Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-06-2014, 13:59
classicline1 classicline1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 1
Default revolution velgen onder type 1 cabrio

Hallo allemaal,
momenteel heb ik nog de originele classicline velgen onder mijn verlaagde golf1 cabriolet uit 1991.
de auto is op het verlagen na origineel en ik wil ook eigenlijk de spatbordranden origineel houden(de kunstof spatbordranden mogen wel iets weggesneden worden indien nodig).
heel graag wil ik een setje revolution modernline 8j x 15 monteren met met 195-45-15 banden.

het merendeel van de aangeboden sets hebben et 14 of et 20.
heeft iemand van jullie ervaring met deze et waardes zodat ik weet of bijvoorbeeld een set met et 20 past zonder aanloopproblemen aan de spatbordranden.
(Ik heb een setje et 20 gezien zonder banden, kan dus helaas niet uitproberen)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

robin
Reply With Quote
  #2  
Old 21-06-2014, 16:24
Roy golf II's Avatar
Roy golf II Roy golf II is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 101
Default

Et 20 gaat prima passen. Heb zelf et0 en die komen net buiten de spatbordranden. Maar vind het zelf wel dik staan! Hier ff een oude foto van hoe die van mij er bij stond op de revolutions 8j et0 met 195/45 erom heen.

__________________
'88 GolfI Cabby 1.6 Doppel vergaser
ex '90 Golf II 1.3 NZ
ex '02 Seat Arosa 1.4 mpi

Last edited by Roy golf II : 21-06-2014 at 16:30. Reason: Picture did'nt work
Reply With Quote
  #3  
Old 21-06-2014, 16:40
RobbieMK1 RobbieMK1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 374
Default

Buiten de spatbordranden is wel een risico op bekeuringen.
Reply With Quote
  #4  
Old 21-06-2014, 17:43
VWmotion's Avatar
VWmotion VWmotion is offline
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 138
Default

Quote:
Originally Posted by RobbieMK1
Buiten de spatbordranden is wel een risico op bekeuringen.


Dan moet je wel specifieker zijn. Velgen en banden mogen wel uitsteken. Om precies te zijn mag het loopvlak van de band tot 3 cm uitsteken.
Getrokken bandjes zijn een prima oplossing dan

Mooiste is veel J eronder, dus ook naar binnen breder. Dan kunnen ze je ook niet aanspreken op een eventuele meer dan 3 procent (de limiet) bredere spoorbreedte.
Reply With Quote
  #5  
Old 22-06-2014, 08:04
vw-unit's Avatar
vw-unit vw-unit is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 419
Default

Quote:
Originally Posted by VWmotion
Dan moet je wel specifieker zijn. Velgen en banden mogen wel uitsteken. Om precies te zijn mag het loopvlak van de band tot 3 cm uitsteken.
Getrokken bandjes zijn een prima oplossing dan

Mooiste is veel J eronder, dus ook naar binnen breder. Dan kunnen ze je ook niet aanspreken op een eventuele meer dan 3 procent (de limiet) bredere spoorbreedte.



Ook jij moet wat specifieker zijn want klopt niet wat je zegt.
Velg mag idd max. 3 cm uitsteken maar het loopvlak zelf mag niet uitsteken.
Spoorbreedte mag niet meer dan 2% afwijken van origineel.
Reply With Quote
  #6  
Old 22-06-2014, 11:12
Lenn83 Lenn83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 140
Default

Quote:
Originally Posted by vw-unit
Ook jij moet wat specifieker zijn want klopt niet wat je zegt.
Velg mag idd max. 3 cm uitsteken maar het loopvlak zelf mag niet uitsteken.
Spoorbreedte mag niet meer dan 2% afwijken van origineel.



Klopt inderdaad, als het meer dan 3 cm uitsteekt (feitcode mN480c, de wielen niet goed afgeschermd zijn, aanlopen of te ver buiten de afscherming steken) ben je 220 euro kwijt. Maar houd er ook rekening mee, er ook bekeurd mag worden op scherpe delen( mN480a, het voertuig scherpe delen heeft, en 480b het voertuig uitstekende niet afgeschermde delen heeft) dus ook uitstekende velg randen, ondanks ze binnen de 3 cm vallen.

Nou is de kans dat je als automobilist hier op bekeurd word niet heel erg groot, aanlopende banden sneller dan uitstekende delen.
__________________
Mk1 '1983
Reply With Quote
  #7  
Old 30-06-2014, 06:44
VWmotion's Avatar
VWmotion VWmotion is offline
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 138
Default

Quote:
Originally Posted by Lenn83
Klopt inderdaad, als het meer dan 3 cm uitsteekt (feitcode mN480c, de wielen niet goed afgeschermd zijn, aanlopen of te ver buiten de afscherming steken) ben je 220 euro kwijt. Maar houd er ook rekening mee, er ook bekeurd mag worden op scherpe delen( mN480a, het voertuig scherpe delen heeft, en 480b het voertuig uitstekende niet afgeschermde delen heeft) dus ook uitstekende velg randen, ondanks ze binnen de 3 cm vallen.

Nou is de kans dat je als automobilist hier op bekeurd word niet heel erg groot, aanlopende banden sneller dan uitstekende delen.


Nu gaat de discussie een andere wending krijgen, namelijk onderwerp "de naaiende agent". Ik heb op flitsservice een aantal discussies gevolgd van diendertjes/betwetertjes die er een sport van wilden maken om mensen te pakken op het scherpe delen onderwerp. Het komt erop neer dat ze dit proberen te misbruiken met bovenstaande feitcodes. Gelukkig keihard onderuit gehaald door een paar slimmere en vooral eerlijkere collega's. Anders zouden we massaal onze ruitenwissers, antennes en fietsendragers moeten verwijderen en zelfs niet meer met een open raampje en dus een scherpe deur of raamstijl mogen rijden, laat staan een achterraampje in je cabrio. Motorfietsen zouden dan geen stuur of rem en koppelingshandels mogen hebben. Dezelfde discussie over zonder motorkap rijden. Een paar agentjes gooiden het op hete delen als er geen uitstekende delen waren maar dan zou er ook geen motorfiets meer mogen rijden....
OK, nu weer on topic, ik zat een procentje te ruim met de spoorbreedte en het uitsteken maar als je het schappelijk houd en niet overdrijft moet je echt een paraciet treffen om een probleem te krijgen.

Last edited by VWmotion : 30-06-2014 at 07:49. Reason: taalfoutje
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum