![]() |
|
|||
|
|||
![]() Zit er de bezine leiding voor de 1.1 motor er nog onder
|
|||
|
|||
![]() Dat is volgens mij maar 6mm dan moet de pomp hard werken en krijg je dat geluid
|
||||
|
||||
![]() Nee, er ligt een nieuwe 8mm leiding voor aanvoer en retour.
Aanvoer vanuit de tank, aansluitingen, alles is nieuw.
|
|||
|
|||
![]() En wat voor tank gebruik je
|
||||
|
||||
![]() Een nieuwe 40l gti tank met onderuitvoer.
|
||||
|
||||
![]() Ik heb net een nieuwe Hella 8tf pomp binnengekregen. (gelijk aan de bosch 044)
Die zal ik eens testen of deze ook zo'n gek geluid maakt voordat er een mail naar duitsland gaat over de venom pomp. Misschien is de venom pomp wel gewoon te gek voor deze setup ![]() De hella is 5 bar, 130l/h, de venom is ook 5bar maar 300l/h.
|
||||
|
||||
![]() Ben benieuwd!
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zit er een drukregelaar tussen? Want heb je vijf bar nodig? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De originele pomp van de golf 3 is 3 bar. Dus nee, ik heb geen 5 nodig. Er zit een drukregelaar op de injectorrail.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Misschien een stomme opmerking: Kan het niet zijn dat je het rondpompen hoort? |
|
||||
|
||||
![]() Vandaag na lange tijd eindelijk weer eens tijd gevonden om wat te prutsen.
De vorige keer liep hij wel maar niet helemaal netjes. Dus ik wilde de distributie even controleren. Als het tandwiel van de nokkenas op de markering staat: ![]() Staat het krukas tandwiel volgens mij niet goed: ![]() Er zitten wel markeringen op maar hij zit overal naast ![]() Ook de rotor staat niet op het streepje dan: ![]() Ook kan ik geen duidelijke markering vinden op de versnellingsbak: ![]() Er staat wel een soort van pijltje, maar dat is slecht te zien op de foto. Veel verder rijkt mijn kennis dan ook niet ![]() Maargoed ik had ook even het gasklephuis schoongemaakt, een nieuwe pakking er tussen gedaan en een nieuwe gasklep positie sensor erop gezet. Maar nu loopt hij dus helemaal niet meer. Hij krijgt brandstof (dus geen lege tank denk ik) en hij vonkt maar loopt niet. Niet echt een lekkere middag dus..... ![]() Iemand een idee?
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor ![]() Daily: Passat variant GTE - JD Engineered ![]() Last edited by Mice : 27-05-2025 at 17:15. |
|
||||
|
||||
![]() Je moet bij de bak even die dop eruit draaien, dan zie je meer.
Het is soms wel lastig om daar een markering te vinden inderdaad.
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
|
||||
|
||||
![]() Aan de tweede foto te zien staat er inderdaad iets niet goed. Tandwiel van de waterpomp zou een ingeslagen 'puntje' op moeten zitten welke dan in lijn moet komen met eenzelfde puntje op het krukastandwiel.
https://faculty.ccp.edu/faculty/dre...-belt/index.htm Even een stukje naar onderen scrollen op die site dan kom je m wel tegen. Als die goed staat zou de verdeler (wel even de verdelerarm terugmonteren) naar het kerfje op het verdelerhuis moeten wijzen. |
|
||||
|
||||
![]() Lijkt er idd op dat ie niet goed op tijd staat onder.....
|
||||
|
||||
![]() Heb een nieuwe distributieset besteld (moest toch gebeuren) met waterpomp en thermostaat.
Binnenkort maar ff alles goed zetten.
|
||||
|
||||
![]() Vandaag nog even verder gepuzzeld...
De groene dop moest uit de bak voor het zien van de goede markering. De dop was al stuk en zat kneitervast en ik heb geen 27mm buitenwerkse dop. Nog even geprobeerd met een kunststof moer die ik nog had maar het werkte allemaal niet. Dus hop naar de praxis, de enige winkel open vandaag. Zelf maar een tool gemaakt met een 12mm knel naar 1/2duims binnendraad koppeling uit het installateursschap ![]() ![]() Kan gewoon een dop 20 op en toen was hij zo los. ![]() Dus, dop los. De markering gevonden: ![]() Da's mooi, one down.. Maar dan staat het nokkenastandwiel way off..... ![]() Er zat maar 1 ding op, de distributie eraf... Als ik nu de nokkenas op de rode markering gelijk zet, de krukas op de markering in de bak en de rotor op het streepje: ![]() Dan staat het tandwiel van de ontsteking aan de bovenzijde nergens op....: ![]() Maar aan de onderzijde staat het puntje in lijn met de middelpunten van de krukas en het ontstekingstandwiel. ![]() Wat overeenkomt met de instructie op de website die robert hierboven gepost heeft. ![]() Dus ik denk maar gewoon aanhouden: - Nokkenas op de rode markering. - Krukas op de markering in de bak. - Rotor op het streepje (is 1) Nieuwe distributie erop en gas op de lolly? Of de ontsteking moet in het verleden eens gedraaid zijn, maar kan dat wel met een 2e?
|
||||
|
||||
![]() Check voor de zekerheid even of cilinder 1 in het bovenste dode punt staat. Bougie eruit en lange schroevendraaier erin. Tandwiel van de tussenas/verdeler staat helemaal prima zo! Dus nokkenas terugdraaien, nieuwe riem erop en dan even met de HAND (dus niet starten) meermaals ronddraaien. Kijken of er niks aanloopt (kleppen tegen zuiger etc.), dan nogmaals krukas op markering zetten met cilinder 1 op BDP en de rest even controleren. Dan kun je gerust proberen te starten.
Ontsteking van de 2E werkt geloof ik met een elektronische vervroeging in telefunken blokje op de ECU of intern in de ECU. Dus op de juiste voorontsteking afstellen is voldoende, hier heb je wel een stroboscoop voor nodig.Waarde zal wel de 6 graden zijn, dat is die extra kerf op het vliegwiel |
|
||||
|
||||
![]() Thanx voor jouw goede tips Robert
![]() In diverse documentatie lees ik inderdaad dat als je de ontsteking op het streepje zet de ECU de rest regelt. Ik heb gisteren nog de waterpomp eraf gehaald, blok even doorgespoeld en alles schoongemaakt. Gisteren de nieuwe distributieset en waterpomp binnengekregen. Als ik de tijd kan vinden wil ik deze zsm "even" monteren.
|
||||
|
||||
![]() Hij doet het weer
![]() ![]() Na alles 300x gecheckt te hebben (best spannend een distributieriem vervangen als niet automonteur) de distributie er weer op gezet. Vaak met de hand rondgedraaid en de markeringen bleven goed, toen rond gestart zonder brandstofrelais en bougies, alles bleef goed. Nieuwe waterpomp, thermostaat, rubbers, slangklemmen e.d. Toen starten/lopen ![]() Het viel mij alleen op dat hij mooier loopt met de lmm afgekoppeld. Dus die zal wel stuk zijn. Ook heb ik nog even de brandstofpomp opnieuw bevestigd. De beugel van mk1 garage zinde mij toch niet. Ik had nog een originele ophanging liggen met het rubber blok waar de pomp in zit. Dus die schoongemaakt, rubbers vervangen en eronder geprutst. Kon het gisteren niet laten om even naar de wasbox te rijden om hem voor er eerst in 15 jaar eens te wassen: ![]() Lekker weer d'r bij ook ![]() Op naar het volgende klusje, goede plek zoeken voor de ECU in de auto in plaats van in de waterbak ![]() Maar het apk lijstje wordt korter ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik had de kabelboom van de bobine al langer gemaakt om meer speling te hebben in de ecu kabelboom.
Vandaag een gat gemaakt achterin de waterbak. Kabel door een tule, netjes waterdicht. En de ecu op zn nieuwe/droge/warme plek ![]() ![]() Past mooi zo, de middenconsole valt erover dus je ziet er niks van en hij is niet kwetsbaar.