteindelijk normaal weg kunnen rijden.. Nu wil hij helemaal niet meer starten lijkt het op. Ondertussen al mijn accu bijna doodgeprobeerd, hij wil echt niet. Paar weken geleden bougiekabels vervangen. Rotor en verdeelkap net bekeken, ziet er wel gebruikt uit, maar niet echt slecht. Benzinepomp hoor ik zoemen als ik contact maak, wil dus aannemen dat er benzine naar voren gepompt wordt.. Wil kijken of hij wel of niet vonkt, moet er dus een bougie uithalen, maar gereedschap is ff een uitdaging.. Maar stel, hij geeft vonk, wat kan het dan nog meer zijn ?
__________________
Current VW: Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition Previous owned VW's: Golf mk2 1.3 CL Golf mk3 VR6 Corrado G60 Golf mk4 TDi Golf mk2 GTi 16v |
#2
|
||||
|
||||
![]() ligt er een V8 of een W12 in?
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
nope.. een dubbele quad turbo W16 -) ghehehe.. my bad.. -) het gaat om een 1.3 CL golf 2 uit '91 (injectie)
__________________
Current VW: Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition Previous owned VW's: Golf mk2 1.3 CL Golf mk3 VR6 Corrado G60 Golf mk4 TDi Golf mk2 GTi 16v |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik zou het brandstof filter eens checken en het rotortje en verdelerkap vervangen.
Hier kan nl toch een harrscheurtje oid in zitten.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#5
|
|||
|
|||
![]() net ff een benzine slang aan het blok los getrokken, daar komt benzine uit (staat beetje druk op zeg maar), dus benzine is het denk ik niet..
dan toch maar rotor en verdeler vervangen.. hopelijk is het dat, anders zal ik toch denk ik de bougies eruit moeten trekken om te kijken of ik wel een vonk krijg of niet.. Maar dat zou ik dus liever eerst checken, voor ik iets ga vervangen.. klote is dit zeg.. geen gereedschap hebben.. maar goed, we komen er wel ![]()
__________________
Current VW: Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition Previous owned VW's: Golf mk2 1.3 CL Golf mk3 VR6 Corrado G60 Golf mk4 TDi Golf mk2 GTi 16v |
#6
|
||||
|
||||
![]() gelukkig heb je voor de rotor en de verdelerkap geen gereedschap nodig!
en het kost ook nog geen drol!
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#7
|
|||
|
|||
![]() gelukkig ben ik niet van gisteren en weet ik dat een verdeelkap geen gereedschap behoeft..
-) Maar goed, deze zijn dus nu vervangen, maar nog wil hij niet starten. Heb er een starthulp op gezet, maar die trek ik alleen maar leeg, zonder dat de motor aanslaat. Hij draait wel gewoon rond, snap nu niet waarom hij niet aan wil slaan.. BDP sensor, zit dat op een 1300cc motortje ? Zoja, waar kan ik die vinden en hoe kan ik checken of die werkt of niet ?
__________________
Current VW: Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition Previous owned VW's: Golf mk2 1.3 CL Golf mk3 VR6 Corrado G60 Golf mk4 TDi Golf mk2 GTi 16v |
#8
|
|||
|
|||
![]() Een NZ blok!
Om de vonk te kontroleren heb je geen gereedschap nodig De middelste kabel naar de verdelerkap eruit halen en beet houden als je start ![]() ![]() Eehh aan massa leggen Controleer de stekker aan de computer in de parafaan eens [oxidatie]en de massa kabel die daar vandaan komt naar de accu |
#9
|
|||
|
|||
![]() Blijft de benzinepomp doorlopen als je hem op contact zet?
En heb je een toerenteller? Zo ja, beweegt die tijdens het starten?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Whahahaha.. auwww... neuh.. denk ut nie -) Ben in middels al zover dat ik weet dat ie op de kabel van de bobine een vonk geeft en ook vanaf een bougie.. We stonden te proberen en te proberen.. bougie erin terug geschroeft, proberen, starten gelijk lopen.. Paar uur laten staan, weer gestart, startte gelijk dus maar ff een klein rondje gereden.. Tijdens het rijden viel hij weer uit en was bijna niet aan te krijgen.. (hiermee bedoel ik dat het blok gewoon op een normale snelheid wordt rondgeslingerd door de startmotor, zoals ie dat altijd doet, maar gewoon niet aanslaat..) Uiteindelijk na veel proberen toch weer gestart gekregen, naar een parkeerplaats gereden, tijd stationair laten draaien en gewoon naar huis kunnen rijden. Daarna niet meer gereden.. en tast aardig in het duister...
__________________
Current VW: Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition Previous owned VW's: Golf mk2 1.3 CL Golf mk3 VR6 Corrado G60 Golf mk4 TDi Golf mk2 GTi 16v Last edited by Phreak : 18-11-2008 at 22:40. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
- Geen toerenteller, helaas.. - Contact aan > pomp loopt een sec of 2, stopt, loopt nog es een sec en stopt dan met zoemen..
__________________
Current VW: Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition Previous owned VW's: Golf mk2 1.3 CL Golf mk3 VR6 Corrado G60 Golf mk4 TDi Golf mk2 GTi 16v |
#12
|
|||
|
|||
![]() kan luchtmassameter zijn,kan onsteking zijn,hal sensor heb je de dikke slang van inlaatspruitstuk naar luchtmassa meter al eens gecontroleerd,daar zit een vertakking op die kan wel eens gescheurt zijn is een kleiner slangetje in de hoek van die dikke slang
|
#13
|
|||
|
|||
![]() een verrotte bobine wil nog weleens vonken maar niet goed genoeg .... (been there done that zeg maar)
__________________
HeliosBlauw past bij jou. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Die slang kan ik inderdaad naar kijken, alvast bedankt voor de tip ! Alleen dingen als LMM en bv bobine.. hoe kan ik testen of die nog goed zijn ? Gewoon vervangen en maar hopen dat dat het probleem oplost ?
__________________
Current VW: Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition Previous owned VW's: Golf mk2 1.3 CL Golf mk3 VR6 Corrado G60 Golf mk4 TDi Golf mk2 GTi 16v |
#15
|
||||
|
||||
![]() hallo ..
het zal wel je hall gever zijn ,, geen vonk geen benzz ..probeer eens andere ondsteking vrgr gooigolf . |
#16
|
|||
|
|||
![]() als niet niet wil starten, maakt die dan wel een beetje een pruttelend geluid ? net of die wel een beetje aan wil slaan ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klinkt zeg maar eigenlijk alsof je je bobinekabel niet hebt aangesloten.. en dan je motor probeert te starten.. Hij slaat gewoon niet aan..
__________________
Current VW: Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition Previous owned VW's: Golf mk2 1.3 CL Golf mk3 VR6 Corrado G60 Golf mk4 TDi Golf mk2 GTi 16v |
#18
|
|||
|
|||
![]() Weer vanalles nagekeken op scheuren, draden die misschien niet goed zouden kunnen zijn, onder de parafaan plaat ook alles bekeken, maar nergens zie ik op stekkers corrosie of wat dan ook..
Begin het somber in te zien...
__________________
Current VW: Golf mk3 GTi 2.0 8v GTi Edition Previous owned VW's: Golf mk2 1.3 CL Golf mk3 VR6 Corrado G60 Golf mk4 TDi Golf mk2 GTi 16v |
#19
|
|||
|
|||
![]() hmm kijk is bij de 2 bovenste relais in je relais kast als daar veel roest of corrosie zit duid dit op een rotte zekering kast ! je kan ook een + van je accu trekken naar een wit/rode of geel/rode draad bij mij wast wir/rode ! als hij daar op reageert dan start je hem en doet hij t
![]()
__________________
vw golf 2 ratlook ![]() ![]() |