Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #161  
Old 20-02-2007, 13:46
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 550
Default

Nou ik denk dat mijn vrouwtje ze zelf wel wil houden, ondanks ze maar 10 vingers heeft.
Reply With Quote
  #162  
Old 21-02-2007, 13:38
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 550
Default

Hoi mensen,

Ik ben vanochtend verder gegaan met de motor verder te ontleden, onder toe zicht van mijn kameraad.







De carburateur is er af geschroefd, en daar na het spruitstuk.
En die is hard nodig om grondig aan te pakken zo als je ziet.










De uitlaad spruitstuk kan ook wel een straal beurtje gebruiken.




En zo ziet het motortje er nu uit, we gaan morgen weer verder dan gaat de kop er af.




Groet Patrick.
Reply With Quote
  #163  
Old 21-02-2007, 13:41
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Dat je zoveel tijd wil steken in een 1100 blokje

Zolang jij er maar blij mee bent .. succes ermee
Reply With Quote
  #164  
Old 21-02-2007, 14:02
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ook mijn mening.

Je mag van mij voor noppes een 1600 motor hebben, moet je alleen een vliegwiel, distributiekap, steunen en een bak erbij zoeken. Bougie kabels en verderkap kan je overnemen van de 1300.

[EDIT]Het is een 1600 carb motor uit een cabrio[/EDIT]
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"

Last edited by DÁ-BRT : 21-02-2007 at 15:14.
Reply With Quote
  #165  
Old 21-02-2007, 14:37
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Ook mijn idee.

Direct een DX erin !!!!!!

Maar succes ermee !!

Groeten,

LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #166  
Old 21-02-2007, 14:47
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,361
Send a message via MSN to Gijs
Default

Of een 16v
Maar volgens mij moet je de motorsteunen aanpassen als je een DX/16v of iets in die geest in wil zetten.
1100 is namelijk een smallblok toch? Motorruimte is al voorzien van een nieuwe laklaag, dus denk niet dat dat nog onder de mogelijkheden valt
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #167  
Old 21-02-2007, 14:59
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Pleur er dan een mooie 1300/1400 in met dubbele webers of motorfietscarbs
Reply With Quote
  #168  
Old 21-02-2007, 16:28
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,811
Default

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Pleur er dan een mooie 1300/1400 in met dubbele webers of motorfietscarbs


of een 1600 16V uit een Polo 6N GTI, is ook een EA111 blok (de kleine motor).
__________________
Quote:
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! (Ian "Lemmy" Kilmister 1945 - 2015)


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #169  
Old 24-02-2007, 22:05
Rétrokroezer Rétrokroezer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 420
Default

Vet projectje ziet er zeer zeker goed uit.Een 1100 is toch o.k! mss met 36mm dubbele carbs?
Reply With Quote
  #170  
Old 03-03-2007, 16:15
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

of een G40?
Reply With Quote
  #171  
Old 04-03-2007, 16:16
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 550
Default

Hoi mede forum gebruikers,

Bedankt voor al de suggesties voor een ander blok.
Maar in het begin van het topic heb ik al eens uit gelegd, dat ik al eens de planning had voor een DX blok, die ik toen ook op dat moment had.
Hier ben ik toen vanaf gestapt, voor verschillende reden ook vermeld, kosten, verklaring van importeur, aanpassingen, goed keuring RDW etc etc ( als je het officieel wil doen en niet zoals sommige pleur die motor er maar in en rijden maar )
En ik moet eerlijk zeggen het heeft wel wat om het oude blokje weer op te knappen en weer mooi te maken.
En ja, wat is de tijd die je er in steekt, ik heb hem nu van 4 Oktober 2005, ik ben er 2 weken na de aankoop mee begonnen om hem op te knappen.
Dus die tijd kan er ook nog wel bij om aan dit blokje te prutsen
Plus ik hoef geen sprint trekker, of een bak vol PK's, laat me maar lekker op het gemakje rond hobbelen.
Maar voor de mensen met interesse voor nostalgie ga ik weer verder met het 1.1 GG blokje.
Gelijk weer maar een paar foto's
Hier is de kop er af en de karterpan van het blok, deze ligt klaar om schoon gemaakt te worden.
Ik heb ook nog de nieuwe originele zijschermen geschuurd en voorzien van primer en vervolgens van een lak laagje.
Hier komt later als ze gemonteerd zijn nog een steenslag laag op.
Zo weer op naar de volgende up.
Groetjes Patrick.




















