Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #181  
Old 01-09-2008, 19:40
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Quote:
Originally Posted by Alberto
jammer dat je niet mijn vragen kan beantwoorden


Als blijkt dat de kans groot is dat je na 10 uur niet binnen een uur een parkeerplaats vind om te rusten moet je eerder gaan zoeken. Beter nog, jouw baas moet gewoon na 9 uur rijden een hotelkamertje regelen bij een hotel met een flinke parkeerplaats
Om maar even aan te geven dat ik je niet af loop te zeiken. Heb liever dat jullie een week de A1 t/m A99 blokeren voor een betere en werkbare rijtijdenwet dan de huidige overtreden. Je zal tijdens het overtreden maar bij een dodelijk ongeval betrokken zijn.....advocaat van de tegenpartij zal alles doen om je te laten "hangen".
Reply With Quote
  #182  
Old 01-09-2008, 21:00
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by Sander
Als blijkt dat de kans groot is dat je na 10 uur niet binnen een uur een parkeerplaats vind om te rusten moet je eerder gaan zoeken. Beter nog, jouw baas moet gewoon na 9 uur rijden een hotelkamertje regelen bij een hotel met een flinke parkeerplaats
Om maar even aan te geven dat ik je niet af loop te zeiken. Heb liever dat jullie een week de A1 t/m A99 blokeren voor een betere en werkbare rijtijdenwet dan de huidige overtreden. Je zal tijdens het overtreden maar bij een dodelijk ongeval betrokken zijn.....advocaat van de tegenpartij zal alles doen om je te laten "hangen".


Zie het ook zeker niet als af zeiken
laat ik dat voor op stellen


Maar meer als iemand die geen flauw idee heeft hoe het werkt
dat geeft deze zin al aan
Quote:
Originally Posted by Sander
Als blijkt dat de kans groot is dat je na 10 uur niet binnen een uur een parkeerplaats vind om te rusten moet je eerder gaan zoeken. Beter nog, jouw baas moet gewoon na 9 uur rijden een hotelkamertje regelen bij een hotel met een flinke parkeerplaats


Hoe moet ik nu weten of er plek is of niet een uur verder op ?
dat kan toch niet ? En met 8 uur rijtijd al beginnen met zoeken
gaat mij toch wat te ver ...Er kan wel plek zijn 1,5 uur verder ...toch ?
Hoe moet ik het zien ...leg mij dat eens uit ?

En mijn baas die een hotel moet zoeken ?
Heeft hij een dag taak aan dan ....we rijden met bijna 400 auto transporters
en nog 200 trekkers / trailers door europa .....

Dit is nu het punt , jij weet presies waar je uit hangt aan het eind van de dag
Op de weg weet je dat ongeveer , luxe auto met caravan over dwars op de A99 en je dag is naar de klooten
Heb je in de lucht geen last van

ieder zijn vak ....

Last edited by Alberto : 01-09-2008 at 21:10.
Reply With Quote
  #183  
Old 02-09-2008, 12:30
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Slottijden van de verkeersleiding, missende passagiers, kapotte vliegtuigen, mensen die onderweg dood gaan of een hartaanval krijgen. Ook mijn dag duurt regelmatig langer.

Voorbeeldje bij Stijn z'n baas. Een tijd lang werd er een vlucht geplanned die precies kon binnen de rijtijdenwet in theorie. Er is een wettelijk 1,5 uur planning marge. Uiteindelijk ging het dus een keer fout en hebben ze omdat ze het op 10 minuten niet zouden halen de kist op een ander eiland neer gezet. Moest er dus met een privejet bemanning worden ingevlogen uit een ander land. Kosten wss 40.000 euro. Baas zijn eigen schuld. Als je alles precies volgens de max planned krijg je vanzelf een keer de deksel op je neus.

Jullie baas schuift het probleem af naar jullie en jullie pikken het gewoon. En als jullie zelf vinden dat jullie te weinig mogen rijden op een dag moet daar door de vakbond onderzoek naar worden gedaan hoe dat veranderd kan worden. Tot de tijd dat het is veranderd houdt na 10 uur rijden de dag op net zoals een rit ophoudt als er geen diesel meer in de tank zit.

Ik denk dat uiteindelijk jullie van parkeerplaats naar parkeerplaats gaan rijden. Het vrije gevoel van het trucken zal dan weg zijn. Net als in mijn vak. Vroeger naar een warm oort vliegen, minimaal 2 dagen op het strand liggen en dan een keertje terug. Nu meestel 10 uur vliegen, 20 uur het hotel in en dan gelijk weer 10 uur terug. Dat Peter Stuyvesant gevoel is bij ons ook al een tijdje weg. Het moet allemaal economischer in deze tijden. Maar er is een grens en die gaat over veligheid. En het is aan ons als werknemer om die te respecteren en het van de daken te schreeuwen als we onder druk worden gezet deze te overschrijden.

400 hotelkamers zoeken niet te doen? Wat denk je dat de KLM doet als er een B747 stuk gaat ergens? Juist voor 400 passagiers onderdak regelen. Doet de direkteur ook niet zelf maar daar zijn mensen voor in dienst. Allemaal onderdeel van de kiloprijs.

Alberto, volgens mij moeten we er maar een keer tijdens een biertje over lullen. Wel even van tevoren afspreken dat we niet gaan slaan





Quote:
Originally Posted by Alberto
Zie het ook zeker niet als af zeiken
laat ik dat voor op stellen


Maar meer als iemand die geen flauw idee heeft hoe het werkt
dat geeft deze zin al aan


Hoe moet ik nu weten of er plek is of niet een uur verder op ?
dat kan toch niet ? En met 8 uur rijtijd al beginnen met zoeken
gaat mij toch wat te ver ...Er kan wel plek zijn 1,5 uur verder ...toch ?
Hoe moet ik het zien ...leg mij dat eens uit ?

En mijn baas die een hotel moet zoeken ?
Heeft hij een dag taak aan dan ....we rijden met bijna 400 auto transporters
en nog 200 trekkers / trailers door europa .....

Dit is nu het punt , jij weet presies waar je uit hangt aan het eind van de dag
Op de weg weet je dat ongeveer , luxe auto met caravan over dwars op de A99 en je dag is naar de klooten
Heb je in de lucht geen last van

ieder zijn vak ....
Reply With Quote
  #184  
Old 02-09-2008, 15:11
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by Sander
Slottijden van de verkeersleiding, missende passagiers, kapotte vliegtuigen, mensen die onderweg dood gaan of een hartaanval krijgen. Ook mijn dag duurt regelmatig langer.

Voorbeeldje bij Stijn z'n baas. Een tijd lang werd er een vlucht geplanned die precies kon binnen de rijtijdenwet in theorie. Er is een wettelijk 1,5 uur planning marge. Uiteindelijk ging het dus een keer fout en hebben ze omdat ze het op 10 minuten niet zouden halen de kist op een ander eiland neer gezet. Moest er dus met een privejet bemanning worden ingevlogen uit een ander land. Kosten wss 40.000 euro. Baas zijn eigen schuld. Als je alles precies volgens de max planned krijg je vanzelf een keer de deksel op je neus.

Jullie baas schuift het probleem af naar jullie en jullie pikken het gewoon. En als jullie zelf vinden dat jullie te weinig mogen rijden op een dag moet daar door de vakbond onderzoek naar worden gedaan hoe dat veranderd kan worden. Tot de tijd dat het is veranderd houdt na 10 uur rijden de dag op net zoals een rit ophoudt als er geen diesel meer in de tank zit.

Ik denk dat uiteindelijk jullie van parkeerplaats naar parkeerplaats gaan rijden. Het vrije gevoel van het trucken zal dan weg zijn. Net als in mijn vak. Vroeger naar een warm oort vliegen, minimaal 2 dagen op het strand liggen en dan een keertje terug. Nu meestel 10 uur vliegen, 20 uur het hotel in en dan gelijk weer 10 uur terug. Dat Peter Stuyvesant gevoel is bij ons ook al een tijdje weg. Het moet allemaal economischer in deze tijden. Maar er is een grens en die gaat over veligheid. En het is aan ons als werknemer om die te respecteren en het van de daken te schreeuwen als we onder druk worden gezet deze te overschrijden.

400 hotelkamers zoeken niet te doen? Wat denk je dat de KLM doet als er een B747 stuk gaat ergens? Juist voor 400 passagiers onderdak regelen. Doet de direkteur ook niet zelf maar daar zijn mensen voor in dienst. Allemaal onderdeel van de kiloprijs.

Alberto, volgens mij moeten we er maar een keer tijdens een biertje over lullen. Wel even van tevoren afspreken dat we niet gaan slaan


ga eerst maar eens een weekje mee
doen we dat biertje wel eens onderweg ....
Reply With Quote
  #185  
Old 02-09-2008, 15:13
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Btw misschien een leuk id om een topic te maken over "coole en minder coole" vrachtwagens? Ik zie bijna geen verschil in die dingen, jullie als onderhemd en klompendragende gehaktballen eters zullen vast jullie voorkeur en droomwagens hebben?

Als iemand zoiets zou willen opzetten heel graag, lijkt me wel interessant..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #186  
Old 02-09-2008, 15:46
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Btw misschien een leuk id om een topic te maken over "coole en minder coole" vrachtwagens? Ik zie bijna geen verschil in die dingen,

ik ook niet .....
dingen zijn om mee te werken ...das al erg genoeg
Reply With Quote
  #187  
Old 04-09-2008, 04:29
Miabel's Avatar
Miabel Miabel is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 58
Default

Hier een leuke cabrio.
Zie je niet elke dag

__________________
Be nice or go away
Reply With Quote
  #188  
Old 04-09-2008, 04:39
Miabel's Avatar
Miabel Miabel is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 58
Default

Of deze 2.




__________________
Be nice or go away
Reply With Quote
  #189  
Old 04-09-2008, 06:11
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

die cabrio zal wel van Svempas zijn of niet?
maffe zweed met een bergingsbedrijf en teveel fantasie
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #190  
Old 04-09-2008, 07:40
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Ik hem hier zooo lang uit weten te houden, maar dan ga ik toch voor de bijl.

Ik lees jullie discussie, begrijp de motivaties.
Maar, als iets structureel misloopt zit er structureel iets fout. Dat vraagt dus om een aanpak of verandering bovenin het systeem, niet inschikken onderaan de ladder.

Indien die veranderingen lastig zijn (in dit geval komt eigenlijk alles neer op de niet te garanderen rust/parkeer-ruimte) dan moet daar wederom iets veranderd worden in het systeem, en weer niet ingeschikt worden in de onderste lagen, de werknemers op de lijn.

Als ik jouw dagelijkse problemen zo lees, Alberto, dan lijkt het erop dat het parkeerruimte aanbod al net zo slecht is als het wegennet: hopeloos verouderd. Sterker nog, ik zie bakken met geld te verdienen voor de eerste idioot die een particulier parkeerplaatsnetwerk begint met gegarandeerde rust/parkeer gelegenheid voor truckers. Open er een aantal door NL heen en sluit wat deals met de grote vervoerders!
Overal waar een systeem faalt is een oplossing, en zelfs een gat in de markt

In grote lijnen zijn we het allemaal met elkaar eens als ik een paar pagina's terug lees, of ons stuur nou aan twee voorwielen, een roer of een paar flappen vast zit. In mijn beroep is het net zo onzeker als in jouw beroep: een geschaarde caravan op jouw A99, een gezonken Duitser in de Eems of een vette bougie in mijn straalmotor...de gevolgen zijn desastreus voor je geplande romantische etentje op plaats van bestemming.
Het verschil zit 'm in hoe we omgaan met de limiet. Mijn baas weet dat ik op de minuut dat ik uit m'n uren loop de handrem erop zet (ja die hebben we ook). Dat kan extreme gevolgen hebben, dat zou zomaar in Ouagadougou (ja dat bestaat) kunnen zijn met 400 dames aan boord. Jouw baas weet dat jij, of anders hoogstwaarschijnlijk je collegas, dat niet doen en spelen als ik het zo lees in op je verantwoordelijkheidsgevoel. Dat jij het doet komt alleen doordat je collegas het ook doen, anders deed je het niet. En omdat iedereen het doet, is het een structureel probleem....en dan ben ik weer waar mijn stukje tekst boven mee begon

Ik denk dat wel heel belangrijk is wat Sander opmerkt: voor de Nederlandse wet zijn wij bestuurders allemaal ZELF verantwoordelijk voor onze WRR. Dat wil dus zeggen dat wij hoofdelijk aansprakelijk zijn als we ons boekje letterlijk te buiten gaan...dus ook als je iemand met een klapband op de vluchtstrook schept, of in mijn geval 300 passagiers 200 meter voor de landingsbaan in de zee parkeer.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #191  
Old 04-09-2008, 07:44
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

PS: heb wel even de titel van dit topic aangepast, was altijd al ongepast maar nu zeker gezien de serieuze discussie die hier gevoerd wordt.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #192  
Old 04-09-2008, 08:18
Racelook's Avatar
Racelook Racelook is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 504
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
geld te verdienen voor de eerste idioot die een particulier parkeerplaatsnetwerk begint met gegarandeerde rust/parkeer gelegenheid voor truckers. Open er een aantal door NL heen en sluit wat deals met de grote vervoerders!
Overal waar een systeem faalt is een oplossing, en zelfs een gat in de markt

Die parkeerplaatsen bestaan inmiddels al mondjesmaat en het zullen er zeker in de toekomst meer van ontstaan. Omdat de parkeerplaatsen langs de snelwegen van de overheid allang niet meer voldoen qua grootte.
Ff tipje voor iemand die toevallig hierro bij rijkswaterstaat werkt... niet alleen borden in het nederlands plaatsen, maar ook in duits/pools/roemeens/etc.

Wiebrand
__________________
B-Extreme B-Tuning

1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!!
Reply With Quote
  #193  
Old 04-09-2008, 08:35
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Laat ik duidelijk zijn die komt niet dagelijks voor , dit is even een voorbeeld
wat ik aan haal

tja jij kan je kist neer zetten in Ouagadougou en jou werkgever lost het verder op , wat te doen met de 400 dames lading . Jij gaat naar het hotel , tot morgen .

Een schipper gooit het anker uit , motor uit .... tot morgen (denk ik Ed , als het niet zo is graag uit leg )

Ik sta met een vracht auto vol mercedes (of wat dan ook) voor een volle parking ,wat te doen ?
Dan kan ik mijn baas wel gaan bellen , met de vraag dat hij het ff wil op lossen .
Maar ik denk dan wel weet wat ie zegt ......rij maar door ....
En dan kan ik wel zeggen dat doe ik niet.....zegt ie ....dan niet ....
Dan kan ik wel blijven staan, maar dan krijg ik ook weer een bekeuring dat ik op de vluchtstrook sta die ik zelf moet betaalen
(wat ik niet doe) +dat ik geen rust krijg , want het verkeer gaat wel door .
Op 1,5 meter afstand van mijn oor ...
En als ik door rij , krijg ik een bekeuring dat ik ( mischien ) te lang gereden heb .
Tja wat te doen ??????

dat probeer ik uit te leggen
En natuurlijk houd ik me aan de Rijtijden wet , maar dit soort gevallen komt voor, makkelijk genoeg .
En daar kan ik niks aan doen , mijn baas niet , mijn collega's niet , en ik denk dat Eurlings er ook niks aan kan doen
daar is Den haag al ruim te laat mee om er wat aan te doen

En daarbij speelt het probleem niet zo zeer in Nederland ,
maar meer in de buurlanden

In Nederland heb je chauffeurs cafe's die je moet weten
word nergens aan gegeven op de snelweg , Vaak oude kroegen
Die weet je , daar komen geen polen , russen , romeenen enz
Vaak ook minder problemen met parkeeren .
In Duitsland worden die dingen aan de snel weg aan gegeven
AUTOHOF >
daar staat het dus wel vol , met die gasten

Last edited by Alberto : 04-09-2008 at 08:56.
Reply With Quote
  #194  
Old 04-09-2008, 08:49
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by Racelook
tipje voor iemand die toevallig hierro bij rijkswaterstaat werkt... niet alleen borden in het nederlands plaatsen, maar ook in duits/pools/roemeens/etc.e.


Wiebrand

Waarom Wiebrand ?
als ik in Duitsland/Denemarken/Frankrijk rijd staat er ook nergens iets in het Nederlands ?
Reply With Quote
  #195  
Old 04-09-2008, 09:12
Racelook's Avatar
Racelook Racelook is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 504
Default

Quote:
Originally Posted by Alberto
Waarom Wiebrand ?
als ik in Duitsland/Denemarken/Frankrijk rijd staat er ook nergens iets in het Nederlands ?

Tja was misschien bietje onduidelijke toevoeging. En heeft ook niet zoveel met rusttijden te maken. Dussssssss... beschouw het maar als niet geplaatste reactie

Reden; Maar nu staat meestal de exceptoneel parkeerplaats bij Venlo vol met die buitenlandse chauffeurs (gelukkig na plaatsing barriers en aparte inrit al wat minder), waardoor zelfs ooit deze transporten hun rust daar op de vluchtstrook moeten maken. (is namelijk een van de weinige toegankelijke parkeerplaatsen voor deze transporten laat op de avond in Nederland en ook deel van Duitsland).

Als er nou daar eens borden geplaatste werden in andere talen zou het vol parkeren van dit gebied al minder worden. Daarnaast moet de KLPD een week lang hard op treden tegen deze "rakkers" en hun flink cash laten betalen. Binnen 3 dagen weet elke chauffeur dit vanaf hier tot ver het oostblok in. Maarja .... ik zal t korthouden.. fijne overheid en instanties
__________________
B-Extreme B-Tuning

1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!!

Last edited by Racelook : 04-09-2008 at 09:16.
Reply With Quote
  #196  
Old 04-09-2008, 09:19
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by Racelook
Tja was misschien bietje onduidelijke toevoeging. En heeft ook niet zoveel met rusttijden te maken. Dussssssss... beschouw het maar als niet geplaatste reactie
Maar nu staat meestal de exceptoneel parkeerplaats bij Venlo vol met die buitenlandse chauffeurs (gelukkig na plaatsing barriers en aparte inrit al wat minder), waardoor zelfs ooit deze transporten hun rust daar op de vluchtstrook moeten maken. (is namelijk een van de weinige toegankelijke parkeerplaatsen voor deze transporten laat op de avond in Nederland en ook deel van Duitsland).

Als er nou daar eens borden geplaatste werden in andere talen zou het vol parkeren van dit gebied al minder worden. Daarnaast moet de KLPD een week lang hard op treden tegen deze "rakkers" en hun flink cash laten betalen. Binnen 3 dagen weet elke chauffeur dit vanaf hier tot ver het oostblok in. Maarja .... ik zal t korthouden.. fijne overheid en instanties


komt denk ik ook door dat de grens de 1e knappe parking is na de roerpot
vanaf Duisburg naar Venlo , zit 1 kleine parking
Reply With Quote
  #197  
Old 04-09-2008, 10:58
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Met vrachtwagens noemen bedoel ik, standaard modellen, wat is not done? v8/v6 amerikaanse modellen? DAF net goed? Mercedes? Welke uitvoeringen zijn erg gewild?

Maar om terug te komen op de discussie, Stijn heeft indd gelijk met het structurele deel, alleen is dat niet makkelijk oplosbaar, zelfde als het file probleem, jaaa we hebben een te klein wegennet, ja leuk voordat daar verandering in is zijn we 10 jaar verder, dat gaat niet zo makkelijk..

Daarbij snap ik Alberto ook, je wordt geacht het zelf maar op te lossen, omdat er geen makkelijke voor de hand liggende oplossing klaar ligt.

Daarbij zit er een groot verschil in of je chauffeur bent, of piloot, piloot heeft 1 van de duurste opleidingen chauffeur totaal niet, dus sowieso sta je dan al in een andere machtspositie. (ok de vraag naar chauffeurs is ook gigantisch)

En daarbij hoeveel mensen zullen klagen, boze mails sturen, of het uberhaupt opvallen dat een vrachtwagenchauffeur het moeilijk heeft met de reistijden?
Hoeveel nieuwswaarde heeft het als een chauffeur zijn truck op de autoweg stil zet omdat zijn uren voorbij zijn, en hij nergens plaats vind voor zijn truck. Tjah de anwb zal de file melden op het nieuws die ie veroorzaakt.
Bij een piloot zit dit wel anders, niet alleen vervoeren jullie vooral mensen (en niet zo weinig ook) die stukken meer waard zijn dan wat een chauffeur vervoert maar ook zijn de gevolgen van jullie acties nieuwswaardig, en zal het voor een vliegtuigmaatschappij desastreus zijn als ze negatief in het nieuws komen omtrent het breken van veiligheidsregels...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #198  
Old 04-09-2008, 13:15
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Quote:
Originally Posted by Alberto
Ik sta met een vracht auto vol mercedes (of wat dan ook) voor een volle parking ,wat te doen ?
Dan kan ik mijn baas wel gaan bellen , met de vraag dat hij het ff wil op lossen .
Maar ik denk dan wel weet wat ie zegt ......rij maar door ....
En dan kan ik wel zeggen dat doe ik niet.....zegt ie ....dan niet ....
Dan kan ik wel blijven staan, maar dan krijg ik ook weer een bekeuring dat ik op de vluchtstrook sta die ik zelf moet betaalen
(wat ik niet doe) +dat ik geen rust krijg , want het verkeer gaat wel door .
Op 1,5 meter afstand van mijn oor ...
En als ik door rij , krijg ik een bekeuring dat ik ( mischien ) te lang gereden heb .
Tja wat te doen ??????


Wat er op de trailer staat doet er toch niet echt toe? Het gaat mij niet zozeer om de waarde die op de trailer staat maar om de veiligheid van de chauffeur en de andere weggebruikers. En nogmaals je baas moet het inderdaad oplossen en doorrijden is geen optie. Dus als hij na 9,5 uur een telefoontje van jou krijgt dat het waarschijnlijk niet gaat lukken qua uren heeft hij 1,5 uur om wat te bedenken. Lijkt mij dat er altijd wel een parkeerplaats is op 1,5 uur rijden. Ligt ie niet voor je dan misschien wel een uur achter je. Als de chauffeur bij elke overtreding van de rijtijdenwet 100% zeker gepakt werd en de werkgever daarbij beboet werd met 15.000 euro per keer durf ik te wedden dat de werkgevers ineens wel een oplossing kunnen vinden. Maar zolang het probleem af te schuiven is op de chauffeurs zullen ze het zeker niet laten.

Quote:
Originally Posted by Berserker
Daarbij zit er een groot verschil in of je chauffeur bent, of piloot, piloot heeft 1 van de duurste opleidingen chauffeur totaal niet, dus sowieso sta je dan al in een andere machtspositie. (ok de vraag naar chauffeurs is ook gigantisch)


Het gaat lang niet alleen om de opleiding. Het gaat er vooral om hoe goed je je als beroepsgroep kunt organiseren en in staat bent één front te vormen tegen de baas/overheid. Toen de dieselaccijnzen omhoog gingen wisten de truckers de boel ook dusdanig onder druk te zetten dat dat uiteindelijk (grotendeels) gecompenseerd wordt. Ik denk dat als de truckers echt verandering willen het een kwestie is van met een aantal trucks alle grensovergangen op de snelweg in Nederland dichtzetten en je hebt de aandacht van heel Europa.


Wat die plaatjes van dikke truck betreft liever een nieuw topic starten.
Reply With Quote
  #199  
Old 04-09-2008, 13:37
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Ja liever indd een nieuw topic, maja ik kan t niet openen omdat ik geen zak verstand van die dingen heb, tjah Optimus Prime is wel een vette truck maja daar houd t bij mij alweer mee op...

Nou Sander ik denk dat jij gewoon vergeet dat de baas van Alberto er ook mee zit, en dat alle transportbedrijven hiermee zitten, en dat het probleem bekend is maar dat ze er simpelweg niks aan kunnen doen. Zelfde met het te kleine wegennet hebben de truckers (en wij) ook last van, is algemeen bekend, maja kun je toch niks aan doen zonder de politiek erbij te betrekken..

Wat wil je dan dat die baas doet? hotelletjes boeken voor al zijn chauffeurs? Ik denk dat je die wagens vaak niet onbewaakt buiten kan laten staan en bij veel hotels op de parkeerplaats geen plek is, en daarbij zouden deze dan ook snel overvol zitten (simpelweg geen plek voor zoveel truckers? En ook niet genoeg gehaktballen )

Het is niet een kwestie van "niet willen" maar van "niet kunnen"..

Stel je voor alle vliegvelden zouden overvol zitten en je zou alleen maar tussen bepaald tijdstip ergens kunnen landen en nergens zou meer plek zijn? Je vergelijkt een beetje appels met peren denk ik..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #200  
Old 04-09-2008, 13:47
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker

Het is niet een kwestie van "niet willen" maar van "niet kunnen"..

Stel je voor alle vliegvelden zouden overvol zitten en je zou alleen maar tussen bepaald tijdstip ergens kunnen landen en nergens zou meer plek zijn? Je vergelijkt een beetje appels met peren denk ik..



'niet kunnen' ligt naast 'niet willen' op het kerkhof. Onzin.
Zolang dit allemaal rustig doorkabbelt is er geen baas die het nodig vindt dat iets aangedaan wordt, want dit is geld verdienen en risico afschuiven zonder investering. Prima!

De situatie die jij schetst voor wat betreft overvolle vliegvelden zonder plaats is ongelooflijk scherp, want dat is nou precies wat er al zo'n 15 jaar aan de hand is in de luchtvaart! Vliegtuig 'bewegingen' worden uiterst exact gepland en gereguleerd omdat er op plaats van vertrek, onderweg in het luchtruim en op plaats van bestemming grote ondercapaciteit is. 'Slotjes' noemen wij dat, je hoort het vast nog een keer als je op je stoel zit en op vakantie denkt te gaan.
Zo valt die hele luchtvaart puzzle in elkaar, en ik denk dat het een kwestie van tijd is totdat dat ook bij wegtransport gaat gebeuren want er is duidelijk een ondercapaciteit op het wegen- en parkeernet.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum