![]() |
|
|||
|
|||
![]() hallo
ik heb een golf 1 GTI van april '82 (1.6 dus) maar ik zit met een probleem met de koude start van de wagen. Deze gebeurd namelijk niet zoals het hoort. als je wilt starten moet je wachten tot de wagen eventjes *hoest* als het ware en even naar de 400 toeren gaat maar als je dan niet vlug gas geeft valt hij stil. Ik heb trouwens ook wat te kampen met een onregelmatig stationair toerental. deze daalt soms enorm laag (600toeren!!!!) de wagen is juist terug van onderhoud. er zit andere waterpomp, distriebusieriem, luchtfilter, naftefilter, oliefilter en olie in. En ook andere bougies. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? als je vlug genoeg op het gas gaat en de wagen is gestart moet je hem ff in toeren houden met het gaspedaal (niet overdreven natuurlijk) anders zou de wagen opnieuw durven stilvallen. de wagen heeft wel meer dan 7 jaar stil gestaan en heeft nu mss 500km gedaan laatste keer toen ik een tijdje stil stond gingen de toeren van 1200 naar 1000 dan naar 800 en zelfs ff naar 600!! denk moest ik hem laten draaien dat em uit zijn eigen zou stil vallen em draait ook niet echt regelmatig dank u bij voorbaat |
|
|||
|
|||
![]() Als de wagen 7 jaar heeft stilgestaan kan het vanalles zijn. Check je vacuumslangen eens (ja jongens daar begin ik er alweer over
![]() Verder weet ik niet hoe de koudestart regelaar van een GTI werkt en ook niet hoe het stationair toerental geregeld wordt. Groeten, Dennis |
|
||||
|
||||
![]() het stationaire toerental kun je achterop je inlaatsruitstuk stellen. De koudestart zit vooraan op je motorblok geschroeft en die gaan naar je spinnekop. Dit zijn luchtleidingen maar lijken op brandstofleidingen. Controleer deze eens op een breuk.
grts |
|
|||
|
|||
![]() Het stationair toerental is nu mooi stabiel.
vandaag een dikke 100km gedaan en nu is het toerental mooi gelijkmatig. maar de koude start is nog niet wat het zijn moet ![]() |
|
||||
|
||||
![]() je kan ook nog even je injector schoonmaken die links in het inlaatspruitstuk zit.
|
|
|||
|
|||
![]() waar zit het inlaatspruitstuk want heb nog maar 2 keer motorkap open gedaan en ik ben nogal bang dat ik vlug iets verkeerd doe:p
ik heb trouwens een potje voor in de tank te doen die koude start enzo vergemakkelijkt is het enigste potje dat ik erin doe want heb gehoord dat dit niet zo heeeeel goed is voor de dichtingen enzo. kan het dit zijn? ik vind wel dat ik een mooier stationair toerental heb. het stationair toerental is nu wel wisselend als je rijd en bv stil staat aan de lichten dan draait hij 1200toeren en als je hem parkeerd en nog ff wacht van motor af te leggen doet hij 1000 toeren, is dit normaal?? |
|
||||
|
||||
![]() klinkt als ergens nog een beetje valse lucht.. even alle leidingen controleren op breuk/haarscheuren. p.s. het inlaatspruitstuk zit op de cilinderkop gemonteerd , aan de andere kant waar het inlaatspruitsuk zit gemonteerd.
|
|||
|
|||
![]() Koude startsproeier controleren.
Zit links op het inlaatspruitstuk. Je kan ook een vraagbaak o.i.d. kopen |
|
||||
|
||||
![]() bougiekabels.
Waneer deze oud zijn hebben ze een te grote weerstand bij de koud start/loop.
|
|||
|
|||
![]() ik heb net een golf 1.5 aut gekocht en ook dit blok is gedeeltelijk gereviseerd en had best even stilgestaan heel af een toe reed hij even..
nu heb ik hem vanaf zaterdag en ook ik heb/had bij de koude start gekke dingen inhouden volop en na een stukje etteren (ik moet gelijk 3 drempels nemen dus lekker rijden bij vertrek is er niet bij) is/was het weg ook bij klein beetje gas ook al was hij warm hield hij wat in en bij een dotje gas reed hij gewoon zonder sputteren nu rijd ik er al elke dag mee en vanochtend ging het weer beter en ook bij bedrijfstemperatuur ik denk dat het zeker bij oudere modellen zo is (ook al heb jij injectie) dat stilstand achteruitgang is en ik merk nu ik hem heb en er dus meer mee rijd als de vorige eigenaar dat hij beter loopt (gaat lopen) (als iemand denk dat dit niet klopt zeg het dan svp ben ook geen alwetende lol) groeten richard Last edited by crazy richard : 18-04-2007 at 18:31. |