Reply With Quote
  #172  
Old 04-03-2007, 16:20
Edrik's Avatar
Edrik Edrik is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,282
Default

Prima visie
__________________
'79er Golf MX

Cheap beer almost always results in good things.
Reply With Quote
  #173  
Old 04-03-2007, 18:37
MagicG MagicG is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 51
Default

Ik heb ook mijn originele 1100cc motor behouden. Ik heb hem ook opgeknapt.

(Ik wou er foto's opzetten, maar kwamen er op in het grootste formaat, wat ik ook deed.)

Last edited by MagicG : 04-03-2007 at 18:41.
Reply With Quote
  #174  
Old 04-03-2007, 19:21
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

1100cc is toch genoeg joh
maar je knapt hem gelijk goed op zo! ben jaloers

mijn motorruimte en 1.1 blokje toen ik hem kocht:




en na een grondige schoonmaakbeurt en vervanging van heel wat onderdelen:


__________________
Quote:
Originally Posted by Nas
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes
Reply With Quote
  #175  
Old 04-03-2007, 19:40
Rob077's Avatar
Rob077 Rob077 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 116
Default

Quote:
Originally Posted by MagicG
Ik heb ook mijn originele 1100cc motor behouden. Ik heb hem ook opgeknapt.

(Ik wou er foto's opzetten, maar kwamen er op in het grootste formaat, wat ik ook deed.)








Zo dan?
__________________
Heb weer een Golfje! 83-er GX Lhasagroen.
Reply With Quote
  #176  
Old 04-03-2007, 19:42
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,811
Default

edit: Rob077 heeft al goed werk geleverd.

Quote:
Originally Posted by MagicG
(Ik wou er foto's opzetten, maar kwamen er op in het grootste formaat, wat ik ook deed.)


foto's bewerken (verkleinen) met een fotobewerkingsprogramma b.v. "Adobe photoshop".
__________________
Quote:
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! (Ian "Lemmy" Kilmister 1945 - 2015)


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 04-03-2007 at 19:44.
Reply With Quote
  #177  
Old 04-03-2007, 19:46
Rob077's Avatar
Rob077 Rob077 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 116
Default

Gewoon met paint in windows...
__________________
Heb weer een Golfje! 83-er GX Lhasagroen.
Reply With Quote
  #178  
Old 16-03-2007, 18:21
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 550
Default

Het is weer eens tijd voor een Upje.

@ Arjen en Rob, zeer puik werk ziet er goed uit.

De carburateur heb ik 24 uren in laten weken, in een bak ontvetter.
En daar na in de WD40 gespoten, en zie hier het resultaat.




De uitlaad spuitstuk is gezandstraald, en is in gespoten met hitte bestendige verf, ik weet het zal niet voor eeuwig zijn.
Maar dit is altijd nog mooier dan zo een roestig bonk ijzer.




Het spruitstuk waar de carburateur op zit heb ik laten parel stralen, deze ziet er top uit, en daar doe ik voor de rest niets meer aan.




Ik heb de kop zo goed als schoon, maar ik zit nog een beetje in 2 strijd om deze ook te laten parel stralen net als de carburateur spruitstuk.
Alles gaat er nog uit, dus ik zou deze ook zo een behandeling willen geven, is dit een goed idee.




Groetjes Patrick.
Reply With Quote
  #179  
Old 30-03-2007, 15:46
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 550
Default

Weer een kleine up,

Het is niet veel.
De zuigers zijn uit het blok gehaald, en liggen klaar om schoon gemaakt te worden.
Het onderblok is inmiddels ook schoon gemaakt.
Nu kan ik het blok en de kop afplakken en bij de straal bedrijf brengen.
Ja de rest van de foto's zegt genoeg neem ik aan.
Vergulde boutjes in de tankdop, deze moet ik nog polijsten.
Vergulde oliedop, en verchroomde ruitenwissers met spoilertje er op.
Tot de volgende up.






















Groetjes Patrick.
Reply With Quote
  #180  
Old 17-05-2007, 07:56
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

lekker origineel maken man. zoals jij doet

mocht je hem over 10 jaar weg willen doen voor een hoop geld en er een koper is die een eerlijke auto zoekt dan koopt hij liever de jouwe dan 1 waar weer vanalles is aan veranderd.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum