Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-09-2008, 18:22
orangecaddy orangecaddy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 2
Default Caddy motorschade repareren of ander blok??

Hey allemaal,

Ben nu een kleine maand in het bezit van een knal oranje caddy mk1 uit 88.
Het is een 1600 diesel met een 5 bak.
Maar naar een weekje met plezier rijden is een klep tegen de zuiger aan gekomen waarvan de oorzaak nog onbekend. Heb inmiddels de kop er afgehaald. Maar nu zit ik met een probleem. Want er moeten paar dingen meer dingen gebeuren aan de caddy. En het is mijn dagelijks vervoer dus het is wel belangrijk dat het hij betrouw blijft.
DAAROM VRAAG IK JULLIE OM ADVIES: -gebruikte kop of reviseren, kopelingsset,(eventueel distributie), missschien 1 of 2 koelsslangen en alle filters.
-Of donor auto zoeken of ander blok in leggen zelfde of 1.6turbo of 1.9. En is dit goed te doen.
Hopelijk rond de 500 euro te blijven bij wat de keuze ook is.
Als ik voor de kop kies en de onderdelen dan ben ik zo rond de 400 euro kwijt.
(Het klepstelplaatje is in stukken gebroken heb een helft er uit andere niet te vinden dit mee nemen in besluit door te repareren of ander blok)
Keuze is belangrijkste dat het draait om betrouwbaarheid.

Wat zou trouwens de oorzaak zijn geweest?
Distributie ziet er ook nog redelijk nieuw uit.
Hij verbruikte bijna geen olie, wel zat inlaatspuitstuk en filter onder olie.
Hij tikte wel (kleppen of verstuivers?)
Verbruik was normaal.
Optrekken was goed.
Alleen haalde je met pijn en moeite 130 in de slipstream van een ander.
Kan het zijn dat te weinig kleppspeling de oorzaak is geweest? Dat daardoor klepstelplaatje gebroken is daarom de nokkenas beschadigd en mooie afdruk in de zuiger, maar deze is nog verder heel.
Dus kom maar op met je theorie haha.

Advies welkom of als iemand nog kop of blok of iets in die richting heeft liggen.

Foto's volgen nog. (hoe zet je trouwens foto's hier op??)
Reply With Quote
  #2  
Old 10-09-2008, 20:04
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om de onderdelen te vervangen. Een motor uit een sloper is waarschijnlijk goedkoper maar dan weet je nog niet wat je hebt. Met nieuwe delen weet je in ieder geval zeker dat het goed zit.

Het is een beetje de vraag wat er het eerste was. Ik kan me voorstellen dat de klep de zuiger heeft geraakt en dat daardoor het stelplaatje is gebroken. Maar meer voor de hand liggend is dat het stelplaatje gebroken is, waardoor de klep mogelijk verder is ingedrukt en daardoor de zuiger heeft geraakt. Het kan bijna niet aan een verkeerd afgestelde distributie liggen want dan was het al meteen prijs geweest.

Foto's
Bij het plaatsen van een bericht staat er een klein knoppie waarmee je foto's kunt plaatsen die al reeds ergens online staan. Als je de foto's nog niet online hebt kun je ze hier in het album zetten en dan staat er onder de foto al de juiste code om de foto in te voegen. Kopieren en plakken en hij staat in je bericht. Succes!
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 10-09-2008, 20:08
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Ik zou er een 1600 Td inbouwen ,dat hebben we toen ook gedaan bij m'n zwager's Caddy mk1 ,en dan lopen ze een stuk sneller ,die van hem draaide dik 175!

Om nou weer een 1600 d weer op te gaan bouwen ,dan blijf je de 55 pk motor houden ,en ga je er niks op vooruit .

Ik zou voor de 1600 Td gaan !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #4  
Old 10-09-2008, 20:35
caddy '85 caddy '85 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 366
Send a message via AIM to caddy '85 Send a message via MSN to caddy '85
Default

inderdaad, een 1600td, ben je ook rond de 500 klaar, en heb je een stuk snellere auto. en 130 is best normaal voor een 1600d
1900td of tdi ben je weer wat meer euri`s kwijt.
mvrg
__________________
Caddy 1.6GTD 1985
Caddy 1.6D 1988 Sold
Golf 1.9TD 1994 Total los
Golf 1.9TDI 4 motion 2002
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum