#1
|
||||
|
||||
rode lampjes...
Ik heb het volgende probleem met m'n GTI:
Als het toerental bij een warme motor zakt tot +- 1500RPM dan begint het rode lampje van het koelwater iets te knipperen,geef ik iets gas, gaat ie weer uit. Geef ik geen gas, blijft ie knipperen en gaat ook het lampje van de handrem en oliedruk knipperen,geef ik gas, gaat alles uit. Olie en koelwater staat netjes op niveau. Wat kan dit zijn? Alex |
#2
|
||||
|
||||
Ik ben heel benieuwd; ik heb hetzelde probleem en ben er ook nog niet uit wat het is
|
#3
|
||||
|
||||
Niemand die Alex en mij kan helpen? Mijn probleem is ietsje anders dan bij Alex:
Bij mij knippert het rode oilielampje en het rode temperatuurlampje al direct bij het starten en bij draaiende motor blijven ze knipperen. Na een minuutje of 10 gereden te hebben houdt het rode lampje van de temeratuurmeter op met knipperen. Het lijkt er dus op zodra de auto warm is dit lampje stopt met knipperen. Het rode olielampje blijft gewoon knipperen en na een poosje begint hij uiteraard ook te zoemen en dat houdt ook niet meer op Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken |
#4
|
|||
|
|||
denk een storing in de printfolie van de tellerbak
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Hmm, en daar is zo 123 niet echt wat aan te doen lijkt me... |
#6
|
|||
|
|||
Spanningsstabilisator achter op de tellerbak na meten
Is een zwart blokje met 3 pennetjes er aan |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Hey Alex, ik ben met mijn teller al naar de dealer geweest voor een nieuwe printfolie; die zijn voor een "normale" teller zonder MFA nog wel te krijgen, maar niet meer voor de GTI-tellers met MFA |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Toen ik bij de dealer was voor een nieuwe printfolie werd mij inderdaad verteld dat deze spanningsstabilisator vaak stuk gaat bij deze tellers. Kun je mij vertellen hoe ik deze door meet dan? Alvast weer bedankt voor het meedenken |
#9
|
||||
|
||||
een spannings-stabilisator werkt als volgt. er komt bv 12V op de ingang van dat zwarte blokje en op de uitgang komt bv 5V op te staan. het blokje stabiliseert de spanning. dus je moet weten hoeveel volt de ingang is en hoeveel de uitgang is.
even met een voltmeter meten.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ok dan, ga ik volgende week ff meten. Thanks |
#11
|
|||
|
|||
Je moet tussen de 9.5 en 10.5 volt meten
Middelste is massa en links is + |
#12
|
||||
|
||||
Ok, zal komend weekend eens kijken of de teller eruit wil.. Zooitje zit trouwens fijn vastgekit
Het gaat bij mij trouwens om tittentellers, weet niet of daar verschil in zit?? |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb gemeten met het volgende resultaat: Links is + = 11,6 volt Middelste is massa Rechts is + = 9,8 volt Lijkt me dat dit dan ok is en dit niet het probleem is Iemand nog een idee? Of hoe kan ik de printfolie meten om te zien of hier het probleem zit |
#14
|
||||
|
||||
omdat beide sensoren raar doen, misschien een massa probleem bij je tellerbak. ergens geen goede massa maakt. connector aansluitingen of dergelijke. draadbreuk in kabelboom zitten?
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#15
|
||||
|
||||
Ik heb ook een probleem met mijn teller in mijn GTI. Ik heb kermis als ik mijn lichten aan heb.. Bij Limpex Sport heb ik me laten vertellen dat het een massa probleem is. Waarscheinlijk net als G-eert-40 zeg in mijn kabelboom of.. Dat het bij je bombine niet goed zit, weet niet meer precies hoe dat nou zat.
Weet niet of mijn probleem te vergelijken is met dat van jullie maar het is zeker irritant dat geknipper, vooral 's avonds want de verlichting van de tellerbak doet het ook niet als me lichten aan staan. Maar.. als ik me auto uitzet en me lichten aan heb dan doet de verlichting het weer wel in de tellerbak |
#16
|
||||
|
||||
Ik kan helaas bij mij niet achterop de teller komen.. De hele zutzooi zit met kit aan elkaar geknooit
De storing is ook iets uitgebreider geworden.. Nu ook tijdens het rijden, van 2001rpm tot 2300rpm veel geknipper. 2000rpm constant rijden geeft geen geknipper, zodra ik gas geef komt het. |
#17
|
|||
|
|||
Komt er niet iets ergens tegenaan wat de storing veroorzaakt
Had het weleens met een leiding van de injectie die tegen de schakelaar van het remvloeisofreservoir aan kwam Handremlampje[te laag vloeistof nivo] en oliedruk lampje gingen toen branden Gebeurde met door bochten gaan Meeste sensoren zijn massa schakelaars Dus een draadje tegen het blok of koets is een signaal |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zal zaterdag eens onder de motorkap duiken. Ben laatst wel onder de kap bezig geweest, maar dat was aan de andere kant..Maar goed, je weet nooit... |
#19
|
||||
|
||||
Ik heb alle "stekker" verbindingen onder de kap na gekeken en opgeschuurd. Geeft helaas geen verbetering...
|
#20
|
||||
|
||||
En ik ben nog niet meer verder geweest met de bekabeling...
De PiGo is even weg voor nieuwe wielkastranden Als ie terug is zal ik ook weer ff kijken. |