Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-03-2016, 14:19
fishman fishman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 76
Default M-TDI pomp gebouwd, start niet!

Zoals de titel al doet vermoeden, krijg ik mijn blok met M-TDI niet aan de praat. Ik heb een 5 cilinder TDI uit een Volvo/Audi gebruikt. De pomp is van een Rover 2.0TD, met de interne onderdelen van de Volvo pomp. Ik heb de timing gezet op 1mm pre TDC. Vervolgens alles ontlucht en gepoogd te starten. Helaas alleen een beetje rook, maar wil niet aan slaan.
Ik heb alles tig keer gechecked, maar krijg hem niet aan de praat. Iemand tips?
__________________
Hesitation is not an option!
Reply With Quote
  #2  
Old 09-03-2016, 22:34
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

Heb je van de laatste injector de wortelmoer even losgedraaid tot de diesel er uitspoot? Om er zeker van te zijn dat hij diesel krijgt. Verder kun je mischien de roetschroef dieper indraaien al zou dat het verschil niet mogen maken tussen starten of niet mischien als hij echt te arm staat.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-03-2016, 10:12
fishman fishman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 76
Default

Hij loopt inmiddels. Een fanatieke monteur had zijn eigen merktekens op de pomppulley gezet. Stond op cil 3
__________________
Hesitation is not an option!
Reply With Quote
  #4  
Old 28-04-2016, 11:29
fishman fishman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 76
Default Wil niet meer uit

Nu het volgende probleem: Hij wil niet meer uit. Stopselenoid werkte prima met de elektrische pomp, Voor de zekerheid ook een andere stopselenoid geprobeerd. Veertje iets uitgerekt, maar niets helpt. Motor gaat wel beroerd lopen, maar slaat niet af... wie weet raad.
__________________
Hesitation is not an option!
Reply With Quote
  #5  
Old 28-04-2016, 12:06
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Je druk is te hoog, of de timing alsnog verkeerd. De druk is te hoog vanwege te weinig afstand tussen plunjer en de kop, en die wordt ingesteld door shims. Ik weet niet precies hoe, maar in theorie zit dat zo.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-04-2016, 12:09
fishman fishman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 76
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Je druk is te hoog, of de timing alsnog verkeerd. De druk is te hoog vanwege te weinig afstand tussen plunjer en de kop, en die wordt ingesteld door shims. Ik weet niet precies hoe, maar in theorie zit dat zo.

De stopselenoid sluit toch de gehele toevoer naar de kop af? of zie ik dat verkeerd? Verder loopt hij prima.
__________________
Hesitation is not an option!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum