Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 04-10-2024, 14:50
nielsfeenstra nielsfeenstra is offline
Forum Newbee

Default Project Gerrit: Restauratie van een Klassieke Volkswagen LT

Hallo allemaal,

Na lang twijfelen is het dan eindelijk zo ver: ik ga mijn project hier delen! Al een tijdje volg ik met plezier de avonturen van Knarfmk1, Scully, en René, en natuurlijk het Trackday-topic. De forums zijn voor mij altijd een bron van inspiratie en nuttige informatie geweest. Dus dacht ik: waarom niet mijn eigen project hier delen? Misschien steekt iemand er nog wat van op, of zorgt het gewoon voor wat vermaak.

Je vraagt je natuurlijk af: *"Wat ben je dan aan het doen?"* Nou, de titel verklapt het eigenlijk al: ik ben bezig met een compleet uit de hand gelopen Volkswagen LT-project. We hebben het beestje maar een naam gegeven Gerrit. Het begon in ieder geval allemaal tijdens onze vakantie…

Terwijl we op het terras van ons hotel bovenop de berg zaten, met een ijskoud biertje in de hand en een bekende bergpas voor ons, zagen we Porsche’s, snelle Volkswagens en af en toe exotische sportwagens gillend de laatste klim van de dag maken. In het vroege avondrood, terwijl ik genoot van het geluid van de brullende motoren, zei mijn vrouw ineens: "Hoe geweldig zou het zijn om een camper te hebben?"
Op dat moment dachten we eigenlijk bijna hetzelfde. In het hoofd van mijn vrouw ging het waarschijnlijk zo: Een camper die comfortabeler rijdt dan onze Honda CRX, niet meer door de auto geslingerd worden, en lekker kunnen genieten van een goed boek en een heerlijke kop koffie. En het mooiste: je kunt hem overal neerzetten!
In mijn hoofd zag het er net wat anders uit: Eindelijk die bergen écht opknallen, zonder me zorgen te maken over die 1500 kilometer terug naar huis of mijn vrouw naast me in de auto. Bovendien kun je bovenop een berg staan, en later, als het rustig is, de bergpassen onveilig maken. En de bus met aanhanger kan ik overal langs de pas kwijt.

En ja hoor, het zaadje was geplant!

Eenmaal terug van vakantie begon de zoektocht: wat kun je nou kopen voor niet al te veel geld? Het blijft tenslotte altijd de rommel van een ander. Een oude Fiat of Renault viel direct af – we willen natuurlijk wel een degelijk voertuig waarmee we on tour kunnen. Een T3 was te klein, een T4 te jong, en een taxi wilden we ook niet. Totdat het Eureka-moment kwam: een LT! Een enorme motorruimte dus voldoende ruimte voor upgrades, en het is een Volkswagen, dus roest valt vast wel mee... toch?

Na niet al te lang zoeken vonden we ‘m: een Volkswagen LT uit 1983. Een pareltje! Nou ja, een pareltje met flink wat patina, zullen we maar zeggen. Deze LT had duidelijk zijn beste tijd gehad. Hij had volgens mij altijd buiten gestaan (altijd een garantie voor succes), en een vorige eigenaar was blijkbaar erg creatief en heeft met een kwast de bus voorzien van vrolijke kleurtjes.. Nog zo’n garantie voor succes.

De problemen die wij vrij snel tegen kwamen? Nou, waar zal ik beginnen… Een lekkend dak, een raam dat ooit "gerepareerd" is met siliconenkit maar nog steeds water doorliet, een carrosserie waar gaten in gerot zijn maar inplaats van lassen zijn deze volgepropt met isolatiemateriaal en dicht gekit en afgestreken met een laag tectyl (ja, dat doen mensen écht), en een interieur dat meer weg had van een champignonkwekerij. Overal schimmel waar je keek. Kortom: de perfecte kandidaat voor een project dat al snel groter werd dan gepland!

Even een korte introductie van Gerrit

**Wat was het oorspronkelijke idee?**
Heel simpel: even snel wat roest wegwerken voor de APK, een nieuwe inbouw erin, en klaar! Dan zouden we eens verder kijken naar wat er nog nodig was om er een perfecte reiskameraad van te maken. Een project die zeg maar langzaam aan opgepakt werd verspreid over de jaren. Maar eenmaal thuis de bus op de hefbrug ja, toen ik echt goed begon te kijken, bleken de problemen veel groter te zijn dan verwacht. Gaten in de bodem? Check. Een compleet doorgerotte houten vloer? Check. Olielekken aan de achteras? Check. De paar aanwezige draden voor de verlichting, startmotor en gloeispiralen gaven ook al storingen. En tja, er was niet bepaald genoeg vermogen om fatsoenlijk een berg op te komen met een aanhanger.
Je raadt het al: inmiddels ligt de hele bus uit elkaar, hij hangt in een spit en staat momenteel bij de zandstraler. Hoe het zo ver is gekomen? Nou ja, laten we het houden op een "klein klusje dat iets uit de hand is gelopen"...

**Wat is dan het plan?**
Het eerste doel is natuurlijk de roest aanpakken. Maar als we dan toch bezig zijn, waarom niet wat upgrades? We gaan een BMW E60 aandrijflijn installeren met een M57 3-liter dieselmotor en automaatbak. Omdat de motor tussen de bestuurder en passagier ligt en de oude overbrengingsverhouding van de LT zo slecht is dat je elkaar nauwelijks kunt verstaan in de cabine, pakken we dat meteen aan. We gaan de achterwielophanging van de BMW E60 overzetten om een betere overbrengingsverhouding te krijgen, zodat ik niet bij 80 km/u al het gevoel heb dat de motor zijn eigen doodskreet aan het schreeuwen is. Dit is geen Honda, dus die toerentallen hoeven niet zo hoog te liggen. ?

**En het interieur?**
Dat gaat volledig op de schop. Alles is eruit gesloopt, en straks gaan we de bus opnieuw opbouwen met moderne gemakken zoals zonnepanelen, een koelkast, airco, en natuurlijk een fijn bed voor roadtrips en circuitdagen. En ja, mijn wederhelft wil ook graag wat stijlvolle accenten toevoegen – al heeft ze daar haar eigen ideeën over (waar ik natuurlijk niets tegenin breng ?).

Kortom, dit project is compleet uit de hand gelopen. Het doel is om ook andere lt eigenaren te helpen om er een moderne, comfortabele LT van te maken die zelfs in de 21e eeuw nog een fijne reisgenoot kan zijn.

Want die nieuwe, plastic campers zijn niets voor mij – en ik weet zeker dat er meer mensen zijn die dat voelen.

Ben je benieuwd naar hoe deze chaos zich tot nog toe heeft ontwikkeld of verder ontwikkelt? Blijf ons dan volgen! Je kunt onze vorderingen hier op het forum volgen ik wil dit wekelijks gaan updaten, maar we maken ook video's op mijn YouTube-kanaal *Olie & Onzin*, waar je onze voortgang kunt zien (link hieronder).

het youtube kanaal

Hier ook wat plaatjes bij de praatjes. Je valt met dit bericht in een project dat al gestart is in april 2024. Er zitten dus al de nodige uurtjes in zojuist is de bus weer naar de zandstraler gebracht zodat hij helemaal fris is om mee te beginnen.

En zo stond hij ineens te schitteren op Marktplaats!

In plaats van een schuifdeur is deze LT voorzien van een polyester paneel, dat vervangen is door – laten we het maar even een 'caravandeurtje' noemen. Tijdens de terugreis van de verkoopster naar huis begon dat paneel al snel te klapperen, en we kwamen er al gauw achter waarom: het hing nog maar vast aan hoop en dromen, en een enkel houten balkje."

Het dak zat op sommige plekken ook wat los en was hier en daar lek, dus ja... dat moest er ook maar helemaal af!

Vervolgens ook maar de lak eraf. Man, wat een klus! Ik ben met een slijptol en een staalborstel zo'n 60 uur bezig geweest om de hele bus te strippen.

Daarna begon de zoektocht naar een donor. Gelukkig vonden we er eentje bij Venyard. Deze LT heeft zijn schuifdeuropening en daklijst bij de cabine gul aan ons afgestaan

Zoals eerder gezegd, zijn we misschien iets te ver gegaan... Vanmorgen is hij naar de straler vertrokken.

rust is lighter than carbon fibre

Last edited by nielsfeenstra : 04-10-2024 at 15:11.
Reply With Quote
Old 04-10-2024, 15:04
Forum Newbee

Reply With Quote
Old 04-10-2024, 15:28
Scully Scully is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by nielsfeenstra
Hallo allemaal,

Na lang twijfelen is het dan eindelijk zo ver: ik ga mijn project hier delen! Al een tijdje volg ik met plezier de avonturen van Knarfmk1, Scully, en René, en natuurlijk het Trackday-topic.

Ik dacht even dat het een trackday LT zou worden.
Maar holyshit wat een project. Ik ga deze met veel interesse volgen. Ook omdat ik zelf al heel lang met het idee loop om eens een camper te bouwen. Ik zou dan een L3H2 Crafter willen opbouwen en daarmee langs de circuits, met de Seat erachter, en natuurlijk ermee op vakantie met mijn vrouw en dochter.
Die CRX ben ik ook wel benieuwd naar. En een leuke basis om ook eens mee het circuit op te gaan. Die Cayenne is ook van jullie?
Maar succes gewenst, en leuk dat er weer een projecttopic bij is.
Old 04-10-2024, 15:39
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer

Wat een gaaf project! Vooral de stap naar de M57 vind ik origineel!
Ik ga je hier een op YT volgen!!
Old 05-10-2024, 18:59
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder

Tof projeckt
Ga hem zeker volgen
Reply With Quote
Old 06-10-2024, 07:58
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!

Mooi project maar tering wat een werk
Wel goed bezig door het zo grondig aan te pakken.
Wat heeft zon M57 als vermogen?
Reply With Quote
Old 06-10-2024, 09:22
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored

deze ga ik volgen! wat een enrome bak werk
heb je een idee hoe lang je hier vooruit wil trekken? in 2026 camperen of toch eerder of later
Jetta Mk2 Coupe

Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
Old 07-10-2024, 14:35
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Scully
Ik dacht even dat het een trackday LT zou worden.
Maar holyshit wat een project. Ik ga deze met veel interesse volgen. Ook omdat ik zelf al heel lang met het idee loop om eens een camper te bouwen. Ik zou dan een L3H2 Crafter willen opbouwen en daarmee langs de circuits, met de Seat erachter, en natuurlijk ermee op vakantie met mijn vrouw en dochter.
Die CRX ben ik ook wel benieuwd naar. En een leuke basis om ook eens mee het circuit op te gaan. Die Cayenne is ook van jullie?
Maar succes gewenst, en leuk dat er weer een projecttopic bij is.

Het plan is om binnenkort weer de circuitdagen op te pakken. Een paar jaar geleden ging het mis op Assen, en sindsdien heb ik met veel andere dingen bezig geweest, waardoor het er niet meer van is gekomen. (Zie beelden onderaan.) (ik rij voor de film auto vanaf +- 4.24)

Momenteel heb ik twee Honda's: een CRX ED9 en een CRX Del Sol. We zijn van plan om binnenkort de Del Sol aan te pakken. De K24A3-motor, die standaard al 190 pk levert, ligt al klaar. Maar eerst even focussen op Gerrit!

De Cayenne is ook van ons. het is onze daily.

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Mooi project maar tering wat een werk
Wel goed bezig door het zo grondig aan te pakken.
Wat heeft zon M57 als vermogen?.

Een M57 is goed voor zo een 200 pk (je hebt ze in verschillende uitvoeringen van ik meen vanaf 150pk tot 250 pk af fabriek)

Quote:
Originally Posted by vdWal.
Deze ga ik volgen! wat een enrome bak werk
heb je een idee hoe lang je hier vooruit wil trekken? in 2026 camperen of toch eerder of later

De hoop is om hem voor eind 2025 klaar te hebben, maar eerlijk gezegd vrees ik dat ik dat niet ga halen. Fingers crossed!

Verder is het tijd voor de eerste update.

De bus is bij de zandstraler geweest. Hij belde me op met de vraag of ik hem alsjeblieft weer wilde ophalen, want hij was helemaal gestraald, behalve de bodem. Dat kon hij niet niet doen, omdat het zijn straalgrit verpestte. de bodem is namelijk voorzien van een dikke laag tectyl. Dus heb ik hem weer opgehaald en teruggehangen in het spit. Vervolgens ben ik de hele onderkant gaan ontdoen van tectyl met een houtbeitel van ongeveer 1 cm breed. Dit heeft me maar liefst 60 uur gekost en was enorm frustrerend. Op het moment van schrijven staat hij nu bij de straler voor poging 2. Fingers crossed!

Ook heb ik de onderdelen binnen die ik via Marktplaats heb gekocht, met het motto: beter slecht gejat dan goed bedacht. Een mede-LT-eigenaar op de VW LT-club inspireerde me om een M57-motor te monteren. Hij gaf via zijn tread op het vw lt forum wat tekst en uitleg over de problemen waar hij tegenaan liep. Al snel kwam ik erachter dat ik het toch iets anders zou aanpakken, maar twee dingen leken me een goed idee: de plaatsing van de motor en de oliefilteradapter die hij had gemaakt. Tijdens een van mijn vrije momentjes op het kleinste kamertje besloot ik weer even door Marktplaats te scrollen, en tot mijn verbazing daar stonden ze: het subframe en de oliefilteradapter! Ik heb direct gemaild, en een week later lagen ze in mijn schuur. Superblij mee, want dat scheelt weer werk, en een reserve subframe had ik toch graag!

Momenteel ben ik druk bezig met de voorbereiding van het paneel dat in de zijkant van de bus gelast moet worden. Het is de bedoeling om alle puntlasjes netjes uit te boren, zodat ik het straks in een handomdraai kan overlassen en opnieuw kan opbouwen.

Komend weekend staat er een tripje op de planning: we rijden richting Hamburg (Noord-Duitsland) om een complete schuifdeur op te halen. Hoewel alle bevestigingsdelen verrot zijn of simpelweg zijn afgeslepen, willen we toch weer een ouderwetse roldeur monteren. Zo voorkomen we dat we met een oud stuk polyester als deur moeten rondrijden!

Oja en me nieuwe werkplaatsvlog staat ook online

Last edited by nielsfeenstra : 07-10-2024 at 15:28.
Reply With Quote
Old 08-10-2024, 06:52
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur

Gaaf project man, wel veul werk zeg pffff..... Maar wel super dat je m zo aanpakt, blijf m volgen
Reply With Quote
Old 08-10-2024, 07:26
Scully Scully is offline
VW Guru

Die beelden van die crash herinner ik mij nog wel. Wat is daar precies gebeurd? Ook lullig zeg voor diegene die daar buiten de baan rijdt.
Old 08-10-2024, 07:56
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor

Dat klinkt als een leuk project en een unieke motor in een volkswagen!

Daar gaat nog veel werk in zitten denk ik. Komt vast goed.
Reply With Quote
Old 02-11-2024, 20:01
Forum Newbee

Default zo Gerrit is weer terug van de zandstraler

Yes, Gerrit is terug van de straler, en de bodem ziet er fantastisch uit! Na het eerst een uur bewonderd te hebben onder het genot van een biertje
(waar doorzettingsvermogen allemaal goed voor is!),

ik ben ontzettend blij met het resultaat. Maar de volgende ochtend wachte een minder ontspannen taak: het mooie, blanke metaal beschermen.

In mijn schuur, die aan een paardenstal grenst, is de luchtvochtigheid namelijk vrij hoog. Alles moest dus een goede beschermlaag krijgen, en dat heb ik uiteindelijk gedaan met zinkspray.

Hoewel ik het materiaal en de kennis heb om dit met een bekerspuit te doen, ging ik voor een pragmatische optie: spuitbussen. 120 stuks, om precies te zijn! Dit bleek simpelweg goedkoper dan zinkspray uit een blik.

Terwijl de zinkspray staat te drogen, ben ik druk bezig met de voorbereidingen voor de stukken die ingelast moeten worden. Zo heb ik de rail van de schuifdeur los geboord—ook hier heeft het roestmonster flink huisgehouden. Omdat deze onderdelen helaas niet meer nieuw te krijgen zijn, zal ik ze zelf moeten maken.

Onlangs maakte ik ook nog een uitstapje naar Menden, vlak bij Dortmund, om een BMW op te halen die zijn onderdelen zou doneren. In onze mailwisselingen had ik duidelijk aangegeven dat de auto nog rijdbaar moest zijn, zodat ik hem met draaiende motor op de aanhanger kon zetten. Het ging om een auto die een flinke aanrijding had gehad, en waar al diverse carrosserie- en interieurdelen van verkocht waren—geen probleem, want die onderdelen had ik niet nodig.

Maar bij aankomst bleek dat de verkoper niet helemaal eerlijk was geweest. Naast de eerder besproken delen bleken ook de krukaspoulie, het kleppendeksel en de carterpan al weg te zijn, evenals de aircopomp en dynamo. Zonder die onderdelen kon ik de motor niet horen lopen, en de auto was dus niet zoals afgesproken.

Daar sta je dan, na uren rijden en met lege handen. Balen, maar zo gaat het soms. Kop omhoog en weer door!

Oh, en de nieuwste video staat online! Zo kun je het hele verhaal nu zelf zien én horen—veel kijkplezier!

Last edited by nielsfeenstra : 04-11-2024 at 18:56.
Reply With Quote
Old 02-11-2024, 20:11
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored

lekkere vorderingen weer, balen van de rit voor niks maar goed het hoort er soms bij indd!
Jetta Mk2 Coupe

Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
Old 03-11-2024, 13:12
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur

Zo'n nutteloos ritje heb ik ook ooit gehad. Naar München. Daar denken we vandaag nog aan
Ik ga al jaren op vakantie met een LT28 autosleeper. Zelf heb ik ook een LT40 Feuerwehr. Laag dak voor de kajak's. Krijg je geen spijt van, succes!
Reply With Quote
Old 04-11-2024, 12:25
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor

Ik heb zo'n nutteloos ritje ook gehad met een schade Polo G40. De complete auto was er niet meer bij aankomst... Terwijl voordat ik in de auto stapte nog gebeld heb met de man dat we er over ongeveer 3 a 4 uur zijn.

Lang geleden inmiddels maar nooit vergeten. Hoort er inderdaad allemaal bij.
Reply With Quote
Old 05-11-2024, 07:52
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur

Goed bezig, nutteloze ritten hebben we allemaal weleens gehad denk ik
Reply With Quote
Old 25-11-2024, 10:08
Forum Newbee

Default update

Het werk in de garage vordert gestaag. Momenteel zijn we druk bezig met het losboren van puntlassen, zodat we straks de nieuwe delen in de bus kunnen lassen. Het is een tijdrovende en soms frustrerende klus, maar het hoort er nu eenmaal bij.

Daarnaast ben ik de monteur van de familie, wat betekende dat er ook een Twingo door de APK moest. Dit vereiste nieuwe remleidingen, twee nieuwe banden, en een schoonmaakbeurt voor de remmen. Ook moest een andere auto worden nagekeken voor de winter: winterbanden erop en even een snelle check. Kortom, daar gaat je vrije zaterdag. Gelukkig maakt een gratis stuk droge worst uiteindelijk veel goed. ?

Afgelopen week hebben we flink wat kilometers gemaakt. We zijn naar Duitsland gereden om een andere BMW te bekijken. Dit tweede bezoek verliep beter dan de eerste poging, al waren er opnieuw uitdagingen. De verkoper had op het laatste moment de EGR-koeler verwijderd om aan een andere klant te verkopen, waardoor de BMW nu klinkt als een tractor.

Tot overmaat van ramp bleek bij aankomst de accu leeg te zijn, met de sleutel nog in het contact. Een monteur had de deur op een kier gelaten om met een accubooster en een metalen pen het ontgrendelknopje op het dashboard te bedienen. Noem mij ouderwets, maar een sleutel en een sleutelkast op kantoor (zodat je de sleutel niet kwijtraakt) lijkt mij toch een stuk eenvoudiger. Helaas had de verkoper de deur dichtgeduwd, waardoor het knopje onbereikbaar werd. Na flink wat gevloek kreeg de Duitse monteur de auto uiteindelijk open met een wig en een stuk hout. Een avontuur op zich!

Zoals vaak met koopjes, heeft ook deze auto een interessante geschiedenis. Hij heeft iets meer dan 200.000 kilometer gereden (ongeveer 124.000 mijl), wat voor kenners van deze oersterke BMW-motor als ‘zo goed als nieuw’ geldt. De auto was afgelopen zomer gestrand in Duitsland na een aanrijding op de Autobahn. Oorspronkelijk komt deze BMW uit Engeland, waardoor het stuur aan de verkeerde kant zit. Dit zorgt ervoor dat dergelijke auto's op het Europese vasteland, waar men rechts rijdt, minder waard zijn. 5 serie diesels vooral de e60 530d’s zijn normaal enorm populair bij kopers uit voormalige Oostbloklanden, waar alles wat rijdt en rolt en een 6 cilinder diesel heeft gretig aftrek vindt.

De afgelopen maanden heb ik mijn favoriete Duitse autoverkoopsites goed in de gaten gehouden. De meeste BMW’s waren binnen een halve dag verkocht, ongeacht hun staat of kilometerstand. Maar deze Engelse BMW leek geen interesse te wekken. Twee maanden geleden stond hij nog te koop voor 4000 euro, maar de prijs daalde gestaag. Toen de verkoper besloot zijn verlies te nemen, heeft mijn geduld zich uitbetaald: we konden de BMW meenemen voor slechts 1000 euro!
Het voelde nog wel even spannend, want met een open uitlaatspruitstuk is het lastig te horen of de motor geen tikken of andere rare geluiden maakt. Maar soms moet je vertrouwen hebben of gewoon stom geluk. Uiteindelijk hebben we de BMW maar op de trailer naar huis gebracht en eenmaal thuis hebben we meteen een EGR-deletekit besteld. Gerrit is al wat ouder en neemt het niet zo nauw met het milieu en wat er niet op zit, kan ook niet kapot!

Na het monteren van de EGR-deletekit konden we de auto eindelijk goed horen. Hij loopt als een zonnetje. Ik vermoed echter dat hij voorzien is van een chip, want de turbo bouwt flink druk op en fluit vrolijk. ? De volgende stap is het demonteren van de ECU, die we opsturen naar een tuner in Polen. Daar wordt de immobilizer verwijderd, het snelheidsignaal aangepast, en zowel de EGR als het roetfilter softwarematig uitgeschakeld. Ook gaat hij even kijken of er aangepaste software inzit Daarna kunnen we beginnen met het voorbereiden en aanpassen van de kabelboom.

De komende weken staan vooral in het teken van las- en boorwerk. Ondertussen tellen we af naar onze volgende grote reis: half december vertrekken we. Het idee is Sinterklaas achterna naar te gaan richting Spanje. We gaan twee weken overwinteren in een gehuurde camper, een Volkswagen Crafter California (plastic fantastisch hut). Het wordt een mooie kans om het camperleven te ervaren, verschillende indelingen te testen en te ontdekken wat handig, noodzakelijk of juist overbodig is. We kijken er enorm naar uit om de kerstdagen door te brengen onder de Spaanse zon. Of wordt het toch een witte kerst in Oostenrijk? We zullen zien!

Last edited by nielsfeenstra : 25-11-2024 at 18:26.
Reply With Quote
Old 25-11-2024, 11:54
Scully Scully is offline
VW Guru

Goeie koop. Als je die BMW in onderdelen verkoopt, heb je het blok gratis.

En snel stoppen met monteur spelen voor de familie. Ik ben in het verleden stratenmaker geweest, en toen wisten ze mij ook altijd wel te vinden. Andersom was dat niet zo. Toen mijn zwager een nieuw huis ging bouwen heb ik maar even officieel aangekondigd dat ik dat niet meer ging doen. Kort daarvoor ben ik 3 maanden bezig geweest bij mijn schoonmoeder, zonder enige hulp van mijn zwagers. De één had een eigen zaak, en had het te druk. De ander kwam om half 8 's avonds aankakken, ging eerst een sigaretje roken etc. Oh, en mijn schoonmoeder zei na 3 maanden: Oh bedankt. Dus je gaat de bloembakken niet meer doen? Toen was ik er wel klaar mee.

Last edited by Scully : 25-11-2024 at 19:21.
Reply With Quote
Old 25-11-2024, 18:34
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored

eerste wat ik ook dacht! wat delen los in de verkoop en je geld is terug

dat klussen voor familie is prima, maar ook ik ben gestopt met liefdadigheid
mits het voor mijn eigen ouder is die staan ook altijd voor mij klaar

daaromheen betalen met maten maar niet meer voor niets, scheelt een hoop gezeur

lekkere vorderingen weer
Jetta Mk2 Coupe

Verkocht: