Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-09-2014, 20:11
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Question slaat af bij koude start, bokken bij warm en terug schakelen

Corrado VR6 heeft raar probleem, na wat problemen met niet stationair lopen en zagen in de stationair en horten en stoten met rijden is het volgende gebeurt.

Bedrading na lambda sensor was niet 100%, is opgelost (breuk gesoldeerd), toen juist erger horten en stoten (na een tijdje), CO gemeten en niet goed. Lambda vervangen door een deugdelijke andere die garage toevallig had liggen en volgens opgave in mijn VR6 zou kunnen. CO goed en liep weer tijdje prima.

Toen beurt gehad en o.a. bougies vervangen, liep tijdje nog steeds goed, toen ineens weer gebok en ineens ook erg veel afslaan onder het rijden. Bleek bougiekabel(s) te zijn, sloegen door naar het blok, dus ook vervangen. Blok liep toch nog iets onregelmatig, iets friemelen aan de lamdba bedrading en toch weer iets netter regelmatig (gesoldeerde breuk) dus die bedrading toch ook maar vervangen (grotendeels). Blok liep goed en CO netjes en geen afslaan.

Nu 2 dagen later dan toch ineens weer dat bij koude start de motor afslaat, direct even op 2000 toeren houden paar seconden en dan blijft die wel lopen?
Wat zou dat kunnen zijn?? Meen mij iets van blauwe temp sensor te herinneren???
MAAR ook ineens weer bokken en stoten onder het rijden èn dit lijkt vooral te gebeuren bij terugschakelen, toevallig telkens als ik terugschakel in de 2e versnelling? (gekke is dat het ca. 1.5 dag prima ging)
Ook gewoon rijdend op de weg, ca. 60 of 80 km/h, lijkt hij heel iets hobbelend te lopen qua vermogen. Als of hij wat harder wat zachter wat harder wat zachter trekt, je moet er heel goed opletten want je merkt het nauwelijks, maar toch...

Ik weet niet of het een relatie met het ander kan hebben of het hopelijk wat bekende symptomen zijn?
Reply With Quote
  #2  
Old 10-09-2014, 08:56
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Post re: afslaan bij koude start & bokken bij terugschakelen (warm)

(Het is een ROTOR ontsteking overigens)

ECU waarden (waren) goed, gaan inderdaad even opnieuw uitlezen. Correct functioneren v/d LMM & gasklep zou je ook moeten kunnen uitlezen??? (hoorde/las wat tegengestelde berichten hierover)

Diverse stekkers al schoongespoten (remmenreiniger), geen wd40 nagespoten overigens dat zou ik nog even kunnen doen (als waterverdringer).

Rotor v/d onsteking zag er goed uit, voor wat het waard is.

LMM ziet er optisch in elk geval goed schoon uit, geen vette meuk op het draadje/voellertje (even gechecked en tevens voor de zekerheid wat remmenreiniger er over met een kwastje (zit openluchtfilter K&N op).

STK extra gereinigd met remmenreiniger, tot dat er een mooi blank goedje uit liep en opnieuw ingespoten, hoor en voel hem werken. Dempertje plus slangen enigszins geprobeerd te controleren op lekjes, hoe? ingespoten met remmenreiniger en kijken of die ergens sist/zuigt. Kon zo niks vinden in elk geval.

Gezeik, liep goed, VOOR groot onderhoud.
Ga je met je goede gedrag ;-p

Misschien mogelijke verdere opties?
Gasklep sensor? / Klep N80? / T42 stekker goed reinigen? / Koude temp.sensor? / Hallgever? / Contactblokje achter contactslot?

Werking v/d blauwe temp.sensor zou ook bij uitlezen naar voren moeten komen indien die niet of slecht functioneert?
Dat zou mooi zijn, maar verwacht dat uitlezen weer tot niks concreets leidt, meestal beweert die dat alles prima is, maar dat dit dan toch echt niet het geval is.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-09-2014, 18:33
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Vaccuumslangen gechecked?
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #4  
Old 15-09-2014, 10:47
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Default (RE:) vacuum slangen ook gechecked

vacuum slangen ook gechecked, niks aan te zien en aansluitingen ook goed
Reply With Quote
  #5  
Old 16-09-2014, 12:12
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Default stk?

sensoren doorgemeten en in orde, enige waar afwijking in lijkt te zitten is STK, proberen met een andere om te zien of het inderdaad zo is...
Reply With Quote
  #6  
Old 16-09-2014, 12:43
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Question STK (VR6) replica "stationair regelklep"

STK (VR6) replica "stationair regelklep"

iemand hier heel toevallig bekend mee, goede/slechte arvaring?

http://www.autosensorberlin.com/kfz...07.95&x=48&y=10

Betreft replica 'Idle Air Control Valve'
BOSCH: 0 280 140 512 / AUDI: 034 133 455B
Reply With Quote
  #7  
Old 19-09-2014, 23:25
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Thumbs up Fixed

Opgelost, nieuwe STK (en stationair heel iets verhoogt) en ouderwets lopen als een malle.

Hopelijk blijft dat nu dan ook zo, maar voorlopig is het zwaar in orde.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum