![]() |
|
|||
|
|||
![]() sorry dat ik dit topic omhoog krik maar kan iemand mij duidelijk vertellen hoe je de slangen moet aansluiten... vanmorgens op pad met m'n golf 2 en de kachel bleef maar koude lucht naar binnen blazen... nu is dat nog niet zo erg, maar als ik straks om 5 uur smorgens naar het werk moet terwijl het nog 4 of 5 graden vriest
![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Gewoon de 2 grote slangen op de warmtewisselaar en de modificatie laten vervallen
Dat is een zwartplasticklep verbonden door het dunne slangetje naar een aluminiumklep Kun je gewoon weg laten |
|
||||
|
||||
![]() regelmatig kvs vervangen (minimaal om de 2 jaar) voorkomt dit...
antirot toevoeging is na 2 jaar uitgewerkt en dan begint het binnenin te rotten
|
||||
|
||||
![]() beste mensen,
ik denk dat ik hetzelfde probleem heb als einherjar. Mijn kachel begon ook opeens te roken en te stinken. Daarnaast heb ik onlangs een probleem gehad met het koelsysteem. Omdat mijn thermostaathuis lek was is de motor warm gelopen. Ik ben uiteindelijk naar de garage geweest en blijkbaar is door dat probleem met de koeling de kachel leeggelopen in de auto en men heeft mij aangeraden de kachel te vervangen. Houdt dit dan in dat ik de radiateur moet vervangen of de gehele kachel? |
|
|||
|
|||
![]() In de meeste gevallen alleen de radiateur
Controleer gelijk de klep die warm en koud bediend |
|
||||
|
||||
![]() ik reed zojuist even met de auto maar hij werd te warm. Kan het defect aan de radiateur (kachel) er voor zorgen dat de auto te warm wordt en er zelfs nog koelvloeistof via de kachel lekt?
|
|
||||
|
||||
![]() Ik heb inmiddels de kachelradiateur (en het hele kachelhuis) vervangen. Ik heb het koelsysteem bijgevuld maar nu kookt de koelvloeistof over als ik de motor een tijdje laat lopen. Er komt ook geen warme lucht uit de kachel.
Men heeft mij verteld dat dit waarschijnlijk een probleem met de thermostaat is. Ik heb zojuist de thermostaat getest en deze gaat gewoon open (bij ongeveer 95 graden) en dicht. Wel ben ik er achter gekomen dat er in het thermostaathuis een klepje is afgebroken. Dit klepje zit op de plek waar de sensors binnenkomen in het thermostaathuis. Kan dit ook een reden zijn waarom de koelvloeistof te warm wordt? |