![]() |
#561
|
|||
|
|||
![]() Zou je dat wel doen.. zo'n rolkooi?
Ik vind hem zo super.. maar denk dat die rolkooi het er niet mooier op maakt.. Maar iedereen zijn eigen smaak he! Super project!! |
#562
|
|||
|
|||
![]() Die hoort er zeker bij, die rolkooi!!!
|
#563
|
||||
|
||||
![]() sterker nog; ik denk dat een rolkooi een absoluute must is. Anders trekt ie zijn kar uit elkaar met die tijger in zijn kofferbak.
|
#564
|
||||
|
||||
![]() IK vraag me eigenlijk af hoe je het gaat doen met de koeling van het blok, schijnbaar luisterd dat nogal nauw, want ik heb es van iemand gehoord dat er iemand geweest is die zijn phaeton W12 in de soep heeft laten lopen stationair met de kap open.
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#565
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan zou dat blok en de koeling wel erg op de limit ge-engineered zijn ![]() Ik denk verder ook wel dat het Fridootje een kooitje voor de sterkte kan gebruiken, dus die rolkooi lijkt me prima geschikt!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#566
|
||||
|
||||
![]() Quote:
idd, dit zou absoluut niet mogen, zal dus wel meer meegespeeld hebben. weet wel dat ze met de w16 uit de veyron veel problemen hadden met de koeling, maar daar zitten dan ook nog eens wat turbo's aan vastgeknoopt.. |
#567
|
|||
|
|||
![]() Ik heb dat verhaal toen ook meegekregen... Diegene wilde de motor laten zien en horen aan zijn buurman en de twee hebben een praatje gemaakt met de motorkap van de Phaeton W12 open, waarna deze na enkele minuten in de soep is gedraait...
Verhaal lijkt me ook best sterk, want als ie te heet werd hadden de koelfans enorm hard moeten draaien en dat moet de twee ouwehoerende mannen toch ook opgevallen zijn! |
#568
|
||||
|
||||
![]() Ik weet dat veel w12 motoren kapot lopen door de warmte.
En voor mij word het helemaal één probleem zonder gril. (rijwind) De radiateuren die ik ga plaatsen worden geforseerd gekoelt. Ook de oliekoelers zullen heel belangrijk worden om de hitte kwijt te kunnen raken. Maar dat alles is het volgende probleem, nu eerst maar eens dat ding op zijn wielen zien te krijgen. Heb daar momenteel mijn handen al vol aan. ![]() PS Ik heb al een plek gevonden voor 2 radiateuren. Maar dan komen ze horizontaal te liggen boven de versnellings bak, dan zou ik de lucht door de roosters in de zijwanden aan kunnen zuigen en onder de auto is normaal een vacuum (onder het rijden) en zou het verder af moeten zuigen. Is er iemand die hier misschien iets meer van weet ??????? En anders blijft het maar een gok. Alhoewel het bij de golf 5 w12 volgens mij ook zo werkt met die 2 propellers in het zicht. Vandaag heb ik de boven draagarmen staan te maken voor de voor zijde. Zaterdag plaats ik wel foto's als het wat verder gevorderd is. gr ruud |
#569
|
||||
|
||||
![]() Zoiets zal het gaan worden, zware fusee kogels van granada en de andere kogels (dus geen rubbers
![]() ![]() Ook het materiaal waar de opel kogels in moeten is al aanwezig ![]() ![]() |
#570
|
||||
|
||||
![]() Dat ziet er super uit, hoe dik is dat plaatje?
Bij die G5 W12 hebben ze een dak wat heel snel toeloopt en ramen die naar binnen "open" staan. Wilde je twee scoops aan de onderkant van de auto maken, als een soort omgekeerd werkende difusor? Zoiets is haast niet te voorspellen volgens mij. Een windtunnel is niet verkeerd hiervoor. Waar komen de oliekoelers te hangen? |
#571
|
||||
|
||||
![]() http://www.carclassic.com/stock.asp?StockID=100009
zou eens kijken naar hoe een audi s1 zijn koeling heeft. heeft het spul ook in de achterbank liggen
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#572
|
|||
|
|||
![]() @rubenD:
dat zegt ie niet... hij wil aanzuigen via de louvres aan de zijkant, en via de bodem voert de lucht zich dan af (door het eventuele vacuum daar)... |
#573
|
||||
|
||||
![]() Ik zou volkswagen motorsport es een mailtje doen wat je het best doen kunt...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#574
|
||||
|
||||
![]() Quote:
tja.. die zijn meer van het gebruikelijke. motor voorin werk. bij deze projecten zal je toch het wiel zelf moeten uitvinden. Ik zou zelf eens contact opnemen met die amerikaanse knaap die die GM v6 in die panelvan gebouwd heeft
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#575
|
|||
|
|||
![]() Op algemene vragen (zoals het al dan niet bestaan van een vacuüm onder de wagen) kunnen de rakkers van VW motorsport best wel antwoorden.
__________________
Mijn filmpjes |
#576
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik vind dit helemaal niet zo'n raar idee eigenlijk alleen als je dit aan de onderkant doet zal er aardig rotzooi naar binnen komen. aan de andere kant is daar wel wat op te bedenken en ontiegelijk veel km's zal deze auto toch ook niet gaan maken denk ik ![]()
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#577
|
||||
|
||||
![]() Quote:
denk dat je dan een verkeerde ingang zoekt. het bestaan van een vacuum onder een auto is altijd aanwezig. alleen of dit voldoende is en middelen om dit te vergroten zou je eerder bij een aerdynamica specialist terecht kunnen. Mijn ervaringen met vw motorsport zijn dat ze absoluut niet open staan voor vragen van auto's ouder dan 10 jaar. En gezien de uniekheid van de fridolin denk ik dat de meesten niet eens een frido kennen.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#578
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ha Ruud, je krijgt als het ware een vacüum onder het rijden, dat wil zeggen, door de wind die langs de auto raast, krijg je een "overdruk" in de auto, doordat de wind er langs raast, en onderdruk buiten doordat de wind er langs raast.. voor de rokers: als je in de auto rijdt met je raam open, wordt de rook er als het ware ook uitgezogen. dus de warme lucht zal ook afgevoerd worden doordat de rijwind die lucht eruit trekt. Last edited by hajee : 31-08-2007 at 12:00. |
#579
|
||||
|
||||
![]() Ik had het over scoops aan de onderkant, als er extra openingen vereist zijn. Zo worden de look van de auto niet verpest. Klasgenoot van mij gaat stage lopen bij Microflown. Bedrijf van een leraar op mijn school. Die kunnen het vast wel meten in een windtunnel. Maar of ze dat ook willen??
|
#580
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Weer een mooi produkt van volkswagen ![]() Het blok produceert 3001 pk waarvan 2000 pk al verloren gaat voor de koeling en in het uitlaattraject.7 radiatoren met 55 liter koelvoeistof , motor gaat 18 liter olie in. Last edited by Domi : 31-08-2007 at 12:45. |