Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 17-09-2007, 16:46
Einherjar_1987 Einherjar_1987 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 10
Default

sorry dat ik dit topic omhoog krik maar kan iemand mij duidelijk vertellen hoe je de slangen moet aansluiten... vanmorgens op pad met m'n golf 2 en de kachel bleef maar koude lucht naar binnen blazen... nu is dat nog niet zo erg, maar als ik straks om 5 uur smorgens naar het werk moet terwijl het nog 4 of 5 graden vriest ... dus ik kijken onder de kap... ja hoor... de hele rommel gewoon afgesloten en de bijde slangen van en naar de motor zijn aan elkaar gekoppeld en dan is er nog een lang dun slangetje die is afgedopt ... naar de handelaar... die heeft me aangeraden een nieuwe kachelradiator te kopen... ik naar een 1 of andere zaak (weet de naam zo niet meer) en een nieuwe radiator besteld... kan ik morgen ophalen maar nu weet ik niet hoe die slangerij moet zitten... die dunne weet ik al wel... maar dan heb ik ook nog 2 dikke slangen die aangesloten moeten worden... op de kachel... 1 van boven uit de motor en 1 van beneden uit de motor...
__________________
ach ja... VW zit nu een maal in het bloed
Reply With Quote
  #22  
Old 17-09-2007, 20:27
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Gewoon de 2 grote slangen op de warmtewisselaar en de modificatie laten vervallen
Dat is een zwartplasticklep verbonden door het dunne slangetje naar een aluminiumklep
Kun je gewoon weg laten
Reply With Quote
  #23  
Old 17-09-2007, 21:51
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

regelmatig kvs vervangen (minimaal om de 2 jaar) voorkomt dit...

antirot toevoeging is na 2 jaar uitgewerkt en dan begint het binnenin te rotten
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #24  
Old 21-08-2008, 13:48
LangeveldA's Avatar
LangeveldA LangeveldA is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 29
Default

beste mensen,

ik denk dat ik hetzelfde probleem heb als einherjar. Mijn kachel begon ook opeens te roken en te stinken.
Daarnaast heb ik onlangs een probleem gehad met het koelsysteem. Omdat mijn thermostaathuis lek was is de motor warm gelopen. Ik ben uiteindelijk naar de garage geweest en blijkbaar is door dat probleem met de koeling de kachel leeggelopen in de auto en men heeft mij aangeraden de kachel te vervangen. Houdt dit dan in dat ik de radiateur moet vervangen of de gehele kachel?
Reply With Quote
  #25  
Old 21-08-2008, 14:53
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

In de meeste gevallen alleen de radiateur
Controleer gelijk de klep die warm en koud bediend
Reply With Quote
  #26  
Old 21-08-2008, 18:51
LangeveldA's Avatar
LangeveldA LangeveldA is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 29
Default

ik reed zojuist even met de auto maar hij werd te warm. Kan het defect aan de radiateur (kachel) er voor zorgen dat de auto te warm wordt en er zelfs nog koelvloeistof via de kachel lekt?
Reply With Quote
  #27  
Old 24-09-2008, 08:59
LangeveldA's Avatar
LangeveldA LangeveldA is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 29
Default

Ik heb inmiddels de kachelradiateur (en het hele kachelhuis) vervangen. Ik heb het koelsysteem bijgevuld maar nu kookt de koelvloeistof over als ik de motor een tijdje laat lopen. Er komt ook geen warme lucht uit de kachel.
Men heeft mij verteld dat dit waarschijnlijk een probleem met de thermostaat is. Ik heb zojuist de thermostaat getest en deze gaat gewoon open (bij ongeveer 95 graden) en dicht.
Wel ben ik er achter gekomen dat er in het thermostaathuis een klepje is afgebroken. Dit klepje zit op de plek waar de sensors binnenkomen in het thermostaathuis. Kan dit ook een reden zijn waarom de koelvloeistof te warm wordt?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum