Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #561  
Old 29-08-2007, 21:12
Patrick86 Patrick86 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 401
Default

Zou je dat wel doen.. zo'n rolkooi?

Ik vind hem zo super.. maar denk dat die rolkooi het er niet mooier op maakt..
Maar iedereen zijn eigen smaak he!

Super project!!
Reply With Quote
  #562  
Old 29-08-2007, 22:03
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Die hoort er zeker bij, die rolkooi!!!
Reply With Quote
  #563  
Old 30-08-2007, 05:58
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

sterker nog; ik denk dat een rolkooi een absoluute must is. Anders trekt ie zijn kar uit elkaar met die tijger in zijn kofferbak.
Reply With Quote
  #564  
Old 30-08-2007, 15:13
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

IK vraag me eigenlijk af hoe je het gaat doen met de koeling van het blok, schijnbaar luisterd dat nogal nauw, want ik heb es van iemand gehoord dat er iemand geweest is die zijn phaeton W12 in de soep heeft laten lopen stationair met de kap open.
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #565  
Old 30-08-2007, 16:26
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,601
Default

Quote:
Originally Posted by Menace
IK vraag me eigenlijk af hoe je het gaat doen met de koeling van het blok, schijnbaar luisterd dat nogal nauw, want ik heb es van iemand gehoord dat er iemand geweest is die zijn phaeton W12 in de soep heeft laten lopen stationair met de kap open.


Dan zou dat blok en de koeling wel erg op de limit ge-engineered zijn

Ik denk verder ook wel dat het Fridootje een kooitje voor de sterkte kan gebruiken, dus die rolkooi lijkt me prima geschikt!
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #566  
Old 30-08-2007, 16:52
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Dan zou dat blok en de koeling wel erg op de limit ge-engineered zijn


idd, dit zou absoluut niet mogen, zal dus wel meer meegespeeld hebben.
weet wel dat ze met de w16 uit de veyron veel problemen hadden met de koeling, maar daar zitten dan ook nog eens wat turbo's aan vastgeknoopt..
Reply With Quote
  #567  
Old 30-08-2007, 18:20
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ik heb dat verhaal toen ook meegekregen... Diegene wilde de motor laten zien en horen aan zijn buurman en de twee hebben een praatje gemaakt met de motorkap van de Phaeton W12 open, waarna deze na enkele minuten in de soep is gedraait...

Verhaal lijkt me ook best sterk, want als ie te heet werd hadden de koelfans enorm hard moeten draaien en dat moet de twee ouwehoerende mannen toch ook opgevallen zijn!
Reply With Quote
  #568  
Old 30-08-2007, 21:11
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Ik weet dat veel w12 motoren kapot lopen door de warmte.
En voor mij word het helemaal één probleem zonder gril. (rijwind)
De radiateuren die ik ga plaatsen worden geforseerd gekoelt.
Ook de oliekoelers zullen heel belangrijk worden om de hitte kwijt te kunnen raken.
Maar dat alles is het volgende probleem, nu eerst maar eens dat ding op zijn wielen zien te krijgen.
Heb daar momenteel mijn handen al vol aan.

PS
Ik heb al een plek gevonden voor 2 radiateuren.
Maar dan komen ze horizontaal te liggen boven de versnellings bak, dan zou ik de lucht door de roosters in de zijwanden aan kunnen zuigen en onder de auto is normaal een vacuum (onder het rijden) en zou het verder af moeten zuigen.
Is er iemand die hier misschien iets meer van weet ???????
En anders blijft het maar een gok.
Alhoewel het bij de golf 5 w12 volgens mij ook zo werkt met die 2 propellers in het zicht.

Vandaag heb ik de boven draagarmen staan te maken voor de voor zijde.
Zaterdag plaats ik wel foto's als het wat verder gevorderd is.

gr ruud
__________________
W12 Engine
http://youtu.be/q-uq3oOjuL8
Reply With Quote
  #569  
Old 30-08-2007, 21:29
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Zoiets zal het gaan worden, zware fusee kogels van granada en de andere kogels (dus geen rubbers ) van een opel.
Ook het materiaal waar de opel kogels in moeten is al aanwezig





__________________
W12 Engine
http://youtu.be/q-uq3oOjuL8
Reply With Quote
  #570  
Old 31-08-2007, 00:02
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dat ziet er super uit, hoe dik is dat plaatje?

Bij die G5 W12 hebben ze een dak wat heel snel toeloopt en ramen die naar binnen "open" staan.

Wilde je twee scoops aan de onderkant van de auto maken, als een soort omgekeerd werkende difusor? Zoiets is haast niet te voorspellen volgens mij. Een windtunnel is niet verkeerd hiervoor.

Waar komen de oliekoelers te hangen?
Reply With Quote
  #571  
Old 31-08-2007, 08:06
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

http://www.carclassic.com/stock.asp?StockID=100009

zou eens kijken naar hoe een audi s1 zijn koeling heeft. heeft het spul ook in de achterbank liggen
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #572  
Old 31-08-2007, 09:00
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

@rubenD:

dat zegt ie niet... hij wil aanzuigen via de louvres aan de zijkant, en via de bodem voert de lucht zich dan af (door het eventuele vacuum daar)...
Reply With Quote
  #573  
Old 31-08-2007, 09:29
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Ik zou volkswagen motorsport es een mailtje doen wat je het best doen kunt...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #574  
Old 31-08-2007, 10:35
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by Menace
Ik zou volkswagen motorsport es een mailtje doen wat je het best doen kunt...



tja.. die zijn meer van het gebruikelijke. motor voorin werk.

bij deze projecten zal je toch het wiel zelf moeten uitvinden.
Ik zou zelf eens contact opnemen met die amerikaanse knaap die die GM v6 in die panelvan gebouwd heeft
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #575  
Old 31-08-2007, 10:44
airkewled airkewled is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 30
Default

Op algemene vragen (zoals het al dan niet bestaan van een vacuüm onder de wagen) kunnen de rakkers van VW motorsport best wel antwoorden.
__________________
Mijn filmpjes
Reply With Quote
  #576  
Old 31-08-2007, 10:45
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Wilde je twee scoops aan de onderkant van de auto maken, als een soort omgekeerd werkende difusor? Zoiets is haast niet te voorspellen volgens mij. Een windtunnel is niet verkeerd hiervoor.

Waar komen de oliekoelers te hangen?


ik vind dit helemaal niet zo'n raar idee eigenlijk alleen als je dit aan de onderkant doet zal er aardig rotzooi naar binnen komen. aan de andere kant is daar wel wat op te bedenken en ontiegelijk veel km's zal deze auto toch ook niet gaan maken denk ik
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #577  
Old 31-08-2007, 10:57
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by airkewled
Op algemene vragen (zoals het al dan niet bestaan van een vacuüm onder de wagen) kunnen de rakkers van VW motorsport best wel antwoorden.


denk dat je dan een verkeerde ingang zoekt. het bestaan van een vacuum onder een auto is altijd aanwezig. alleen of dit voldoende is en middelen om dit te vergroten zou je eerder bij een aerdynamica specialist terecht kunnen.
Mijn ervaringen met vw motorsport zijn dat ze absoluut niet open staan voor vragen van auto's ouder dan 10 jaar. En gezien de uniekheid van de fridolin denk ik dat de meesten niet eens een frido kennen.
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #578  
Old 31-08-2007, 11:45
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by ruud's fridolin
Maar dan komen ze horizontaal te liggen boven de versnellings bak, dan zou ik de lucht door de roosters in de zijwanden aan kunnen zuigen en onder de auto is normaal een vacuum (onder het rijden) en zou het verder af moeten zuigen.
Is er iemand die hier misschien iets meer van weet ???????
En anders blijft het maar een gok.
Alhoewel het bij de golf 5 w12 volgens mij ook zo werkt met die 2 propellers in het zicht.
gr ruud


Ha Ruud, je krijgt als het ware een vacüum onder het rijden, dat wil zeggen, door de wind die langs de auto raast, krijg je een "overdruk" in de auto, doordat de wind er langs raast,
en onderdruk buiten doordat de wind er langs raast..
voor de rokers: als je in de auto rijdt met je raam open, wordt de rook er als het ware ook uitgezogen.
dus de warme lucht zal ook afgevoerd worden doordat de rijwind die lucht eruit trekt.

Last edited by hajee : 31-08-2007 at 12:00.
Reply With Quote
  #579  
Old 31-08-2007, 11:51
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik had het over scoops aan de onderkant, als er extra openingen vereist zijn. Zo worden de look van de auto niet verpest. Klasgenoot van mij gaat stage lopen bij Microflown. Bedrijf van een leraar op mijn school. Die kunnen het vast wel meten in een windtunnel. Maar of ze dat ook willen??
Reply With Quote
  #580  
Old 31-08-2007, 12:41
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
weet wel dat ze met de w16 uit de veyron veel problemen hadden met de koeling, maar daar zitten dan ook nog eens wat turbo's aan vastgeknoopt..


Weer een mooi produkt van volkswagen
Het blok produceert 3001 pk waarvan 2000 pk al verloren gaat voor de koeling en in het uitlaattraject.7 radiatoren met 55 liter koelvoeistof , motor gaat 18 liter olie in.

Last edited by Domi : 31-08-2007 at 12:45.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum