#1
|
||||
|
||||
Deurpanelen Golf 1 loshalen
weet iemand hoe je de deurpanelen van een swallowtail loshaalt? Het gaat om de achterdeur maar dat zal waarschijnlijk zelfde zijn als voordeur.
Bedankt |
#2
|
||||
|
||||
Als het goed is gewoon alle handels e.d. losschroeven en dan kan je het er zo van af trekken.
__________________
ReinoutMK1 2000 Bora 2.8 V6 4motion (daily ride) 1983 Golf 1 GTI W65 1.8 (tour- en vakantiewagentje) Mijn Marktplaats advertenties |
#3
|
||||
|
||||
Nu weet ik natuurlijk nog niks :p
Het handvat lukt wel maar hoe gaan de slinger en de portieropener zeg maar eraf? Ik zie geen schroeven. |
#4
|
|||
|
|||
De portieropener zit een kapje achter die je er met een platte schroevendraaier uit kan halen en de raamslinger ook zo, zit een schroefje achter het kapje.
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Had ik niet uit je vraag kunnen opmaken maar inderdaad wat Martin zegt. Met platte schroefdraaier kan je dat kapje achter je portier opener loswippen. Voor de raamslinger geldt eigenlijk hetzelfde. Dat is een kap wat eroverheen zit. Kan je gewoon met de hand bij de as van de slinger er af halen.
__________________
ReinoutMK1 2000 Bora 2.8 V6 4motion (daily ride) 1983 Golf 1 GTI W65 1.8 (tour- en vakantiewagentje) Mijn Marktplaats advertenties |
#7
|
||||
|
||||
Bedankt het is gelukt
Het probleem was dat het raam niet meer volledig dicht wilde en heel stroef gaat, ik heb het mechanisme eruit gehaald en dat ziet er dus zo uit: Veel roest dus, al flink wd40 over gespoten en dat helpt wel iets, hij loopt iets soepeler (t schraapt en kraakt nog steeds van het roest) maar volledig dicht wil hij nog steeds niet. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Nog een keer heel dik in de wd40 zetten? Ik zag wel dat ze op vw classic parts nog leverbaar zijn maar ik wil zo veel mogelijk de originele onderdelen behouden alvast bedankt |
#8
|
||||
|
||||
Denk toch dat de roest de boosdoener is. Niet gek ook aangezien dat spul al 40 jaar meegaat! Probleem zal je waarschijnlijk blijven hebben als je hem niet vervangt.
__________________
ReinoutMK1 2000 Bora 2.8 V6 4motion (daily ride) 1983 Golf 1 GTI W65 1.8 (tour- en vakantiewagentje) Mijn Marktplaats advertenties |
#9
|
||||
|
||||
Had t zelfde, heb em goed int vet gezet en verschillende keren op- en af laten lopen, Voor mij was ie terug gangbaar genoeg.
Je kan het altijd proberen. Kost je hooguit een busje WD en tijd |
#10
|
||||
|
||||
WD40 is maar tijdelijk, universeelvet gaat veel langer mee De WD40 verdampt en/of loopt er uit na een tijdje...
__________________
Golf MK1 |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
En toch zou ik er eerst WD in spuiten om hem goed gangbaar te maken. Als alles goed vloeit, zal ook het vuil mee vloeien. Doe je direct vet, blijft het vuil ook gewoon lekker zitten. Maar ik ben het er mee eens dat je erna wel vet in doet. Dat heb ik zelf ook gedaan. |
#12
|
||||
|
||||
Klopt Niet dat je na de WD40 denkt, hee die gaat weer soepel! (zo heb ik dat gedaan, toen kon ik na een week weer aan de gang ^^)
__________________
Golf MK1 |
#13
|
||||
|
||||
En mocht het niet los willen komen kan je ook cola proberen. Krijg je alles mee los. Wel even schoonspoelen als je geen mierencolonie in je auto wilt :P
__________________
ReinoutMK1 2000 Bora 2.8 V6 4motion (daily ride) 1983 Golf 1 GTI W65 1.8 (tour- en vakantiewagentje) Mijn Marktplaats advertenties |
#14
|
||||
|
||||
mijn dank voor het meedenken heb het nu een aantal keren flink onder de wd40 gespoten en het meeste bruin is er wel uitgespoeld denk ik. hij gaat in ieder geval al weer volledig omhoog net nog een keer vol wd40 gezet, laat het een dagje staan en dan spoel ik m nog 1x en dan vet erin, dan zal ie wel weer ff meegaan
|