![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() Quote:
enkel en alleen blok,bak,luchtweger en kabelboom |
#22
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is dat zo? ![]() |
#23
|
||||
|
||||
![]() zuigers van een 16V motor zijn ook anders en worden gekoeld door oliesproeiers in het blok.
Zou gewoon een KR blokkie kopen, zit weinig electronica aan en kan je toch redelijk simpel opfokken dmv andere nokkenassen en spaghetti spruitstuk.
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#24
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja dat zou best wel eens kunnen. Alleen die van mij niet ![]() |
#25
|
|||
|
|||
![]() Ik doe de sprint ook onder de 10 sec en inderdaad, een helemaal standaard 16v kan je eruit trekken
![]() Dus een KR blokje is zo over te zetten, bedankt. Maar dan komt het volgende...moet je verder nog dingen veranderen? Remmen enzo. Lijkt me wel aan te raden, niet? |
#26
|
|||
|
|||
![]() ik heb zelf een ev blok in mijn mk1 gehad en het ging als de bandweer
ev blok is 1 van de snelste 8v die er zijn 112pk standaard ik had er een ander spruitstuk en nokkenassen opgezet en ik trok melige autotjes eruit een 16v erin bouwen komt wel wat bij kijken je draadboom , uitlaat, remmen, computer, tellerbak en ga zo maar door een 16v is ook weer wat zwaarder dan een 8v als ze standaard zijn blijf je net zo snel 1 advies hou lekker de 8v ik persoonlijk vind het een stuk betrouwbaarder en als er iets kapot gaat is het voordeliger om het te maken |
#27
|
|||
|
|||
![]() Wim_pie : Ik zal het in gedachten houden...!
![]() ![]() |
#28
|
|||
|
|||
![]() TD15: jawel hoor je hebt 2 computers en mfa
de draadboom is heel anders dan bij een ev blok je tellerbak ook want ik dach dat van een 8v er 1 groot aansluitblok zat en bij 16v 2 je kilometerteller past gewoon maar je zit met de rest van je bedrading ik weet niet zeker of jij op jou ev blok ook mfa en zo heeft ik had dat niet met mijn ev blok ik heb een elektronische bak eronder zitten je kan geloof ik wel je orginele bak eronder houden maar of het ook goed werkt dat weet ik niet ik lees ook vaak dat ze er een bak van een tdi eronder gooien vanwege de hogere koppel en dat ze sterker zijn maar 100% zeker durf ik dat niet te zeggen met versnellingsbakken je moet ook je uitlaatsysteem aanpassen ! van een 8v is 45mm en van een 16v is 60mm |
#29
|
||||
|
||||
![]() Voor de electronica: Alleen de motorkabelboom vervangen verder niet.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#30
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Een KR met twee computers?? Waar heeft ie die voor nodig ?? Zit helemaal géén computer in...wat dacht je daar van ?? De injectie op een KR is vrijwel gelijk aan die op een EV... Een EV, die veelal in de GTI van rond die bouwjaren werd geplaatst heeft wel degelijk een MFA....en die heeft verder NIKS met de injectie van doen... Een EV heeft verder een 50 mm uitlaat....maar das een detail Last edited by Fred : 30-04-2006 at 17:51. |
#31
|
|||
|
|||
![]() Ziejewel, geen computers
![]() En mijn uitlaat kan ik eventueel toch houden ivm trekkracht onderin? Mijn tellers kan ik houden toch, wanneer ik mijn ev bak houd?! |
#32
|
|||
|
|||
![]() ev 50mm pijp ? hmm laatst toch opgemeten en maar 45mm
en ik heb toch wel degelijk een computer zitten of wilde je zeggen dat de sensoren op het blok er voor de lol zitten ? :P maar over een ev blok zijn verschillende verhalen ik had er toen geen mfa en ik overal zoeken naar info maar kwam veel sites tegen die zeiden dat een ev geen mfa heeft injectie is volgens mij wel hetzelfde maar zeker weten doe ik niet want ik weet niet of van een 16v de gasklep groter is |
#33
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Tja ik heb 2 Gti's mét EV motor, 1 van 85, en 1 van 86 ,beiden 50 mm uitlaat. Dat er sensoren opzitten wil niet zeggen dat er een computer inzit, je kun bepaalde zaken ook schakelen met relais etc. Zo gaat dat bij een K-Jetronic ook. De brandstof/luchtverhouding word geregeld in de brandstofverdeler (de zg spinnenkop) verrijking voor de koude start etc word geregeld met schakelingen gestuurd door diverse sensoren. De K-Jetronic is een heel basic mechanisch inspuitsysteem, wat geen gebruik maakt van een computer...tis echt zo..zelfs Bosch (de fabrikant) zegt dat ![]() |
#34
|
|||
|
|||
![]() enigste [computer] van de 16v KR is van de vervroeging van de ontsteking
de van de MFA zit in de middenconsole heb zelf een voorpijp van een EV er onder, dus dat gaat denk ik wel passen |
#35
|
|||
|
|||
![]() Van een 16V is de gasklep toch 54 mm? Dat is bij mijn EV ook zo, dus dat is dan gelijk. Maarkt verder niet uit, wordt toch vervangen
![]() |
#36
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mijn EV heeft een uitlaatdiameter van 50mm. |
#37
|
|||
|
|||
![]() Valt er ook geen switch te doen in het onderblok? Zodat je toch je 8 klepper houd
![]() |
#38
|
|||
|
|||
![]() ev is de bom, en 1000 keer sreker als 16v
|
#39
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat een gelul, waarop baseer je dat ? |
#40
|
|||
|
|||
![]() Ik lees dat de zuigers van een 16v anders zijn, ik neem aan dat er dus uitsparingen op zitten voor 4 kleppen en dat een 16v kop dus nÃ*et op een 8v past...? Of zijn de onderblokken van een 16v en een 8v identiek?
|