![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
dat is een goede tip bedankt daarvoor |
|
|||
|
|||
![]() Ben er vandaag achter geweest
er is niet op aan te merken buiten dat de elektriciteit rare trekken heeft. als je het contact aanlegt gaat de toerenteller naar omhoog (4000rpm) en naar omlaag en dan terug op nul (nadat de koppeling ingedrukt werd) Het starten verloopt een beetje stroef. De garagist zei dat je geen gas mag geven terwijl je hem wilt starten. Wat is de reden hiervoor? Echter is het grootste probleem dat iedere keer je iets doet met de verlichting je een schok krijgt. Voornamelijk als je het linker knipperlicht aanlegt krijgt de motor soms een serieuze schok Op wat kan dit wijzen en hoe verhelp je dit? dank u bij voorbaat |
|
|||
|
|||
![]() In het instructieboekje van de 1800 GTI staat dat je bij het starten het gaspedaal juist lichtjes moet indrukken!
Tegenwoordig regelt de elektronica de juiste inspuiting bij starten en raakt de elektronica alleen maar in de war wanneer je gas geeft bij het starten. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
het is een 1600GTI he edit: enig idee wat het elektrisch probleem kan zijn? |
|
|||
|
|||
![]() ik heb gehoord dat het de alternator (dynamo) zou kunnen zijn die niet genoeg stroom levert. Wat valt hieraan te doen?
Of is het gewoon omdat de wagen terug moet in zijn gewone doen komen omdat hij meer dan 5 jaar niet meer op de openbare weg is geweest. Het probleem is dat het starten al vlug een dikke 10 seconden duurt vooraleer de wagen start. Maar van de moment dat je elektriciteit vraagt (lichten pinkers) er een shok in de motor is. het al gelezen dat dit de dynamo of de koolstaafjes of de riem kan zijn. Hoe kan ik dit zeker weten om eventuele extra kosten uit te sparen. Of zou het gewoon de wagen zijn die terug in zijn normale doen moet geraken? |
|
||||
|
||||
![]() of misschien een zwakke accu?
Heb je die auto inmiddels gekocht?
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja de wagen is ondertussen al gekocht en er zit een nieuwe accu in edit: enkele foto's http://users.telenet.be/Gamefreak/GTI/ |
|
||||
|
||||
![]() Proficiat! Hopenlijk is onder de wielrand en dorpelverbreders nog alles goed, enne, de grillbiezen kunnen wel een nieuw kleurtje gebruiken, verder leuk wagentje.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
merci heb je enig idee wat het elektrische probleem zou kunnen zijn. trouwens de wielrand en dorpelverbreders zijn in goede staat ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tja, ik heb daar maar weinig verstand van, maar nogmaals, misschien kan het ook aan een zwakke accuspanning liggen, ik weet het niet, is maar een gokje. edit: oeps, te laat gezien dat er een nieuwe accu inzit ![]() Quote:
ehmm, ik bedoelde meer het plaatwerk wat onder die verbreders zit..... ![]()
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 17-02-2007 at 00:50. |
|
|||
|
|||
![]() mijn ervaringen met mk1 is dat veel stroom storingen veroorzaakt worden door geoxideerde massa aansluitingen!
Ik zou beginnen te checken of de dynamo goed laad met een multimeter. De koolborstels ff demonteren en kijken of ze lang genoeg zijn, dacht ze min. 5mm of meer moeten zijn. Daarna zou ik de massa aansluitingen van de bak naar de carroserie en accuhouder goed schoonschuren. Controleer ook of de massa aansluiting aangesloten zit op de kleppendeksel, ter hoogte waar de gaskabel zit, aan de achterzijde van de kleppendeksel is geloof ik een bruin/witte draad. Onder de stuurkolom zitten ook allerlei aarde aansluitingen, in principe horen die schoon en droog te zijn, maar soms lekt er water onder de voorruit of ontstekingsmodule en dan oxideerd het spul daar ook. Succes er mee, mooi kar zo te zien op de foto´s grtn yal |
|
|||
|
|||
![]() ja ga hem binnenkort eens kuisen
http://users.telenet.be/Gamefreak/GTI/IMG_0112.jpg met al deze producten en dan de cover erover want hij staat op een parking van een familielid en ik heb er nog geen verzekering voor. daarachter ga ik hem eens binnensteken in de garage voor groot onderhoud en dan zien of het probleem zich nog voordoet. bedankt in ieder geval voor de tips edit: die dingen van GTI is gewoon omdat de gordel soms kan "snijden) in je nek er gaat zeker geen tuningwagen van gemaakt worden deze blijft zo standaard mogelijk |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De verkooper van die winkel zei van voor enkele euro's minder heb je er van sparco en das veel mooier en cooler. ik zei van ik rijd met een GTI en geen tuningwagen. wat is het nut om er sparco's op te hangen als dat het enige is dat erop zit van sparco niets toch. verkoper: ja je bent dan beter af met die van GTI als je er niet mee inzit enkele euro's meer te betalen ![]() het stuur is echter niet meer origineel (was zo bij aankoop) Dit is vervangen door een MOMO sportstuurtje maar zo erg vind ik dat nog niet. of is dit toch origineel? omdat je Recaro stoelen terug vind in een golf 2GTI ook dacht ik Last edited by mk1GTI : 17-02-2007 at 19:40. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zo zie ik dat ook, is makkelijk weer te vervangen, is iig geen ingrijpende verandering aan de auto.
|
|||
|
|||
![]() wat giet je daar het beste in eigenlijk?
gisteren heb ik er super 95 in gedaan moet ik blijven 95 tanken of moet ik overstappen naar 98? |
|
||||
|
||||
![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
maat vertelde me net dat hij er toch 98 had ingedaan maar dat hij dacht dat dit schadelijk was voor de wagen. daarmee dat die wagen alleen maar wilde acceleren ![]() |
|
||||
|
||||
![]() 98 is zeker niet schadelijk, eerder 95. In het boekje staat dat bij een GTI 98 getankt moet worden, hou je daar dan ook maar zoveel als mogelijk aan.
|
|||
|
|||
![]() Iemand mss een idee hoe dit rood precies noemt (kleurcode mss)
voor als ik de grill opnieuw wil spuiten |