![]() |
|
|||
|
|||
![]() Enorm veel respect voor je doorzettingsvermogen!
Veel anderen hadden m waarschijnlijk in de schuur getrapt, en er een jaar later misschien eens mee verder te gaan. Top man!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja dat is door jullie gekomen hoor ,laten denken dat je meer kan allemaal slechte voorbeelden hier op het forum van veelste snelle auto ![]() Quote:
Eerder zou ik wel leuk vinden ![]() ![]() Maar moet hij dan naar de - gedraaid worden of naar + met voorzichtigheid ? Quote:
In me hoofd heeft dat wel even gespeeld in Goes maar daarna kan je niet anders dan bouwen en willen rijden ![]()
|
|||
|
|||
![]() Peter niet zomaar aan gaan draaien! Kijk naar je gevevens van de nokkenas welke timing zij aanraden. Dit meet je met een gradenschijf en een meter op een statief en in bdp. Hierna kun je op de testbank gaan en kijken wat je met een kleine verdraaing doet of het helpt. Let wel hele kleine stapjes die streepjes zijn almveel te grof je timing staat heel snel al op de boel kapot rammen met een beetje knappe lift. Als het goed is heb je het verstelbare tandwiel nu op de setting van een orgineel exemplaar staan ?
|
||||
|
||||
![]() Shit dat papiertje ligt in de garage dus geen doe het zelf actie ben allergische voor draaid kapot.
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 12-06-2014 at 19:54. |
|
||||
|
||||
![]() het eerder laten sluiten van de kleppen geeft meer onderin en later sluiten bovenin meer vermogen. Als ik ff niet naar die zwarte pijlen kijk die erin getekend en puur naar je tandwiel kijk zou je m in het + gedeelte moeten zetten om de kleppen eerder te laten openen/sluiten en vice versa. Draai na het stellen altyd de motor met de hand rond om zeker te zijn dat hij vrij loopt. En verdraai het tandwiel met mate dwz een heel klein beetje per keer.
|
|
||||
|
||||
![]() Dit is het papiertje wat er bij zit als je op de foto drukt wordt het groter en ik kan dan wel in zoomen en is het leesbaar maar waar moet je dan naar kijken ?
duration 279 / 279° duration 243 / 243° maximum lift 11.50 / 11.50mm lift at TDC 2.70 / 2.70mm Klepspreiding 108Gr zo wel in als uit Laatste 2 regels zijn niet goed te lezen ![]() free upload image
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 12-06-2014 at 20:05. |
|
|||
|
|||
![]() http://m.youtube.com/?client=mv-goo...h?v=-VwsbEg7Z4I
Om je er even een beeld bij te geven zonder een lap tekst die niet meer te begrijpen is, gaat dus om de kleplift in bdp welke op je papier staat. Op de testbank wat gaan verstelling dan weet je wat je doet en welk effect het heeft en tot welk punt.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Idd en gaat dus ook om halve graden. Te veel resulteert in vermogensverlies. Mooiste is afstellen op de bank. Dan zie je in de curve wat er gebeurd. Met mijn uitlaatnokkenas op de inlaat had t wel effect alleen nadeel is dat je bij mij de nokkenassen onderling (overlap) niet kon verstellen dmv een verstelbaar kettingwiel. Hierdoor krijg je het nooit perfect en daarom heb ik gekozen om de standaard kr assen er weer in te zetten en op een later moment een echte snelle as te monteren icm verstelbare kettingwielen. (Deze zijn nogal prijzig ![]() Maar mogelijk heeft het bij jouw setup wel meer effect omdat je een betere nokkenstok hebt gemonteerd. Last edited by Johan1982MK1 : 12-06-2014 at 22:28. |
|
||||
|
||||
![]() De youtube link doet het helaas niet ? brengt me ieder geval niet naar een lap tekst
![]() Vandaag dacht ik even een uurtje of 3 te gaan rijden ![]() ![]() Nou dat was dus een beetje te had een achteruit en 3 en 4 denk ik. Dit had ik toen laten doen dus zelf nog nooit gedaan was even lastig uiteindelijk de pook maar in 2 de versnelling gezet bak in 2 en toen de vinger vast gedraaid. Nu heb ik weer alle versnellingen ,maar me km teller doet het ook niet meer tijdens het demonteren van de bak wou ik de bak laten zaken maar hij zat nog vast aan de kabel en nu doet hij dus niks meer ![]() Hij is niet gebroken want het wormwiel heb ik nog opnieuw gemonteerd misschien ligt hij uit de teller ? Morgen dan maar een lekker eind rijden is een keer goed wassen en poetsen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Wat is hier op korte tijd weer allemaal gebeurd.
Laatst had ik nog gelezen dat je op de testbank ging en dat er een drama was gebeurd.. Maar ik had geen idee wat er juist aan de hand was. Echt knap hoe je het weer aanpakt zoals het komt en gewoon direct door gaat. Het gaat echt een plezier zijn om in te rijden. Wat een auto ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja echt petje af wat deze man in korte termijn voor mekaar heeft gebokst.
Heel veel respect voor!! Heb elke dat het topic bekeken of er weer wat vorderingen waren, achja wat wil je als je ongeneeselijk ziek thuis zit.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kerel, wazzup? ( mag over pb )
|
|
||||
|
||||
![]() Dat mag ook hier, ziekte van crohn waar de medicijnen niet meer bij aanslaan.
Dus waarschijnlijk operatie.
|
||||
|
||||
![]() Heel veel sterkte Kenny....
![]() Vandaag een heerlijk stukje door de polder getuft ...130km helaas is er iets met me teller /kabel ik heb met het demonteren van de bak heel even het hele gewicht aan deze kabel gehad was hem vergeten los te maken .... ![]() Alles los gehaald vanochtend niks afgebroken ook niet bij de teller aansluiting wel is de buitenmantel van de kabel iets uit gerekt. Morgen ga ik hem netjes poetsen en al vast zo goed als mogelijk klaar maken voor Volksdub ![]() Helaas geen tijd om terug te gaan naar de spuiter dus het is nie anders so please be gentle if you spot him ![]() Plaatjes om dat het kan ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Buitenkabel opgerekt > binnenkabel drijft tellerbak niet meer aan
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Tsja denk het ook wel vervelend zonder kom teller rijden en de tom tom pakt niet lekker in de sigaretten aansteker die trouwens ook niet aangesloten was.
Dit heb vanochtend ook gelijk gedaan grijs/rood kabel zat er gewoon niet dus nieuw kabeltje getrokken vanaf de originele stekker en een massa ![]()
|
||||
|
||||
![]() Wat een mooie foto's van een schitterende wagen.
|
||||
|
||||
![]() Thanx Kenny
![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Heerlijke wagen!
|