![]() |
|
||||
|
||||
![]() by the way RDW, er is al eens hier op dit forum een user actief die werkzaam is bij de RDW, misschien, hopenlijk voor jou, leest die deze topic ook eens.
|
|
||||
|
||||
![]() Omkeuren naar diesel schijnt in ieder geval een eitje te zijn... ik was gister bij een handelaar en die hangt er gewoon ff een dieselblok + bak in en gaat er dan mee voor de keuring... het spul draait dan niet eens
![]() Hij zei wel dat er op de motorcode gelet werd... dus er moet voor de keuring wel een Golf 1 dieselblok in zitten ![]()
|
||||
|
||||
![]() is dit in belgie ook zo? ben iets soortelijks van plan
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Als je een benzine ombouwd naar een diesel bij een golf 1, is het verstandig om hetzelfde blok (motorcode) te gebruiken van dat jaar wat het bouwjaar van de golf is.
Dus ga even na wat destijds in een golf 1 van 1978 als dieselblok ingebouwd werd...... dan krijg je ook geen problemen met de ombouw bij de RDW ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
een 1500(1471cc) 50 PK sterke(?) diesel, met de motorcode "CK" check it out: http://www.golf1-ig.de/golf/facts/engines/index.php maar die blokken schijnen inmiddels tamelijk zeldzaam te zijn, een "CR", dat is de 1600 54PK die pas met ingang vanaf augustus 1980 (modeljaar `81, brede achterlichten) werd gemonteerd (vanaf augustus 1982 is de motorcode hiervan "JK"), of dezelfde blok als deze twee, maar dan met `n andere motorcode uit een Golf 2(motorcode hiervan weet ik helaas niet), zullen veel makkelijker ergens uit te halen zijn. Last edited by Rene´ : 14-05-2006 at 11:26. |
|
||||
|
||||
![]() kijk eens bij autogarage tempel op musselkanaal, heeft echt hele mooi golfjes 1 staan, in showroom staat,
Grts, Ronald |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Beschrijving van de D, LD en GLD vind je idd op www.doppelwobber.de. De plaatjes zijn voor zover ik weet niet meer nieuw te krijgen, misschien nog via www.vw-classicparts.de en anders vind je ze af en toe nog wel op ebay, meestal uit de VS of zo. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
JP. |
|
||||
|
||||
![]() contacteer hajee is die werkt volgens mij bij de rdw en kan je met alles helpen.
|
|
||||
|
||||
![]() Je kunt een golf benzine pakken en daar een diesel van een golf 1 in zetten en dan laten omkeuren. (Koste niet eens zo heel veel meen ik 75 euro ofzo, zal ik zo even proberen op te zoeken, stond hier ook ergens in een topic)
Voor zover ik weet maakt het niet uit als je een dieselmotor uit een golf 1 met brede achterlichten in een golf met kleine achterlichten stopt, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Want volgens mij rekenen ze beide golfjes tot het zelfde type waar goedkeuring voor geleverd is. Maar nogmaals, dat weet ik niet zeker. Je moet zowiezo een motor hebben die origineel in dat model ook geleverd is. Een diesel uit een golf 2 zal dus niet werken (tenzij deze motor ook in een golf 1 geleverd was, maar dat is volgens mij niet toch?) Je kunt ook naar een caddy diesel kijken, ik neem aan dat deze hetzelfde zijn als golf 1 diesel? Caddy's zijn veel langer gebouwd, dus makkelijker aan te komen. (weet niet of ze al die jaren met dezelfde diesel geleverd zijn) En over de blauwe kenteken platen. Je kunt ze bij brezan ofzo laten maken dacht ik, maar let op. De politie kan je er zeker wel een boete voor geven. Vraag maar aan Melvin, hij kwam mij ophalen en had blauwe platen op zijn auto zitten. De auto is uit 1983 als het goed is, de politie had het gechecked en kwam erachter dat de golf niet met die platen mocht rijden. Dus door de politie aangehouden en boete (en toen ging de politie ook moeilijk doen en proberen nog meer boetes eraan te naaien) Neem trouwens ook eens contact op met Hajee, die werkt bij de RDW. Die kan je misschien wel een stuk verder helpen
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting Last edited by Mr.Markos : 09-06-2006 at 12:10. |
|
||||
|
||||
![]() wat quote's:
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De golf 1 is vanaf 1976 (dacht augustus) geleverd met dieselmotor. Dat is tot september 1980 een 1.5 geweest (1471 cc) met motorcode CK. Alle dieseltjes met de smalle achterlichten hebben dus van origine deze 1.5 diesel. Vanaf augustus 1980 tot en met juli 1982 werd dat een 1.6 (1588 cc) met motorcode CR. Tussen juli 1982 tot einde productie van de golf 1 werd het motorcode JK (eveneens een 1588 cc, 1.6 diesel). De golf 2 diesel (1984-1992) was eveneens een 1.6 diesel (1588 cc) met motorcode JP. Het vermogen van de 1500 was 37 kW en van alle 1600's 40 kW. Ik heb wel eens gehoord dat als het motorvermogen meer dan 10% zou toenemen er een rdw-keuring nodig was. Dat is dus niet het geval. Van buiten zijn de verschillende 1.6 dieselblokken ook nauwelijks verschillend. Maar volgens het verhaal van ruben is de motorcode dus wel te vinden op het blok, en zul je dus een CK, CR of een JK-motor moeten hebben om niet tot omkeuren te komen. Sowieso wordt het een ander verhaal als je een turbodiesel plaatst, al is het maar van een golf 1 (ook een 1600, motorcode CY) dan neemt het vermogen toe tot 51 kW. Omdat vermogen op te vangen werd het remsysteem aangepast. Idem voor de golf 2 TD (JR-motor). Tot slot de 1.9 diesel. Ken ik niet zo. Past ook. Vermogen neemt meer dan 10% toe lijkt me, en dus zit daar een keuring bij de rdw aan vast. Bij een 1.9 TDI is dat zeker het geval, en dan moet je ook het remsysteem aanpassen. BTW een golf 1 diesel met de smalle achterlichten is moeilijk te vinden. Het kostte mij meer dan 2 jaar (ik wilde perse een originele NL-auto (ik was eigenwijs ![]() ![]() Suc6 iig. Last edited by bcty01 : 20-06-2006 at 21:51. |
|
||||
|
||||
![]() ik heb hier in .Be een GLD gevonden '79er met kleine achterlichten
|
|
||||
|
||||
![]() Als je er een met blauwe platen wil hebben dan moet je er een om laten keuren bij de RDW van dat bj. Maar dan moet je er wel een diesel in liggen van het zelfde bj. als je er een TDI in legt dan moet je naar Lelystad en dat kost zo'n 800,- a 900,- euries.
je kunt dus beter achter af er een TDI in gooien dit bespaart een hoop elende. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
|
||||
|
||||
![]() Nee het maakt niet uit ze geven namelijk het aantal cilinders aan!
|
|
||||
|
||||
![]() En het vermogen staat gespecificeerd op het kenteken en de TDI heeft meer als 40% meer vermogen als de snelste in de type 1 geleverde (t)diesel. Daarom ben je niet verzekerd als je dit niet type goedkeurd!
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik moest toch echt een roetmeting doen toen ik mijn jetta omkeurde. Daarvoor moet ie wel draaien . @Bert; ben t wel met je eens hoor wat betreft verzekering maaruh; ([vermogen zwakste tdi]-[vermogen sterkste golf 1 diesel])/[vermogen sterkste golf 1 diesel] * 100 = (90 (tegenwoordig zelfs 75!)-69)/69 * 100 = 30% vermogenstoename! Groente terug! |
|
||||
|
||||
![]() Heey Jetta maatje....
Hmm had er geen rekensom op los gelaten, maar was er vanuit gegaan dat het door de 40% heen zou gaan. Trouwens een tdi is ook niet geleverd in een type 1 dus moet sowieso type goed gekeurd worden. Dat is niet een kwestie van even kijken of de auto ok gebouwd is maar dan moet je veel meer kunnen overleggen.
|
|||
|
|||
![]() He jetta jochie! (pr8ig die alliteratie!)
klopt helemaal idd! We zien elkaar zondag! Ruben |