Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 28-04-2006, 22:04
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by TD15
Moet dat allemaal veranderd worden dan?

enkel en alleen blok,bak,luchtweger en kabelboom
Reply With Quote
  #22  
Old 28-04-2006, 22:08
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Waarommmmmmm, 8 klepper is stoer man

Bovendien win je het met optrekken heus wel hoor!


Is dat zo?
Reply With Quote
  #23  
Old 29-04-2006, 01:57
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

zuigers van een 16V motor zijn ook anders en worden gekoeld door oliesproeiers in het blok.

Zou gewoon een KR blokkie kopen, zit weinig electronica aan en kan je toch redelijk simpel opfokken dmv andere nokkenassen en spaghetti spruitstuk.
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #24  
Old 29-04-2006, 07:00
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Red face

Quote:
Originally Posted by TD15
Ik wil ook wel 8 klepper houden , maar ongeblazen pers je dr niet zoveel méér uit... Voor een redelijk budget dan he

En van dat optrekken had ik gehoord ja! Toch raar, specificaties zeggen dat een PL 9 sec over een sprint van 0 tot 100 doet en een EV doet dat in 10,3 sec ! :


Ja dat zou best wel eens kunnen. Alleen die van mij niet
Reply With Quote
  #25  
Old 29-04-2006, 11:57
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Ik doe de sprint ook onder de 10 sec en inderdaad, een helemaal standaard 16v kan je eruit trekken . Aan die van mij is niks gedaan...

Dus een KR blokje is zo over te zetten, bedankt.

Maar dan komt het volgende...moet je verder nog dingen veranderen? Remmen enzo. Lijkt me wel aan te raden, niet?
Reply With Quote
  #26  
Old 29-04-2006, 12:23
Wim_pie Wim_pie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 202
Send a message via MSN to Wim_pie
Default

ik heb zelf een ev blok in mijn mk1 gehad en het ging als de bandweer

ev blok is 1 van de snelste 8v die er zijn
112pk standaard

ik had er een ander spruitstuk en nokkenassen opgezet en ik trok melige autotjes eruit

een 16v erin bouwen komt wel wat bij kijken
je draadboom , uitlaat, remmen, computer, tellerbak en ga zo maar door

een 16v is ook weer wat zwaarder dan een 8v
als ze standaard zijn blijf je net zo snel


1 advies hou lekker de 8v ik persoonlijk vind het een stuk betrouwbaarder en als er iets kapot gaat is het voordeliger om het te maken
__________________
The Return of the legend !!

<<<<V-Dub Team Haaglanden !!>>>>
Reply With Quote
  #27  
Old 30-04-2006, 14:09
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Wim_pie : Ik zal het in gedachten houden...! Maar bij 16v KR blok inbouwen komt er toch geen computer bij kijken? En wanneer je je originele bak houd...hoeft de teller toch ook niet aangepast te worden? De toerenteller klapt er misschien uit, maar goed !
Reply With Quote
  #28  
Old 30-04-2006, 15:48
Wim_pie Wim_pie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 202
Send a message via MSN to Wim_pie
Default

TD15: jawel hoor je hebt 2 computers en mfa

de draadboom is heel anders dan bij een ev blok
je tellerbak ook want ik dach dat van een 8v er 1 groot aansluitblok zat en bij 16v 2
je kilometerteller past gewoon maar je zit met de rest van je bedrading
ik weet niet zeker of jij op jou ev blok ook mfa en zo heeft
ik had dat niet met mijn ev blok

ik heb een elektronische bak eronder zitten
je kan geloof ik wel je orginele bak eronder houden
maar of het ook goed werkt dat weet ik niet
ik lees ook vaak dat ze er een bak van een tdi eronder gooien vanwege de hogere koppel en dat ze sterker zijn
maar 100% zeker durf ik dat niet te zeggen met versnellingsbakken

je moet ook je uitlaatsysteem aanpassen ! van een 8v is 45mm en van een 16v is 60mm
__________________
The Return of the legend !!

<<<<V-Dub Team Haaglanden !!>>>>
Reply With Quote
  #29  
Old 30-04-2006, 17:19
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Voor de electronica: Alleen de motorkabelboom vervangen verder niet.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #30  
Old 30-04-2006, 17:37
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Wim_pie
TD15: jawel hoor je hebt 2 computers en mfa

de draadboom is heel anders dan bij een ev blok
je tellerbak ook want ik dach dat van een 8v er 1 groot aansluitblok zat en bij 16v 2
je kilometerteller past gewoon maar je zit met de rest van je bedrading
ik weet niet zeker of jij op jou ev blok ook mfa en zo heeft
ik had dat niet met mijn ev blok

ik heb een elektronische bak eronder zitten
je kan geloof ik wel je orginele bak eronder houden
maar of het ook goed werkt dat weet ik niet
ik lees ook vaak dat ze er een bak van een tdi eronder gooien vanwege de hogere koppel en dat ze sterker zijn
maar 100% zeker durf ik dat niet te zeggen met versnellingsbakken

je moet ook je uitlaatsysteem aanpassen ! van een 8v is 45mm en van een 16v is 60mm





Een KR met twee computers?? Waar heeft ie die voor nodig ?? Zit helemaal géén computer in...wat dacht je daar van ??

De injectie op een KR is vrijwel gelijk aan die op een EV...

Een EV, die veelal in de GTI van rond die bouwjaren werd geplaatst heeft wel degelijk een MFA....en die heeft verder NIKS met de injectie van doen...


Een EV heeft verder een 50 mm uitlaat....maar das een detail

Last edited by Fred : 30-04-2006 at 17:51.
Reply With Quote
  #31  
Old 30-04-2006, 18:58
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Ziejewel, geen computers !

En mijn uitlaat kan ik eventueel toch houden ivm trekkracht onderin?

Mijn tellers kan ik houden toch, wanneer ik mijn ev bak houd?!
Reply With Quote
  #32  
Old 30-04-2006, 22:17
Wim_pie Wim_pie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 202
Send a message via MSN to Wim_pie
Default

ev 50mm pijp ? hmm laatst toch opgemeten en maar 45mm

en ik heb toch wel degelijk een computer zitten
of wilde je zeggen dat de sensoren op het blok er voor de lol zitten ? :P

maar over een ev blok zijn verschillende verhalen
ik had er toen geen mfa en ik overal zoeken naar info maar kwam veel sites tegen die zeiden dat een ev geen mfa heeft

injectie is volgens mij wel hetzelfde
maar zeker weten doe ik niet want ik weet niet of van een 16v de gasklep groter is
__________________
The Return of the legend !!

<<<<V-Dub Team Haaglanden !!>>>>
Reply With Quote
  #33  
Old 30-04-2006, 22:30
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Wim_pie
ev 50mm pijp ? hmm laatst toch opgemeten en maar 45mm

en ik heb toch wel degelijk een computer zitten
of wilde je zeggen dat de sensoren op het blok er voor de lol zitten ? :P

maar over een ev blok zijn verschillende verhalen
ik had er toen geen mfa en ik overal zoeken naar info maar kwam veel sites tegen die zeiden dat een ev geen mfa heeft

injectie is volgens mij wel hetzelfde
maar zeker weten doe ik niet want ik weet niet of van een 16v de gasklep groter is



Tja ik heb 2 Gti's mét EV motor, 1 van 85, en 1 van 86 ,beiden 50 mm uitlaat.

Dat er sensoren opzitten wil niet zeggen dat er een computer inzit, je kun bepaalde zaken ook schakelen met relais etc. Zo gaat dat bij een K-Jetronic ook. De brandstof/luchtverhouding word geregeld in de brandstofverdeler (de zg spinnenkop) verrijking voor de koude start etc word geregeld met schakelingen gestuurd door diverse sensoren.

De K-Jetronic is een heel basic mechanisch inspuitsysteem, wat geen gebruik maakt van een computer...tis echt zo..zelfs Bosch (de fabrikant) zegt dat

Reply With Quote
  #34  
Old 30-04-2006, 23:05
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

enigste [computer] van de 16v KR is van de vervroeging van de ontsteking
de van de MFA zit in de middenconsole
heb zelf een voorpijp van een EV er onder, dus dat gaat denk ik wel passen
Reply With Quote
  #35  
Old 01-05-2006, 16:10
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Van een 16V is de gasklep toch 54 mm? Dat is bij mijn EV ook zo, dus dat is dan gelijk. Maarkt verder niet uit, wordt toch vervangen !
Reply With Quote
  #36  
Old 02-05-2006, 07:26
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Quote:
Originally Posted by Wim_pie
ev 50mm pijp ? hmm laatst toch opgemeten en maar 45mm

en ik heb toch wel degelijk een computer zitten
of wilde je zeggen dat de sensoren op het blok er voor de lol zitten ? :P

maar over een ev blok zijn verschillende verhalen
ik had er toen geen mfa en ik overal zoeken naar info maar kwam veel sites tegen die zeiden dat een ev geen mfa heeft

injectie is volgens mij wel hetzelfde
maar zeker weten doe ik niet want ik weet niet of van een 16v de gasklep groter is


Mijn EV heeft een uitlaatdiameter van 50mm.
Reply With Quote
  #37  
Old 04-05-2006, 20:12
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Valt er ook geen switch te doen in het onderblok? Zodat je toch je 8 klepper houd ? Of een andere 8v kop erop?
Reply With Quote
  #38  
Old 05-05-2006, 11:18
black_gti black_gti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 48
Default

ev is de bom, en 1000 keer sreker als 16v
Reply With Quote
  #39  
Old 05-05-2006, 11:58
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

Quote:
Originally Posted by black_gti
ev is de bom, en 1000 keer sreker als 16v


Wat een gelul, waarop baseer je dat ?
Reply With Quote
  #40  
Old 23-05-2006, 18:51
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Ik lees dat de zuigers van een 16v anders zijn, ik neem aan dat er dus uitsparingen op zitten voor 4 kleppen en dat een 16v kop dus nÃ*et op een 8v past...? Of zijn de onderblokken van een 16v en een 8v identiek?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum