Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 11-01-2007, 23:41
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Ramon Rijntjes
PL blokken hebben origineel allemaal KE-Jetronic eehj

Lol, het regeldeel van de K-Jetronic en de KE-Jetronic is nagenoeg hetzelfde hoor, alleen de manier waarop het drukverschil over de sleuven van de regelplunjer word gecompensseerd is afwijkend, bij de een gebeurt het mechanisch bij de ander electrisch...

En NEE dat is niet het switchje buiten op de spinnekop ;-)))

PS: de spinnekop is namelijk méér dan alleen de hoeveelheids regeling...

Last edited by Fred : 11-01-2007 at 23:43.
Reply With Quote
Old 11-01-2007, 23:43
Ramon Rijntjes Ramon Rijntjes is offline
Forum Newbee

Send a message via MSN to Ramon Rijntjes

Quote:
Originally Posted by Fred
Hehe...zoveel electronica zit er niet in de KE-Jetronic hoor....Het grote verschil met de K-Jetronic zit in het ontbreken van een mechanische warmdraairegelaar, de verrijking (bij o.a koudestart en acceleratie) vind plaats via een electrische regeling op de drukverschilcompensatie in de spinnekop. Verder zit er qua injectie amper verschil in

In de PL zit verder een katalisator..

Probleem met de KE-Jetronic is dat het stationair lopen erg lastig is af stellen bij het ontbrekenvan de juiste apparatuur, daardoor zie je vaak een beetje onregelmatig lopen omdat men slechts ten dele afstelt...

Kortom welkom in de wereld van de echte K-Jetronic kenners

Duidelijk, misschien dat die jongen met zijn PL blok van zonet dus een keer heeft afgesteld ??
Keertje met de juiste apperatuur nog eens proberen
Reply With Quote
Old 12-01-2007, 10:06
cabrio82er's Avatar
cabrio82er cabrio82er is offline
VW Addict

Ik heb zelf nog nergens aangedraaid, iets waar ik niets van weet kom ik niet aan. Ik denk dat ik eerdaags eens iemand op ga zoeken die over de juiste apparatuur beschikt, aangezien hij verder zeer lekker draait. CO was goed bij de apk, ook daar hebben ze nergens aangezeten. Zijn er mensen in de buurt van breda/tilburg die deze motoren kunnen afstellen of word het dealerwerk?
Old 12-01-2007, 12:09
Ramon Rijntjes Ramon Rijntjes is offline
Forum Newbee

Send a message via MSN to Ramon Rijntjes

Quote:
Originally Posted by cabrio82er
Ik heb zelf nog nergens aangedraaid, iets waar ik niets van weet kom ik niet aan. Ik denk dat ik eerdaags eens iemand op ga zoeken die over de juiste apparatuur beschikt, aangezien hij verder zeer lekker draait. CO was goed bij de apk, ook daar hebben ze nergens aangezeten. Zijn er mensen in de buurt van breda/tilburg die deze motoren kunnen afstellen of word het dealerwerk?

Nou moet ik zeggen dat ik ervaring heb met de dealer bij ons VW Poppe, maar die bakte er niks van, niemand weet hoe k-Jet. daar werkt haha
Ma dat is een garage wel te doen hoor, of een speciale afstelzaak, zoals dynojet.

http://www.tovami.com/
Reply With Quote
Old 13-01-2007, 00:23
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit

Send a message via MSN to Marco

Quote:
Originally Posted by Fred
Verschildruk schakelaar?? Nee hoor het is gewoon een membraan gestuurd schakelaartje die reageert op het vacuum in het inlaatspruitstuk...heeft dus niks met drukveschil te maken..

Het enige drukverschil wat in de K-Jetronic word gecompenseerd id het wegwerken van het drukverschil over de brandstofsleuvel bij de regelplunjer

Heb ik me inderdaad vergist, niet goed gelezen
Reply

Posting Rules