![]() |
#41
|
||||
|
||||
![]() weer ff een oude koe uit de sloot gehaald na een paar fixe tegenslagen kan ik weer verder met het golfje, paar update's
alle spullen voor een grote beurt gehaald compleet nieuw orgineel volkswagen front op de kop getikt (zijschermen voorfront, motorkap en bumper) vond net wat beter dan weer gaan zitten klooien met 2dehands spul. aandrijfassen, zijn alleen niet naar me zin dus ff andere zoeken, alleen is er iemand die weet welke draden ik zowie zo van een kr meteen kan weg gooien en welke ik wel moet gebruiken en waar ik ze moet aansluiten?? |
#42
|
|||
|
|||
![]() Vriend van mij heeft een paar scirocco 16v`s staan voor de sloop.
Mocht je nog wat zoeken mag je mij een pb sturen voor zijn tel. nr. |
#43
|
||||
|
||||
![]() Zoals eerder beschreven is met het aanpassen van de aandrijfassen is gevaarlijk!
De lengte van de as van een 100mm homokineet moet 35mm vanaf de voorzijde zijn. Het rode gebied is maar krap aan 38mm. Dus er blijf maar 3mm materiaal staan als je hem aanpast! Ik zou dus gewoon even blijven zoeken naar een lange 100mm as en de korte van de donor pakken.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#44
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Niet om het een of het ander. Ik heb dit wel gedaan. Het heeft tot nu toe nog geen problemen opgeleverd. De ombouw is inmiddels 2 jaar geleden, hoewel ik maar weinig met mijn golf rij. Zou je het 'gevaar' eens nader kunnen toelichten Bert? Misschien middels een paint tekeningetje? Ik heb het nog niet voor ogen. Niet dat ik je expertise op de proef stel, enkel dat voor diegene die het willen doen of gedaan hebben op de gevaren gewezen worden. Alvast bedankt
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#45
|
||||
|
||||
![]() Geen probleem, ik maak vanavond van de beide assen foto's en dan kan je het zien.
Trouwens nog een puntje. De lengte van de 90mm as is anders als die van de 100mm as. Dit door gebruik van andere homokineten. Waardoor bij totale montage van de as de lengte van een verbouwde as niet meer overeenkomt met die van een originele 100mm as. Trouwens buitenste homokineten zijn ook verschillend. De homokineten van de 90mm as zijn in het geheel ook kleiner dan die van de 100mm as en volgens mij zijn de homokineten niet uit te wisselen per as. (verschillende splines) Maar goed ik post vanavond (laat) even foto's van de gevonden verschillen) en waarom ik denk dat het niet gaat, of gevaarlijk kan zijn.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#46
|
||||
|
||||
![]() in principe zou dat tog niet zo heel gevaarlijk moeten zijn??
heb de assen etc gevonden via het adresje van ron mk1 ![]() maar nu zit ik nog ff met de bedrading hoe heb jij dat gefixed oergolf? |
#47
|
||||
|
||||
![]() Sorry voor de iets onduidelijke foto's (camera stuk)
De bovenste is van de 100mm as en de onderste is de 90mm as. De lengte bij de 100mm as van het einde tot de opstaande rand is 35mm. (het gebied waar de splines op zitten) Bij de 90mm as is dit 31mm Als je bij de 90mm as de rand weg laat draaien naar 35mm. Dan heb je bijna geen opstaande rand meer over. Er staat dan nog iets meer als 1mm en daarna loopt het snel af. Er bestaat dus de kans dat je homokineet over de as heen schiet bij belasting. (max inveren) ff een foto gemaakt van mijn notitie bord... (ahum kast deurtje) De lange as van een type 1 100mm is 647mm De lange as van een type 1 90mm is 655mm Als je van de 90mm as 5mm afdraaid om een 100mm homokineet te plaatsen is hij nog 650 lang. De buitenzijde moet je 3mm afdraaien om een 100mm homokineet te plaatsen. Dan kom je dus op de lengte van een lange 100mm as uit. SORRY ik had mij vergist. Dacht eerder gemeten te hebben dat de lengte dan niet zou kloppen bij het aanpassen van een 100mm as. Maar het klopt wel qua lengte dan. Ook de splines zijn bij beide assen gelijk. Hopelijk hebben jullie er iets aan.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#48
|
||||
|
||||
![]() dus in princiepe zou het dan geen probleem moeten zijn toch?
en da-brt heb jij enig idee hoe het zit met de bekabeling?? daar zie ik zo tegenop |
#49
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de uitleg Bert, ik weet nu wat je bedoeld.
Dat de splines overeen kwamen wist ik al, anders had het bij mij niet gepast. Wat betreft de borst waar van een deel wordt afgedraaid ben ik het met je eens. Daar blijft nog een paar mm staan voordat het afloopt. Alleen naar mijn inzicht wordt dit deel minimaal belast. Dit omdat je homokineet axiaal vrij kan bewegen. Bij inveren hoort deze niet tot het blokkeren van de axiale beweging te gaan. Waarom heb ik het weggedraait? Om de '100mm' flenzen aan mijn 2Y versnellingsbak te kunnen behouden. Daarvoor moest een '100mm' homokineet (bakkant) op mijn 'lange' golf 1 as passen. Deze homokineet hoeft enkel geborgd worden.
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() Last edited by oergolf : 16-01-2007 at 15:27. |
#50
|
||||
|
||||
![]() @Bas. : Gelukkig heb ik daar geen verstand van. Ik haat benzine motoren en al helemaal electonica.
Quote:
Er blijft om precies te zijn iets meer als 1 mm staan daarna loopt het af en 2mm verder zit je onder de diameter wat je heb t afgedraait. Klopt hij kan inderdaad axiaal bewegen.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#51
|
||||
|
||||
![]() mm jammer kreeg gister het belletje dast me onderdeeltjes klaar liggen maar nu moet ik nog tijd vinden om ze op te halen
|
#52
|
|||
|
|||
![]() Aandrijfassen nog kunnen kopen bij die jongen?
Prijs was niet verkeerd hoorde ik. ![]() |
#53
|
||||
|
||||
![]() ja nu alleen nog ff tijd vinden om op te halen, heb ook meteen de rest wat ik nodig had.
|
#54
|
|||
|
|||
![]() Hoorde uit betrouwbare bron dat hij NOG een 16v rocco had gekocht.
![]() |
#55
|
||||
|
||||
![]() had je nog een rocco spruitstuk nodig? heb ik nog wel voor je liggen.. eventueel ook een mk1 16v spagettie spruitstuk nieuw voor 395 euro.
__________________
Einzer eingezatst!! |
#56
|
||||
|
||||
![]() nee die heb ik al van superspint, en ik wist uit zeer betrouwbare bron dat hij nog een 16v had gekocht maar daar heb ik niks van nodig
|
#57
|
||||
|
||||
![]() Ben wel benieuwd hoe het nu staat met dit project?!
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable Cheap and Reliable = Not Fast Fast and Reliable = Not Cheap |
#58
|
||||
|
||||
![]() dat kan ik je zo vertellen,
heel slecht ik moest mijn schuur uit omdat de eigenaar ineens een bungalow neer wou zetten ![]() omdat ik zo weinig tijd heb kon ik de onderdelen niet eerder op halen dan aankomende donderdag zijn de assen verkocht, groot gelijk als je zolang moet w8 dus die probeer ik nog ergens vandaan te halen wanneer dit alles geregeld is ben ik van plan als alles volgens schema gaat, de auto in maart te laten spuiten en dan de motor aan te sluiten |
#59
|
|||
|
|||
![]() hoe is het nu met dit project verder afgelopen ??
ben erg benieuwd ![]() Grtzz Bou |
#60
|
||||
|
||||
![]() ga gewoon verder
![]() komt ook vooral omdat ik in een kledingwinkel werk en nu alle nieuwe collecties binnen komen en dus nu in een zeer drukke periode zit maar ondertussen kom ik wel allemaal leuken dingetjes tegen zoals een beige interieur voor in de golf ongeschonden is alleen wel voor een mk2 dus maybe dat ie de verkoop in gaat en allemaal kleine details etc maar blijf maar zitten met die bedrading |