Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-04-2006, 19:49
Denner's Avatar
Denner Denner is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 296
Send a message via MSN to Denner
Question Openluchtfilter KN&N 57i

Ik heb een Golf III 1.6.
Nu heb ik een KN&N 57i openluchtfilter kit daarvoor besteld.
Nou is mijn vraag heeft iemand daar ooit problemen meegehad?
Want heb zitten kijken alleen er zit een heel systeem om als de moter nog koud is er warme lucht via kleppen van de moter naar de luchtfilter te krijgen. Kun je die er zo uithalen zonder dat je auto er slechter van gaat lopen?
Krijg je dan misschien problemen met starten als de moter koud is?
Reply With Quote
  #2  
Old 06-04-2006, 08:07
RemcoGT's Avatar
RemcoGT RemcoGT is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 40
Send a message via MSN to RemcoGT
Default

Je krijgt geen problemen met starten bij koude motor tenminste ik had eigenlijk nergens last van behalve dat het benzine verbruik omhoog ging en er een enorme grom vanaf de motor kwam.
Wel mooi maar heb m al weer verwijderd
Je kunt dat systeem gewoon verwijderen luchtfilter bak en alles eruit halen dan heb je alleen geen warme lucht toevoer meer bij koude start.
Succes met het inbouwen
Reply With Quote
  #3  
Old 07-04-2006, 08:18
Denner's Avatar
Denner Denner is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 296
Send a message via MSN to Denner
Default

Waarom heb jij hem er dan weer uitgehaald ? Lijkt me zeker een mooi geluidje hebben. Kan het bezineverbruik nog hoger dan .
Maar ben blij dat het geen problemen op heeft geleverd bij een ander, dan doet het dat hopelijk bij mij ook niet.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-04-2006, 08:24
RemcoGT's Avatar
RemcoGT RemcoGT is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 40
Send a message via MSN to RemcoGT
Default

Ik heb m eruit gehaald omdat die dingen meestal het fijnzand niet filteren dat word dan aangezogen komt bij de kleppen.. had niet zo'n beste volgens mij
En je gasklephuis word nogal vies en de winter kwam er aan dus dacht zet me originele filterbak er weer op scheeld iets in brandstof.
Maar het geluid is zeker wel lache al was het bij mij te overheersend
Reply With Quote
  #5  
Old 07-04-2006, 08:30
Denner's Avatar
Denner Denner is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 296
Send a message via MSN to Denner
Default

Had je geen KN&N dan? In principe moet hij bijna evenveel filteren, daarom zit er ook een filter op natuurlijk. Maarja je moet de filter ook wel goed bijhouden en snap wel dat je hem dan in de winter met al die zooi op de weg verandert. Anders hou je dadelijk geen blok meer over.
Maar dat geluid kan toch niet snel overheersen en anders moet je je muziek iets harder zetten.
Ik heb ook nog een sebring sportuitlaat met demper dus denk dat dat wel een mooie combi wordt. Alleen het is maar een 1600tje dus zal niet zo'n bruut geluid zijn als bij een GTI bijvoorbeeld.
Reply With Quote
  #6  
Old 07-04-2006, 08:37
RemcoGT's Avatar
RemcoGT RemcoGT is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 40
Send a message via MSN to RemcoGT
Default

Ik heb een 1800 8v geen GTItje .. maar had m meer vervangen in de winter vanwege die warme lucht toevoer .
Ik weet niet eens wat het was volgens mij wel K&N had m van iemand gekregen die zijn auto total gereden had.
Wel ingespoten met K&N Filter reiniger voordat ik m gemonteerd had en toen rijden.
Met standaard uitlaat en dempers hoorden ze me ruim 2 km verderop al aan komen wanneer ik gas onderin had
Wel jammer dat ik dat filter weggedonderd heb .. deze zomer toch maar ens kijken voor een Green filter
Reply With Quote
  #7  
Old 16-04-2006, 12:40
Denner's Avatar
Denner Denner is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 296
Send a message via MSN to Denner
Default

Ik heb nu die KN&N 57i kit gemonteerd, maar ziet er netjes uit vind ik zelf. Maakt ook zeker wel een mooi geluidje, ben er helemaal blij mee. Alleen met de winter toch ff kijken hoe dat gaat met warme lucht hahahaha .
Ik zal dadelijk ook nog wel voor paar fototjes zorgen. Moet ik zo nog ff maken.
Reply With Quote
  #8  
Old 16-04-2006, 12:47
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Die warme lucht-toevoer kán voor problemen zorgen. Zo kan hij in de winter gaan stotteren e.d. Maar testen geeft misschien uitsluitsel ! Suxes!
Reply With Quote
  #9  
Old 16-04-2006, 13:24
Denner's Avatar
Denner Denner is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 296
Send a message via MSN to Denner
Smile Fototjes

Zo net ff fototjes gemaakt van de openluchtfilter die ik gisteren in heb gebouwd.








Maakt een mooi geluidje, kwa snelheid is niks te merken maar ben wel van mening dat hij iets sneller reageert ... en het ziet er natuurlijk mooi uit
Reply With Quote
  #10  
Old 17-04-2006, 10:13
vento1.8t_5v vento1.8t_5v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 11
Default

de koude lucht toevoer is voor in gebieden met strenge winters, temperaturen ver onder nul die heb je hier toch niet, dus je gebruikt het systeem niet eens. dat hij meer brandstof gaat gebruiken ligt aan je linker voet ( je wilt het geluid toch horen) en het feit dat je meer lucht krijgt met een open air filter
Reply With Quote
  #11  
Old 17-04-2006, 10:52
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Aan je LINKER voet nog wel... Zeker bij burnouts

Ziet er netjes uit Denner, maar hij zuigt nu wel warme lucht aan, is wel weer wat minder, maarja kan haast niet anders met je carb (of zit daar je luchtmassameter?) daarzo boven op. Misschien een idee om een hitteschild te maken ?

Last edited by TD15 : 17-04-2006 at 10:57.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-04-2006, 17:34
Denner's Avatar
Denner Denner is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 296
Send a message via MSN to Denner
Smile

Burnouts doe ik liever niet TD15, want bandjes zijn al duur genoeg en wil liever zo snel mogelijk een leuk schroefsetje kopen, zodat ik hem kan verlagen.
Je hebt gelijk dat hij daar veel warme lucht aan zuigt. Daarom hebben wij vanaf het punt waar de standaard luchtfilter kouwe lucht aanzuigt een buis doorgetrokken richting het openluchtfilter, zodat hij zo ook koude lucht aan kan zuigen. Dat is die lange zwarte buis aan de linkerkant.
Vanaf het hitteschild hebben we de buis die normaal naar de standaard luchtfilter loopt naar buiten geleid, dus naar de voorkant van de auto, zodat hij die warme lucht allemaal kwijtraakt.
Ben er vandaag mee naar Zeewolde gereden dat is toch in totaal 230 kilometer vanaf hier en heb geen enkel probleem gehad, de temperatuur meter kwam niet boven de 90 uit en op een leuke snelheid zakte hij zelfs naar de 70 / 80. Dus de motor wordt niet te warm in ieder geval.
Reply With Quote
  #13  
Old 17-04-2006, 19:59
John John is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 564
Send a message via MSN to John
Default

Quote:
Originally Posted by vento1.8t_5v
de koude lucht toevoer is voor in gebieden met strenge winters, temperaturen ver onder nul die heb je hier toch niet, dus je gebruikt het systeem niet eens. dat hij meer brandstof gaat gebruiken ligt aan je linker voet ( je wilt het geluid toch horen) en het feit dat je meer lucht krijgt met een open air filter


Ik trap met links de koppeling in en geef met rechts gas.
Ken geen auto waar dit anders bij is.
__________________
Dutch.Dub member
Reply With Quote
  #14  
Old 17-04-2006, 21:24
Reaper Kustoms's Avatar
Reaper Kustoms Reaper Kustoms is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 629
Default

al 7 jaar 57i op de gti, nooit problemen gehad ook niety in de strenge winter. verder ook geen hoog benzineverbruik (ligt maar eraan hoeveel gas je geeft), velen gaan wel harder rijden met een open filter omdat je de neiging hebt om het geluid te willen horen, dus het benzineverbruik kan daar misschien ook mee samenhangen.
Reply With Quote
  #15  
Old 17-04-2006, 23:09
Denner's Avatar
Denner Denner is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 296
Send a message via MSN to Denner
Lightbulb

Ik trap ook met rechts mijn gas in en met links de kopeling net als John. Als ik alleen mijn linkervoet gebruik zal ik niet ver komen denk ik of het duurt heel erg lang .
En koude lucht is voor de warmte en niet voor de kou. Je motor produceert veel warme lucht en je open luchtfilter heeft liever koude lucht dan warme lucht. Daarom moet je je warme lucht afvoeren. Als je in een gebied woont met strenge winters dan heeft hij heel veel warme lucht nodig dus dan hoef je minder te zorgen voor koude lucht. Zo werkt het volgens mij vento1.8t_5v .
__________________
Groeten Denner!
Reply With Quote
  #16  
Old 17-04-2006, 23:48
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

@ Reaper Customs: een GTi heeft injectie, geen carbs en dus heeft deze geen winterstand ! Heb je dus geen last van!

@ Denner: Hij heeft warme lucht nodig in strenge winters om eventueel bevriezen binnen de carb tegen te gaan. Sorry, ik had die buis op de foto niet gezien ! Je motor wordt niet warmer van warme aanzuiglucht. In principe krijg je met koude lucht meer vermogen, echter moet je carb dan wel wat afgesteld worden! Een hitteschild tussen de kleppendeksel en de carb was meer mijn idee . Verder: netjes !
Reply With Quote
  #17  
Old 18-04-2006, 07:57
Denner's Avatar
Denner Denner is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 296
Send a message via MSN to Denner
Default

Ik denk dat het in de winter ook zeker wel mee zal vallen, want mijn zus heeft een Honda Civic gehad met openluchtfilter en die zat rechts langs de motor dus minder warme lucht en die van mij zit recht achter de motor lijkt me dat die daar meer warme lucht krijgt.

@ TD15: Maar het is toch niet goed voor de luchtinlaat om alleen maar warme lucht te happen? Zo hebben ze het mij in ieder geval wijsgemaakt. Vermogen lig ik niet wakker van, we mogen toch niet harder als 120 in nederland hahahahahaha.
__________________
Groeten Denner!
Reply With Quote
  #18  
Old 18-04-2006, 16:40
vento1.8t_5v vento1.8t_5v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 11
Default

okee okee ik snap foutje moet kunne. ook ik geef gas met rechts.
Reply With Quote
  #19  
Old 18-04-2006, 16:42
Denner's Avatar
Denner Denner is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 296
Send a message via MSN to Denner
Wink

Hahahaha maakt niet uit we maken allemaal wel is een foutje vento1.8t_5v, anders zouden we geen mensen zijn hahahaha
__________________
Groeten Denner!
Reply With Quote
  #20  
Old 21-04-2006, 16:49
vento1.8t_5v vento1.8t_5v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 11
Default

das waar. nou dan heb ik dat in ieder geval weer bewezen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum