Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 17-01-2006, 10:55
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Quote:
Originally Posted by G60RAY
Standaard G60 bak is een 02A bak en geen 020


En voor de 02A bak moet je dus wel zelf een steun maken.
Reply With Quote
  #22  
Old 17-01-2006, 11:23
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by G60RAY
Standaard G60 bak is een 02A bak en geen 020


sorry ff omgedraaid..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #23  
Old 17-01-2006, 11:26
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

bak is idd anders.. aansluiting bak is anders en je moet ruimte maken voor de schakelweg.. dus een klein stukje uit de steun zodat de kabelschakeling vrij kan schakelen.. dus de standaard steun pakken en die verlassen.. want dan gebruik je wel mooi de aansluiting op het chassis
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #24  
Old 17-01-2006, 12:40
cabbyG60 cabbyG60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 73
Default

De motorsteun aan distributiezijde heb ik bij mij ook aangepast. Want het G60 blok PG heeft een open gewerkt waterkanaal achter deze steun zitten en als je de gewone steun (was bij mij een 2H blok) monteert denk ik dat je toch wel een waterlek gaat hebben.
Voor de versnellingsbak ben ik vertrokken van een bakhouder van een golf 1 met 4 versnellingen. Aan de differentieel vanachter heb ik ook een hele andere steun gemaakt.

Greetz

Jan
Reply With Quote
  #25  
Old 17-01-2006, 12:49
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Quote:
Originally Posted by AD G60
Voor het spruitstuk ga ik denk een supersprint 4-2-1 voor een 8v in een golf 1 halen, dan ben ik daar gelijk al vanaf.


Dit misschien iets voor jou ? (Supersprint voor Golf1 G60)
Reply With Quote
  #26  
Old 17-01-2006, 13:11
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
Default

@ Lieuwe: met de tijd moet er dan idd zoiets komen ja! Eerst ga ik nu mijn huis en garages inrichten en opknappen en hopelijk is er dan van de zomer nog genoeg geld over voor een Jetta 1!

@ Richard en Steven 16v: Bedankt voor de super-info! Hebben jullie deze ombouw zelf al eens gedaan of hoe komen jullie aan al de kennis?

Buiten de onderdelen die van een Corrado G60 en een Jetta mk1 1.5 of zwaarder afkomen heb ik dus het volgende nodig:
- spruitstuk voor in een golf 1;
- intercooler golf g60 of sprinter, met 180 gr bocht en slangen enz.;
- benzinepomp(-en) cabrio of tank gti met pompen;
- achteras gti of scirocco 16v;
(- aandrijfassen scirocco 16v

Zijn deze losse onderdelen van een mk1 gti/cabrio of scirocco 16v nog een beetje makkelijk te vinden op de sloop of bij medehobbisten?

Dan de laatste vraag voor voorlopig: Is het pas maken van de G60 motorkabelboom op de zekeringkast van een mk1 een beetje goed te doen of is dit een hels karwei? Elektra vind ik niet de leukste kant van het hobbyen !
Reply With Quote
  #27  
Old 17-01-2006, 14:42
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

heb wat jaartjes in een golf 1 g60 gereden..
en jan klopt.. ik heb een soort reactie steun gemaakt aan achterzijde bak.. kwam omdat de mijne de motorsteunen kapot trok op de testbank
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #28  
Old 17-01-2006, 15:36
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Quote:
Zijn deze losse onderdelen van een mk1 gti/cabrio of scirocco 16v nog een beetje makkelijk te vinden op de sloop of bij medehobbisten?


Op de sloop is er weinig tot niets van te vinden. Vooral niet van de Scirocco 16v. Heb zelf nog wel wat van dat spul liggen. Maar het meeste is voor eigen gebruik. Als je iets specifieks zoekt moet je tzt maar eens een een pm sturen.


Quote:
Dan de laatste vraag voor voorlopig: Is het pas maken van de G60 motorkabelboom op de zekeringkast van een mk1 een beetje goed te doen of is dit een hels karwei? Elektra vind ik niet de leukste kant van het hobbyen


Het ligt er aan welk jaartal jou golf 1 of jetta 1 wordt. Als je er 1 hebt met een oud type zekeringkast dan ben je nog wel even druk. Dan moet je alles omstekkeren naar het nieuwe type zekeringkast.
Maar als je dus de nieuwe type zekeringkast hebt is het bijna plug en play.



Quote:
@ Richard en Steven 16v: Bedankt voor de super-info! Hebben jullie deze ombouw zelf al eens gedaan of hoe komen jullie aan al de kennis?


Ben zelf al weer een hele tijd bezig met een ombouw van een "speciale" 16v in een type 1

Zal mijn verouderde topic ff opzoeken. Staat al weer een tijdje stil. Maar er komt een nieuwe update aan.

----->http://www.volksforum.com/forum/sho...hlight=tandwiel

Last edited by steven16v : 18-01-2006 at 11:24.
Reply With Quote
  #29  
Old 18-01-2006, 01:28
caddyg60 caddyg60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 28
Default

latere type zekeringkast van golf1/jetta1 is niet plug en play met corrado kabelboom.
Reply With Quote
  #30  
Old 18-01-2006, 10:11
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
Default

Maar is het wel bijna plug & play zoals Steven zegt?
Reply With Quote
  #31  
Old 18-01-2006, 10:52
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Quote:
Originally Posted by caddyg60
latere type zekeringkast van golf1/jetta1 is niet plug en play met corrado kabelboom.


Je moet de zekeringkast van de corrado nemen.
Reply With Quote
  #32  
Old 18-01-2006, 11:22
cabbyG60 cabbyG60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 73
Default

Ik ben vertrokken van een 2H motor in mijn golf 1 cabrio en heb de motorkabelboom van het G60 blok aangepast op de zekeringsdoos van de golf 1. Alles werkt zelfs MFA. Dus dit is ook een mogelijkheid, maar veel hangt natuurlijk af van welke basis je vertrekt.

Greetz

Jan
Reply With Quote
  #33  
Old 25-01-2006, 10:02
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
Default

Nu ga ik zaterdag naar een jetta mk1 1.3 uit 1983 kijken. Levert dit buiten de verkeerde motorsteunen nog andere problemen op tov een jetta met een 1.5 of zwaarder? Dan bedoel ik vooral op onderdelen die van een 1.5 wel en van een 1.3/1.1 niet bruikbaar zijn. Motorsteunen of homokineten e.d.? Deze ziet er op de fotos hard uit, wat ook wel weer een voordeel is!

Alle advertenties die ik Nederland zie zijn allemaal 1.1 en 1.3, zijn de zwaardere motortypes in nederland niet veel geleverd?
Reply With Quote
  #34  
Old 25-01-2006, 16:20
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

De plaats vd motorsteun is het enige verschil aan de carroserie tussen de lichte 1.1/1.3 modellen en de zwaardere modellen vanaf 1.5L.

De meest verkochte modellen toen waren idd met de kleinere motoren, die met de grotere motoren werden echter wel degelijk verkocht. Het zal wel met de prijs te maken hebben gehad...
Reply With Quote
  #35  
Old 25-01-2006, 17:37
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

van de week 1 gebouwd een g60 8 avonds werk het was al wel een gti
ik wou dr een foto bij doen maar helaas dat ging niet k ding
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #36  
Old 25-01-2006, 17:39
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

8 avonden? wat heb je zitten doen bier drinken?.. maar in een paar avondjes zit hetr er wel draaiend en al in ja
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #37  
Old 25-01-2006, 17:54
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Patsers...
Reply With Quote
  #38  
Old 25-01-2006, 17:59
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

realisten die door werken..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #39  
Old 25-01-2006, 18:12
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
Default

Oke het enige verschil in carrosserie is dus de plek van de motorsteun wat met wat laswerk aan te passen is.
Maar als ik een 1.3 koop, mis ik dan nog onderdelen die ik van een 1.5 wel had kunnen gebruiken?
Reply With Quote
  #40  
Old 25-01-2006, 18:30
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Quote:
van de week 1 gebouwd een g60 8 avonds werk het was al wel een gti


Met een 1.3 lukt je dat nooit. Wil je het op een veilige manier doen.


-Bij een 1.3 moet je andere motorsteunen hebben.
-motorsteun verlassen, en 1 motorsteun maken. (afhankelijk welke bak je gebruikt)
-andere aandrijfassen
-andere remmen. Voor is een must, achter niet persé noodzakelijk
-stabilisator stang onder tussen de draagarmen (eigenlijk ook boven tussen de
veerpoten, en achter tussen de veerpoten)
-dikkere benzineleiding
-andere tank, of opvoerpomp in de tank
-benzinepomp onder de auto
-kabels leggen tbv de benzinepomp
-als je achter eventueel remschijven gaat monteren heb je andere handremkabels nodig
-afhankelijk welke bak je gaat gebruiken moet je je schakelmeganisme veranderen.
-wat ook niet geheel onbelangrijk is dat je de linker draagarm moet aanpassen. Dwz
dat je ongeveer in het midden van de draagarm het plaatstaal subtiel naar binnen
moet slaan. (inslijpen -> inslaan -> lassen)
Anders kun je moeilijk bij de poulie komen die daar dan zit.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum