![]() |
|
|||
|
|||
![]() Nou ik denk dat mijn vrouwtje ze zelf wel wil houden, ondanks ze maar 10 vingers heeft.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hoi mensen,
Ik ben vanochtend verder gegaan met de motor verder te ontleden, onder toe zicht van mijn kameraad. ![]() ![]() De carburateur is er af geschroefd, en daar na het spruitstuk. En die is hard nodig om grondig aan te pakken zo als je ziet. ![]() ![]() ![]() De uitlaad spruitstuk kan ook wel een straal beurtje gebruiken. ![]() En zo ziet het motortje er nu uit, we gaan morgen weer verder dan gaat de kop er af. ![]() ![]() Groet Patrick. |
|
||||
|
||||
![]() Dat je zoveel tijd wil steken in een 1100 blokje
![]() Zolang jij er maar blij mee bent .. succes ermee ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ook mijn mening.
Je mag van mij voor noppes een 1600 motor hebben, moet je alleen een vliegwiel, distributiekap, steunen en een bak erbij zoeken. Bougie kabels en verderkap kan je overnemen van de 1300. [EDIT]Het is een 1600 carb motor uit een cabrio[/EDIT]
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" Last edited by DÁ-BRT : 21-02-2007 at 15:14. |
|
||||
|
||||
![]() Ook mijn idee.
Direct een DX erin !!!!!! Maar succes ermee !! Groeten, LRR
|
||||
|
||||
![]() Of een 16v
![]() Maar volgens mij moet je de motorsteunen aanpassen als je een DX/16v of iets in die geest in wil zetten. 1100 is namelijk een smallblok toch? Motorruimte is al voorzien van een nieuwe laklaag, dus denk niet dat dat nog onder de mogelijkheden valt ![]()
|
||||
|
||||
![]() Pleur er dan een mooie 1300/1400 in met dubbele webers of motorfietscarbs
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
of een 1600 16V uit een Polo 6N GTI, is ook een EA111 blok (de kleine motor).
|
|||
|
|||
![]() Vet projectje ziet er zeer zeker goed uit.Een 1100 is toch o.k! mss met 36mm dubbele carbs?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() of een G40?
|
|||
|
|||
![]() Hoi mede forum gebruikers,
Bedankt voor al de suggesties voor een ander blok. Maar in het begin van het topic heb ik al eens uit gelegd, dat ik al eens de planning had voor een DX blok, die ik toen ook op dat moment had. Hier ben ik toen vanaf gestapt, voor verschillende reden ook vermeld, kosten, verklaring van importeur, aanpassingen, goed keuring RDW etc etc ( als je het officieel wil doen en niet zoals sommige pleur die motor er maar in en rijden maar ) En ik moet eerlijk zeggen het heeft wel wat om het oude blokje weer op te knappen en weer mooi te maken. En ja, wat is de tijd die je er in steekt, ik heb hem nu van 4 Oktober 2005, ik ben er 2 weken na de aankoop mee begonnen om hem op te knappen. Dus die tijd kan er ook nog wel bij om aan dit blokje te prutsen Plus ik hoef geen sprint trekker, of een bak vol PK's, laat me maar lekker op het gemakje rond hobbelen. Maar voor de mensen met interesse voor nostalgie ga ik weer verder met het 1.1 GG blokje. Gelijk weer maar een paar foto's Hier is de kop er af en de karterpan van het blok, deze ligt klaar om schoon gemaakt te worden. Ik heb ook nog de nieuwe originele zijschermen geschuurd en voorzien van primer en vervolgens van een lak laagje. Hier komt later als ze gemonteerd zijn nog een steenslag laag op. Zo weer op naar de volgende up. Groetjes Patrick. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Prima visie
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb ook mijn originele 1100cc motor behouden. Ik heb hem ook opgeknapt.
(Ik wou er foto's opzetten, maar kwamen er op in het grootste formaat, wat ik ook deed.) Last edited by MagicG : 04-03-2007 at 18:41. |
|
||||
|
||||
![]() 1100cc is toch genoeg joh
![]() maar je knapt hem gelijk goed op zo! ben jaloers ![]() mijn motorruimte en 1.1 blokje toen ik hem kocht: ![]() en na een grondige schoonmaakbeurt en vervanging van heel wat onderdelen: ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() Zo dan?
|
||||
|
||||
![]() edit:
![]() Quote:
foto's bewerken (verkleinen) met een fotobewerkingsprogramma b.v. "Adobe photoshop".
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 04-03-2007 at 19:44. |
|
||||
|
||||
![]() Gewoon met paint in windows...
![]()
|
|||
|
|||
![]() Het is weer eens tijd voor een Upje.
@ Arjen en Rob, zeer puik werk ziet er goed uit. De carburateur heb ik 24 uren in laten weken, in een bak ontvetter. En daar na in de WD40 gespoten, en zie hier het resultaat. ![]() De uitlaad spuitstuk is gezandstraald, en is in gespoten met hitte bestendige verf, ik weet het zal niet voor eeuwig zijn. Maar dit is altijd nog mooier dan zo een roestig bonk ijzer. ![]() Het spruitstuk waar de carburateur op zit heb ik laten parel stralen, deze ziet er top uit, en daar doe ik voor de rest niets meer aan. ![]() Ik heb de kop zo goed als schoon, maar ik zit nog een beetje in 2 strijd om deze ook te laten parel stralen net als de carburateur spruitstuk. Alles gaat er nog uit, dus ik zou deze ook zo een behandeling willen geven, is dit een goed idee. ![]() Groetjes Patrick. |
|
|||
|
|||
![]() Weer een kleine up,
Het is niet veel. De zuigers zijn uit het blok gehaald, en liggen klaar om schoon gemaakt te worden. Het onderblok is inmiddels ook schoon gemaakt. Nu kan ik het blok en de kop afplakken en bij de straal bedrijf brengen. Ja de rest van de foto's zegt genoeg neem ik aan. Vergulde boutjes in de tankdop, deze moet ik nog polijsten. Vergulde oliedop, en verchroomde ruitenwissers met spoilertje er op. ![]() Tot de volgende up. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groetjes Patrick. |
|
||||
|
||||
![]() lekker origineel maken man. zoals jij doet
mocht je hem over 10 jaar weg willen doen voor een hoop geld en er een koper is die een eerlijke auto zoekt dan koopt hij liever de jouwe dan 1 waar weer vanalles is aan veranderd. |