Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #281  
Old 09-06-2025, 18:10
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,677
Default

netjes! lekker bezig zo
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #282  
Old 10-06-2025, 07:08
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,249
Default

Mooi man! Fijn als het na een hoop werk en spanning allemaal goed loopt! Dat ie met de LMM slechter loopt dan met de stekker los ligt er waarschijnlijk aan dat deze niet goed afgesteld staat. Zal wel weer te maken hebben met die ie zo belachelijk ver van tijd af stond. Hierop zit een inbusschroef waarmee de basis CO-instelling geregeld kan worden.

Deze kun je aan een viergasmeter afstellen, moet stationair 0,5 zijn. Heb je de ontsteking ook met een stroboscoop op 6 graden gezet? Hoewel die hier stationair niet enorm op zal reageren als die een graadje verkeerd staat, merk je dat onder belasting wel enorm.
Reply With Quote
  #283  
Old 10-06-2025, 15:32
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,119
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Mooi man! Fijn als het na een hoop werk en spanning allemaal goed loopt! Dat ie met de LMM slechter loopt dan met de stekker los ligt er waarschijnlijk aan dat deze niet goed afgesteld staat. Zal wel weer te maken hebben met die ie zo belachelijk ver van tijd af stond. Hierop zit een inbusschroef waarmee de basis CO-instelling geregeld kan worden.
Deze kun je aan een viergasmeter afstellen, moet stationair 0,5 zijn.


Ok, dat moeten ze dan bij de APK maar ff doen. Ik heb geen viergasmeter

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Heb je de ontsteking ook met een stroboscoop op 6 graden gezet? Hoewel die hier stationair niet enorm op zal reageren als die een graadje verkeerd staat, merk je dat onder belasting wel enorm.


Ik begreep uit wat documentatie dat je de ontsteking van een 2E niet verdraaien kan en derhalve afstellen met een strobo geen zin heeft. ECU regelt dit zelf (mits hij goed op het streepje staat) , met vagcom kan je dan uitlezen hoeveel graden. Maar ik heb ook geen vagcom...
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #284  
Old 11-06-2025, 07:13
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,249
Default

Quote:
Originally Posted by Mice

Ik begreep uit wat documentatie dat je de ontsteking van een 2E niet verdraaien kan en derhalve afstellen met een strobo geen zin heeft. ECU regelt dit zelf (mits hij goed op het streepje staat) , met vagcom kan je dan uitlezen hoeveel graden. Maar ik heb ook geen vagcom...


Je kan inderdaad de ontsteking niet verstellen, maar dat betekend niet dat ie geen goede basisinstelling moet hebben De basis is dus die 6 graden voorontsteking bij stationair, vanuit dat punt kan de ECU dus aan de hand van de last, toerental etc. het ontstekingstijdstip bijregelen. Nou zit je hier natuurlijk niet op een kritieke factor met 115 pk, dus op zich kun je het streepje wel aanhouden. Dan staat ie waarschijnlijk 95% correct en dus prima rijdbaar.
Reply With Quote
  #285  
Old 11-06-2025, 12:38
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,119
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Je kan inderdaad de ontsteking niet verstellen, maar dat betekend niet dat ie geen goede basisinstelling moet hebben De basis is dus die 6 graden voorontsteking bij stationair, vanuit dat punt kan de ECU dus aan de hand van de last, toerental etc. het ontstekingstijdstip bijregelen. Nou zit je hier natuurlijk niet op een kritieke factor met 115 pk, dus op zich kun je het streepje wel aanhouden. Dan staat ie waarschijnlijk 95% correct en dus prima rijdbaar.


Ohh zo, dan moet je hem met vagcom oid op de basisafstelling zetten.
Naja, dat kan ik dus niet dus eerst maar even kijken hoe het gaat

Nog even een kleine aanpassing in de middenconsole gedaan:

Van (in mij ogen) lelijke carpoint meters met witte platen en blauwe verlichting naar origineel vdo





__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum