![]() |
|
||||
|
||||
![]() Sjonge dat zit wel lekker moeilijk in elkaar zeg.
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heerlijk sleutelen aan die moderne auto’s. ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Toen ik de auto kocht, was het chromen randje om de versnellingspook al beschadigd. Nu ik de auto al ruim 6 jaar heb, heb ik hem eindelijk vervangen.
![]() ![]() ![]() Morgen mag ik weer naar JD. Ik heb net nog een testrit gedaan. Benzinedruk is goed, nokkenasverstelling is goed, en de auto hapert niet meer boven de 6000 toeren, dus voor zover ik kon zien, moet de motor goed zijn. Fingers crossed. |
|
||||
|
||||
![]() Fingers crossed!
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
|
||||
|
||||
![]() succes! toch een fraai detail de pookknop zo
![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
![]() Vanochtend vroeg vertrokken richting Lochem. Voordat de auto gestart werd, eerst even alles doorgenomen wat ik had gedaan om de problemen op te lossen. Ik heb zelfs nog complimenten gekregen dat menig garage daar niet uit was gekomen.
![]() ![]() Na de eerste run kwam de medewerker van JD naar buiten met de opmerking: 'Ik heb geen klachten.' Een pak van mijn hart, er kon worden begonnen met de tuning. Het vermogen na de eerste run: ![]() Tijdens het wachten nog even een foto gemaakt van de Golf 6 racer, dit bleek volledig Supercopa ophanging te zijn. ![]() Er werd gevraagd of de auto nog weer op straat kwam. Dit is natuurlijk niet het geval, waarop die zei dat er wat meer een race afstelling in de auto kwam. Dat betekent dat die bij deellast niet naar een wat zuinigere modus gaat. Hierdoor hoeft die bij gas geven niet 'om te schakelen', en wordt die dus feller op het gas. Bij een latere run waren er toch nog misfires boven de 6800 rpm, ondanks de zwaardere klepveren. Na de tijd besproken dat dit echt iets mechanisch moet zijn, zoals wellicht wat speling op de klepgeleiders. Ik noem de dynobank tegenwoordig al de pijnbank, want alle zwakheden komen naar voren. ![]() Afgesproken om de toerenbegrenzer op 6800 rpm te zetten. Meer toeren heeft toch geen nut, want de turbo kakt na zo'n 5700 rpm aardig in, en haalde zijn gewenste waarde niet meer. En dan is dit het eindresultaat: ![]() Ik ben er blij mee. Van 2500 tot 5800 rpm 400+ Nm, dus een hele mooie brede powerband, en dus veel bruikbaar vermogen. De auto zit nu zo rond de 1100 kg, wat neerkomt op 3,37kg/pk, en dat is toch best een heel behoorlijke gewicht/pk verhouding. ![]() Last edited by Scully : 29-08-2025 at 17:13. |
|
||||
|
||||
![]() Heel mooie waarden lijkt me
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja zeker. Genoeg voor op de voorwielen, en in combinatie met het gewicht gaat dit heel goed vooruit straks. |