#41
|
|||
|
|||
Quote:
Demping matriaal eruit geblazen of verbrand
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#42
|
||||
|
||||
Tentamenweek voorbij, tijd voor de golf!
Tankvlotter van een cabrio gekocht en daar de pomp van een golf 4 1.8t aangeknoopt. Bedankt voor de tip!! @Johan1982MK1 Ik moet alleen nog het filter hebben wat onderaan de pomp hangt. Iemand een idee waar ik deze kan bestellen? Toen een beugel gemaakt voor het filter van een golf 4 1.8t die ik bevestig waar normaal gesproken bij een GTI de pomp hangt. Ik heb de originele leidingen nagemaakt van koperen leidingen met een buitendiameter van 8mm. Dit omdat de brandstofverdeler op het blok en het vlotter deze zelfde diameter gebruiken. Alles onder de auto en aangesloten op het blok Vervolgens heb ik de kabelboom en CE2 zekeringskast er aan gehangen. Bij het contactslot draaien hoor ik de brandstofpomp al lopen. Heb toen olie in het blok gedaan en de versnellingsbakolie vervangen om de motor rond te laten gaan met de injectoren niet aangesloten om te kijken of alles oké is. Dus ik sluit alles aan en draai vol enthousiasme het contact om en......... accu leeg Die dus maar even aan de lader gelegd en morgenochtend opnieuw proberen. |
#43
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is inderdaad een mooie oplossing. Heb je hier toevallig artikelnummers van?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#45
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt!
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#46
|
||||
|
||||
De startmotor krijgt de motor niet rond. Zelfs niet met een frisse opgeladen accu.
Nieuwe startmotor besteld dus maar. Edit: Zonder bougies gaat ie wel rond maar ook wat langzaam. Kan met testlampje zien dat de brandstofpomp dan ook draait en als ik een bougie tegen het blok houdt vonkt ie. Zou met een goede startmotor moeten starten dus! Last edited by PerryMK1 : 28-01-2022 at 12:24. |
#47
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb een startmotor van een VR6 op mijn 2E motor. De standaard startmotor kreeg hem bij warme motor ook niet rond.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#48
|
|||
|
|||
Ziet er mooi uit.
Heb ook de 60mm uitlaatlijn van powersprint. Ik heb hem er wel wat hoger ingekregen in de tunnel met een beet wringen en dan vast zetten, maar dan ligt die weer wat op de achteras de denderen. Volgens mij is er maar één mogelijkheid om die deftig passend te krijgen, en dat is volledig op maat laten lassen.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#49
|
||||
|
||||
Vandaag even bezig geweest met de ecu.
Had op internet voor weinig immobilizer emulators gekocht. Deze soldeer je in de ecu aan de k-lijn om de startblokkering te omzeilen. Had gelezen dat het bij mijn type ecu nogal lastig is om deze er uit te schrijven, dus heb het op deze manier gebrobeerd. Op het printje zit gewoon een Atmega attiny microcontroller en een spanningsregelaar. Ben benieuwd wat voor signaal er precies afkomt, misschien maar eens een keer wat onderzoek naar doen Deze heb ik met dubbelzeidig plakband tegen de ecu aan geplakt. Toen een beugel gemaakt om de ecu te bevestigen. Heb een simpel uitleesapparaat geleend. Zonder de emulator kreeg ik steeds code 17978 wat dus de startblokkering is. Als ik hem nu uitlees krijg ik geen codes. Het printje werkt dus Nog steeds wachten op de startmotor......
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#50
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat ik ook nog wel wat slijp en laswerk heb om hem mooi passend te krijgen.... Dit is trouwens ook geen echte powersprint hoor. Lijkt er alleen op
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#51
|
||||
|
||||
Mooi werk weer!!! ik ben benieuwd wat ie gaat doen
|
#52
|
||||
|
||||
Had vandaag de startmotor binnengekregen, is het er een voor een 02a bak ipv 020.....
Kan morgen een andere ophalen voor 020 bak, maar deze is 0,9kw. Hopen dat ie de motor goed rond krijgt.
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#53
|
|||
|
|||
Heb ook zo'n emulator op mijn 2.0 agg werkt perfect(via stefan baggen)
Bij mij zit een een startmotor op met planetair overbrenging die zijn sterker
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#54
|
||||
|
||||
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#55
|
||||
|
||||
Heb nog een vacuumlek dus hij loopt nog niet helemaal lekker. Als ik mn vinger erop houdt gaat ie gelijk naar goed stationair. Ook kwam ik erachter dat ik de verkeerde verdeler had. De verdeler die er eerst opzat heeft 1 gleuf voor de hallgever en de nieuwe die ik erop had gezet heeft er vier. Kwam daarachter omdat ik met uitlezen code 00515 kreeg. Hier kan je het verschil zien.
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#56
|
||||
|
||||
Weer netjes!!
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#57
|
||||
|
||||
Update
Radiator met geintegreerd expansievat en ventilator binnengekomen Deze paste aan één kant niet op de standaard bevestigingspunten dus heb daar beugeltjes voor gemaakt En de ventilator ervoor Ik heb alleen nog een probleempje met het aansluiten van de kachelradiator. Als ik het goed begrijp gaat bij een golf 3 de koelvloeistof altijd door de kachelradiator heen. Bij een golf 1 niet. Als ik de aanvoer van de kachelradioter afsluit met de standaard golf 1 kachelklep, dan blokkeer ik de koelwaterdoorstroming die van de rechterflens vanaf de kop komt en door de metalen buis naar beneden naar de oliekoeler en pomp gaat. Ik heb het nu dus aangesloten zonder de kachelklep. Is er iemand hier die weet of ik de kachelklep er gewoon tussen kan doen zonder problemen? Of een andere oplossing heeft? op deze manier zal het namelijk altijd warm worden in de auto omdat de kachel altijd "aan" staat. In de zomer niet heel handig Maar buiten dat probleempje om wordt de auto nu mooi warm, en met de vacuumlekjes opgelost blijft ie mooi stationair op 900 toeren lopen. Hier nog een filmpje. https://youtu.be/WHpJZoU774s Ben ook al druk bezig geweest met de elektra. Ik heb de kabelbomen al behoorlijk uitgedunt en voor elk "systeem" een aparte boom gemaakt voor zowel het gedeelte vóór en na de zekeringskast. Ik zit alleen nog met de stekkers van de CE2 zekeringskast. Ik heb namelijk nog niet alle stekkers die ik nodig heb. Ik bedoel dan de stekkers die in de zekeringskast gaan. deze dus Is er iemand hier die weet waar ik deze stekkers kan kopen of aan mij wilt verkopen? Je zou me er erg mee helpen Het is me alleen nog niet gelukt om de pinnetjes uit de stekkers te halen, heb hier ook al een depinning tool voor gekocht maar daarmee wilt het ook nog niet echt lukken. Iemand hier tips voor?
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#58
|
|||
|
|||
Gaat dat wel goed met die ventilator? Ventilatoren zuigen of blazen en als hij blaast kan hij voorop de radiator en als hij zuigt dan er achter dacht ik. Iets met tegen de wind in blazen als je aan het rijden bent.
Want waarom wil je hem voorop hebben? Is er achter geen plek. Groeten Michiel |
#59
|
||||
|
||||
Quote:
Deze kan zuigen én blazen. Hij draait nu de kant op die de pijl opwijst die op de ventilator staat en bij blaast nu de lucht door de radiator heen richting de motor. Zou goed moeten zijn dus. Toen ik zag dat er voor de radiator ruimte was heb ik hem daar gemonteerd. Gewoon omdat het er beter uitziet denk ik.
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY Mooi van ver, verre van mooi. |
#60
|
||||
|
||||
Ik heb een poosje geleden onderstaande set bij AliExpress gekocht, ik heb hier veel aan gehad met het aanpassen van mijn kabelboom.
https://nl.aliexpress.com/item/4000....dcd44c4dWyHQSu
__________________
Project: mk1 '77 G60 |