Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 18-12-2006, 08:44
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Pakking ? Lager zul je bedoelen neem ik aan, als ik zag wat voor kraters ik had.


inderdaad het lager waar de hulpas overheen loopt. Metaal achtig materiaal, flinterdun. In de bijbel zag ik het nergens staan.
Reply With Quote
  #22  
Old 18-12-2006, 09:10
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Ik kan het zo ook even niet vinden, ik heb ze bij een motorenrevisiebedrijf vandaan.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #23  
Old 18-12-2006, 13:17
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

moeten ze geperst worden?? of kan je het zelf?
Reply With Quote
  #24  
Old 18-12-2006, 18:00
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

Zo, vandaag andere blok er weer ingelepeld en het meeste weer aangesloten.
Ik ben gebroken: op mijn vrije dag de wekker zetten om half acht en doorgaan tot 18 uur




Vanavond ff Sebring uitlaatspruitstuk ophalen bij Piet.
Morgen misschien verder, anders woensdag. Tot later!

-x-
Reply With Quote
  #25  
Old 18-12-2006, 18:23
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Hangen die blokken er zo vreemd in bij een Golf2 ?
Reply With Quote
  #26  
Old 18-12-2006, 18:34
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

ja, raar is dat he...lijkt zo ver naar voren te staan...hoe vind je me nieuwe motorsteun in de vorm van een stapel planken?
Reply With Quote
  #27  
Old 18-12-2006, 19:26
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Goedkopen en simpele oplossing...!!!!
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #28  
Old 18-12-2006, 21:14
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Verdomme Ed, zo heb je dus je zwaartepunt wel goed laag ! De ideale oplossing voor een betere wegligging
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #29  
Old 18-12-2006, 21:36
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Quote:
Originally Posted by Edward
moeten ze geperst worden?? of kan je het zelf?


Volgens mij is die bril van jou nie helemaal scherp meer.... Kijk eens ietsje verder terug dan je G60 lang is...

Dank u
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #30  
Old 18-12-2006, 22:07
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Volgens mij kun je ze er zo uittikken.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #31  
Old 18-12-2006, 23:14
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

met schroevendraaier trek je em er idd redelijk eenvoudig uit.

En hij staat zeker wel in de onderdelen katalogus

068 103 085 E asafdichtring 47x10 ongeveer € 17,50
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #32  
Old 19-12-2006, 09:14
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Volgens mij is die bril van jou nie helemaal scherp meer.... Kijk eens ietsje verder terug dan je G60 lang is...

Dank u


zeg Schelemans, ik bedoel niet de asafdichting van de krukas, dat is een simpele keerring. Ik spreek hier over het lager van de HULPAS (voor de aandrijving van de oliepomp). Daar zit ook een keerring maar die is nog goed.
Ik moet het lager hebben (metaalachtige schaal) waar deze as over loopt wat zo een 2cm IN je blok zit. Bij de dealer besteden ze dit uit aan een bedrijf die dit lager in je blok perst.

Kijk even naar 027 115 017 en precies waar het nummer 1 staat is het slijpvlak van het lager.....er zijn er trouwens 2, ook diep in het blok zit er nog 1.
Reply With Quote
  #33  
Old 19-12-2006, 22:00
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

het nummer wat ik jou gaf is het nummer van de afdichting van de hulpas, dat had ik dus verkeerd begrepen. Nu begrijp ik het wel, heb zelfs nog speciaal voor jou even op mijn microfiche apparaat gekeken (voorloper van het elektronische zoekprogramma) zelfs daarop wordt het niet aangegeven.

Weet nog wel een adresje, ene Hurricane
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #34  
Old 20-12-2006, 08:01
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

whahahahahah vuile rat
Reply With Quote
  #35  
Old 20-12-2006, 21:19
Griffin's Avatar
Griffin Griffin is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 144
Send a message via MSN to Griffin
Default

[IMG]
[/IMG]


hmm, met mijn mobiel lijkt ie zo ook minder rood ja. suf.
__________________
rust never sleeps
Reply With Quote
  #36  
Old 21-12-2006, 18:09
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

Goed dan, hallo!

afgelopen maandag samen met de eigenaresse het blok er weer in gehangen. Is eigenlijk niet te doen zonder takel. Ik ga eens bekijken wat ik kan fixen voor de volgende keer. Iets met H-balken en een takel ofzo.

Affijn, na een gevecht met de motorsteunen ging de rest relaties snel en simpel.

Vandaag Sebring spruitstuk gemonteerd





in en uit elkaar want anders ging het niet passen.

verdere front er weer op gebouwd, bedrading gedaan, olie vervangen, nieuw water erin enz enz enz. Starten en lopen maar. Jawel meneer!



Zaterdag even nieuwe uitlaat rubbers halen want ze waren allemaal rot en uitgezakt.
Het enige, de ontsteking. Hij staat op het oog goed maar geef je vol gas dan gaat er iets niet goed. Dan houdt hij iets in en valt terug in toeren.
Misschien even draaien aan de ontsteking. Komt ook wel weer goed. Wel geteld is dit allemaal gedaan in 3 volle dagen sleutelen.

Ik hoe ingg niet meer de wagen naar en van de box te duwen. Dat scheelt als een stuk.

Tot de volgende knoop.

-x-
Reply With Quote
  #37  
Old 21-12-2006, 19:50
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Nou nou nou Edje, denk dat het tijd wordt voor een grotere schuur voor je......
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #38  
Old 21-12-2006, 22:48
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

wanneer beginnen we er een ouwe?
Reply With Quote
  #39  
Old 31-12-2006, 10:50
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

right hier was ik dus al bang voor:

we hebben te maken met een stotterend geval.
als de wagen goed warm ik begint deze te stotteren als een malle.
Ik dacht in eerste instantie aan vocht bij de verdeler, maar nu begin ik de massa kabel aan de kop te verdenken omdat de toerenteller naald naar nul schiet, helaas de motor ook. Ik ga dinsdag eens kijken en een stukje rijden.

toen ze de auto op kwam halen reed deze goed, wat zou er zo ineens fout gegaan kunnen zijn??? Problemen met eventueel brandstof toevoer merk je meteen na montage? kapotte stekker van de halgever?

iemand wilde ideen?
Reply With Quote
  #40  
Old 02-01-2007, 08:45
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

nullast schakelaar / stekker misschien???? is dat een optie?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum