#1
|
||||
|
||||
Corrado g60 houd in
n.m.v.t
Last edited by *Robert* : 21-01-2009 at 21:04. |
#2
|
||||
|
||||
bougiekabels en dergelijke, in orde?
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Na je verhaal had ik exact hetzelfde vermoeden. Begin eerst bij de basis, bekabeling goed? (even doormeten), stekkers ok? Waar je ook nog even naar kan kijken is of de vacuumslang vanaf je inlaat naar de ecu nog goed is.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Bougiekabels ook niet echt naar gekeken, bougies zijn wel vervangen en de glader in augustus gereviceerd. Dat ga ik is even controleren, heb wel een aantal jaar ervaring met brommers, dus sleutelen is geen probleem, maar ik ben wel een auto newbee, de lambda zit op het spruitstuk ?? En die vacuumslang..zou hier ook een beetje rook oid uit kunnen komen( dit zie je een heeeeeel klein beetje als de motorkap openstaat, want de vorige eigenaar heeft me verteld dat er een slang vervangen moest worden, maar weet niet precies welke. Zal de bekabeling is even door gaan meten,er zit IN de auto wel een probleem me bekabeling,,de radio kabels kloppen niet meer, er staat constant stroom op, dus als het contact uit staat blijft de radio aan, dus de radio zit e nu ook even niet in ,. maar dit zal er wel niks mee te maken hebben lijkt me |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
je kan de radio op 2 manieren aansluiten. constante voeding of geschakelde voeding. mijn radio heb ik ook op de constante voeding aangesloten. net wat je zelf wilt. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
JA het draadje van de geschakelde voeding werkst dus niet meer, dus nu staat de radio constant "aan" dit trekt de accu toch leeg?,, maar dat proleem komt later wel, eerst dat motorblok is goed lopend hebben |
#7
|
|||
|
|||
Zit er wel de originele chip en poelie nog op?
Benzineslangen nog in orde? Zal niet de eerste zijn die affikt! CO-pot meter goed ingesteld? Tank je 98 of 95? Op 95 hield die van mij ook wel eens in toendertijd. Stationair mag die ook niet roken eigenlijk. Mocht er iets mis zijn met de chip en poelie heb ik eventueel nog wel een 72mm poelie en chip liggen van FH-technic waar die van mij goed op liep! Mag weg voor een zacht prijsje..
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Het draadje werkt niet meer? Aha een Marokaans draadje! Dan neem je toch een ander contact geschakelde kabel? Als de radio constant aan staat trekt hij hem id leeg. Als jij je radio uitzet niet!
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
De chip ,poelie + slangen geen idee, morgen even naar kijken. CO-pot meter, geeeeeen idee hoe ik dat uit moet zoeken, ik tank 95,, @Dekilo Jup ga ik ook doen,komt goed |
#10
|
||||
|
||||
dus als de radio aanstaat, kun je deze niet uitschakelen dmv de on/off-knop?
.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Jawel, maar er blijft altijd wel een lampje branden, maar hij zit nu gewoon zo erin, en laat het wel zo. Kan iemand mij vertellen waar de lambda sensor precies zit bij een corrado want ik heb gezocht , maar kan hem niet echt vinden,?? |
#12
|
||||
|
||||
Is de CDI van je HPI niet kapot?
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
De CDI van de HPI van de TDI van de DI4D met HDI of HDMI?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Hehe, denk dat het de stator is die moeilijk doet |
#15
|
||||
|
||||
heb zelf ook al eens gehad, dat je niets aan de bougiekabels kunt zien, maar dat de auto wel inhoud. Heb het al bij verschillende vw's meegemaakt. Golf,passat, en corrado.
|
#16
|
||||
|
||||
Het signaal van de lambda wordt toch alleen bij deellast gebruikt? Dus niet bij optrekken, maar bij constante snelheid rijden. Heb ooit een kapotte lambda in m'n polo gehad, optrekken deed ie prima, maar constante snelheid rijden op bijvoorbeeld snelweg was een ramp...
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#17
|
||||
|
||||
Draait de motor wel op 4 cilinders?
Flinke benzinelucht na starten = poreuze brandstofslangen? Gevaarlijk, direct vervangen!! Roken, inhouden, stotteren = constant verzuipen of een motor die niet meer op 4 pitten draait. Ik neem aan dat je dat kunt herkennen? (slecht pruttelende/schokkende motor). Inhouden klinkt heel anders dan wanneer je motor maar op 3 cilinders draait. Mocht de motor op 3 pitten draaien, dan zou ik zsm controleren welke cilinder er niet meedoet en of dat aan je bougiekabels ligt. (even wisseltruck doen met de bougiekabels onderling.) Daarna een compressiemeting uitvoeren.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb werkelijk geen idee, hij trekt nog wel vlot zat op Die benzine lucht is niet alleen na het starten, het is altijd, zou inderdaad de benzineslangen kunnen zijn, De motor pruttelt niet echt ,, hij trekt gewoon heel langzaam door, en dat roken doet hij NIET als de auto echt warm is, dan zie je het niet,. eind november een weekje vakantie dan ga ik is met alles aan de gang, bedankt |