Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-02-2014, 14:41
ronB's Avatar
ronB ronB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 46
Default ontsteking golf 2 1.8 gu

Hallo,

Laats van de golf van mn vriendin de distributie gedaan op de originele afstel punten.
Nu wou ik de ontsteking controleren aangezien hij niet aansprong.
Als ik de verdelerkap er afhaal dan staat hij precies 180 graden andersom.
Het kan natuurlijk zijn dat ik wat over het hoofd zie, maar de onsteking 180 graden draaien word hem niet denk ik zelf.

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen.

gr ron
__________________
1985 golf 2 1.6D (daily rat)
1992 jetta mkII 1.6 8v (project)
2002 evo zip sp 2000 (racer/brommertijd)
Reply With Quote
  #2  
Old 17-02-2014, 15:23
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Toch zit daar wel de oplossing, ik weet alleen niet of je dat met de ontsteking moet doen, of met de distributieriem op de hulpas. Klopt deze tekening met jouw motor?

PS.: Deze fout wordt wel vaker gemaakt bij het vervangen van de distributieriem; het komt doordat de hulpas en de nokkenas de helft van het toerental van de krukas draaien.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-02-2014, 17:55
ronB's Avatar
ronB ronB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 46
Default

Ja dat komt wel overeen. heb ook dat die merktekens van de krukas poulie samen komt met die op het tandwiel.

als de krukas 180 verkeerd staat (wat ik niet verwacht) dan zou hij toch helemaal niet willen draaien?

Heb al veel vaker een distributie bij nieuwere auto's gedaan en dan moet het uitgerekend bij zo'n oudere tegen zitten .
__________________
1985 golf 2 1.6D (daily rat)
1992 jetta mkII 1.6 8v (project)
2002 evo zip sp 2000 (racer/brommertijd)
Reply With Quote
  #4  
Old 17-02-2014, 18:29
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Nee, de krukas zit ahw. 360 graden verkeerd! PS.: Ik ga er maar vanuit dat de timing van je nokkenas wel goed is.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-02-2014, 21:17
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Nee, de krukas zit ahw. 360 graden verkeerd! PS.: Ik ga er maar vanuit dat de timing van je nokkenas wel goed is.

Inderdaad, Als de krukas 360 graden draaien heeft de nokkenas en tussenas maar 180 graden gedraait
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #6  
Old 18-02-2014, 10:44
ronB's Avatar
ronB ronB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 46
Default

Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar als ik de krukas 2 keer rond draai komt alles wel weer bij mekaar.
als die verkeerd stond zou dat ook niet moeten gebeuren toch?
Ik had het bdp op linker cilinder afgekeken en zodat het vliegwiel markering goed stond.
__________________
1985 golf 2 1.6D (daily rat)
1992 jetta mkII 1.6 8v (project)
2002 evo zip sp 2000 (racer/brommertijd)
Reply With Quote
  #7  
Old 18-02-2014, 11:47
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Achter de plastic kap zit nog een tandwiel , de tussenas die je onsteking aandrijft en die kun je 180 graden verdraaien zodat je niet de ontsteking zelf hoeft te draaien.
Dus de distributie riem even los en de merktekens even goed zetten.
Ik had met de eerste keer ook dat tandwiel vergeten, dan heb je precies bij een ontbranding de inlaatklep open staan en krijg je een knal vanuit de inlaat.
Nokkenas heeft een streep die gelijk moet staan met je kleppendeksel naar voor gericht , de tussenas poelie heeft een kerfje dacht ik en de krukas een punt in het tandwiel, die moeten naar elkaar toe wijzen naar het midden van het blok en dan moet het kloppen.
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit naar het vliegwiel gekeken , kwam altijd goed uit eigenlijk.

Last edited by Kevert : 18-02-2014 at 11:51.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-02-2014, 12:04
ronB's Avatar
ronB ronB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 46
Default

Wat jij zegt van uit de inlaat had ik eerst. Toen originele punten opgezocht wat jij ook zegt en nu ploft hij uit de uitlaat, maar de rotor staat wel 180 graden verkeerd om.
Het punt wat bij de 1e bougiekabel moet staan staat er recht tegenover.
__________________
1985 golf 2 1.6D (daily rat)
1992 jetta mkII 1.6 8v (project)
2002 evo zip sp 2000 (racer/brommertijd)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum