#61
|
|||
|
|||
wat sommige personen zeggen is gewoon waanzin
respekteer de laadindex van je banden (zeker op een zwaardere bus) dit is heeeeeeel belangrijk ,al eens een klapband gehad (ik wel) op lange afstand kan de bandentemperatuur aardig oplopen en dat met een lage laadindex, kan gevaarlijk worden als er bij een klapband geen gewonden vallen, zal er geen haan naar kraaien, in het andere geval mag je zeker zijn, dat als er een onderzoek komt, je kan opdraaien voor de kosten mijn bus heb ik ook uitgerust met alu's met daarop 215/55VR16 97 W 97 heeft een laadindex van 730 kg per band en dat is ruim voldoende voor mijn westy die een maximum gewicht van 2300 kg heeft (1000 KG voor en 1300KG achter) deze bandenmaat geeft me de juiste omtrek (+2mm) en een goede index, nadeel ze zijn duurder dan een gewone autoband (voor mij heeft veiligheid geen prijs) de bandenomtrek heeft minder belang ,lagere band geeft een hoger toerental en lagere snelheid als gevolg erwin |
#62
|
|||
|
|||
he leon ik wilde maar meteen wat van die banden bestellen voor mijn spijl
wat had je voor me in gedachtten ? ik ga misschien de velgen die ik pas gekocht heb om laten lassen zodat ik bredere banden kan monteren het zijn 15 inch 5 gaats wielen iemand hier ervaring mee |
#63
|
||||
|
||||
Quote:
Bartjuhhh !! Lullen we morgen wel ff over Ik heb wel een adres voor je om velgen te verbreden, vroeger ook veel gedaan onder de kever! Banden.....tja, ligt er maar net aan waar je van houd ! Voor 145x65x15 smart en achter 195x60x15 ofzo is een mooie combi Zie je morgen pik ! Leon |