Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-11-2014, 18:38
leeroy scheffer leeroy scheffer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 30
Default Bouwtekening Dasboard

Goede dag

Heeft 1 van jullie een bouwtekening van het dasboard ?
Ik moet een aantal lampjes vervangen maar voordat ik eraan begin is een tekening van waar alle mogelijke schroeven zich bevinden wel makkelijk als iemand dat heeft dan ?

Mvg Lee
Reply With Quote
  #2  
Old 14-11-2014, 18:48
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Ik weet geen tekening, maar het onderwerp is al meer dan eens aan de orde geweest op dit forum.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-11-2014, 19:12
Dutch_Jetta_GT's Avatar
Dutch_Jetta_GT Dutch_Jetta_GT is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,801
Default

Om het frame waar de knoppen en radio in zitten te verwijderen zitten de schroefjes:

- achter de lichtschakelaar onderin
- 2x bovenin bij de tellerbak
- 1x onderin het midden achter de "dummyschakelaars"
- 1x bovenin bij het radiogat
- 3x achter de kachelbediening (Deze zijn langer dan de rest)

Om het geheel dus te demonteren trek je eerst alle schakelaars, dummyschakelaars, kachelventilatorknop en de 2 schuifbedieningen van de kachel eruit (Deze zitten gewoon erin geschoven, zet de schuif in het midden en dan recht naar achter trekken)

Vervolgens verwijder je de radio incl montageframe en haal vervolgens de aangegeven schroeven los.

Het frame haal je er nu uit en de tellerbak zit met 2 schroefjes aan de randen vast, deze maak je los en schuif de stekker(s) onder in de tellerbak eraf.

Als laatste is de kilometertellerkabel aan de beurt, deze zit aan de achterkant op de tellerbak gestoken en is haast onbereikbaar. Om deze veiliger te verwijderen kun je hem in de versnellingsbak even losschroeven en het tandwieltje eruit wippen, zodoende kun je de tellerbak nu (met beleid) naar je toe trekken zodat je goed kunt zien dat je de tellerkabel heel eraf kunt halen..

Lampjes vervangen en tellerbak weer in omgekeerde volgorde terugplaatsen...


Klinkt misschien lastig maar met een 20 minuutjes moet het je zeker lukken
__________________

* '91 Jetta MK2 GLI USA
* '91 Jetta MK2 GT 16V
* '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe
* '93 Passat 35i "ABT" dailydruif


http://www.dubkreations.hyves.nl/
http://www.dubkreations.forumotion.net
Reply With Quote
  #4  
Old 14-11-2014, 19:25
leeroy scheffer leeroy scheffer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 30
Default

Top bedankt ga er gelijk aan beginnen .
Reply With Quote
  #5  
Old 15-11-2014, 13:15
leeroy scheffer leeroy scheffer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 30
Default

Nou dat was echt een eitje waar ik wel tegen aan liep was het lampje waar de ventilator schakelaar ook in zit dit is een gesloten unit volgens mij .
Ik heb het oude lampje eruit getrokken en vervolgens de fitting doorgeboord om er zo een nieuw lampje in te kunnen zetten .
Nieuwe contacten gesoldeerd en aan gesloten op de originele stekker .
Ik weet niet hoe met het normaal oplost maar dit werkte voor mij perfect .
Reply With Quote
  #6  
Old 15-11-2014, 15:59
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

Klopt inderdaad, dat lampje is niet gewoon te vervangen.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-11-2014, 16:58
leeroy scheffer leeroy scheffer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 30
Default

Oke dus het uitboren van de originele fitting is de normale oplossing voor dit probleempje ?
Reply With Quote
  #8  
Old 18-11-2014, 13:05
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,274
Default

Of een nieuwe (tweedehands) dingetje plaatsen
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #9  
Old 25-11-2014, 16:01
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Dat is inderdaad niet zomaar te vervangen. Heb er volgens mij ooit ergens een 'how to' van gezien op dit forum. Ik heb er iig een ledje in gesoldeerd zodat hij "niet" meer kapot kan
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #10  
Old 25-11-2014, 20:58
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ik heb overal ledjes in gesoldeerd zodat ik ze nooit meer hoef te vervangen.
in mijn schakelaars waren namelijk ook een aantal lampjes kapot (oa het lampje die altijd brand in de lichtschakelaar). wel een hoop gepruts, maar eens gedaan toch tevreden van
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #11  
Old 26-11-2014, 10:02
leeroy scheffer leeroy scheffer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 30
Default

Ik had nog nieuwe lampjes liggen dus heb deze er ook weer in gezet .
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum