#1
|
||||
|
||||
opknappen: PIERBURG B1 Carburateur.
hey,
Ik had wat problemen met mijn Pierburg B1 carburateur. Toen kwam ik hier op het forum een 2ehands carberateur tegen voor weinig. en deze heb ik toen gekocht.. de carburateur was nog netjes maar had al wel meer dan 200.000km gelopen. Dus kon hij wel een opfris beurtje gebruiken. Verder heb ik ook de boel gepolijst voor een beter doorstroming.. Ik ben zelf wel tevreden met het resultaat.. hoop dat ik hem er deze week nog onder kan zetten en natuurlijk hoop ik ook dat men golf nu een stukje beter loopt.. hier nog wat foto's: Zo was het. En zo is het geworden. Inlaat. Hoop dat jullie het wat vinden
__________________
Seat Ibiza 6K2 |
#2
|
||||
|
||||
Heb hem er een tijd geleden afgehaald, is van een automaat geweest
|
#3
|
||||
|
||||
Netjes hoor. Maar wat heb je er naast schoon maken en polijsten nog meer aan gedaan?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
Voor zover ik hem bekeken heb andere pakkingen. Maar een carburateur van een automaat kan niet op een handgeschakelde, hij loopt dan veel te arm boven de 3000 toeren. Dat komt denk ik doordat je automaat dan al over had moeten schakelen...
Deze thread is overigens redelijk op leeftijd ^^ |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Zo te zien niet anders waren de pakkingen netjes in het rood. Ik heb hem toentertijd ook helemaal uit elkaar gehaald alle pakkingen vervangen incl rubberen O ringen vlotternaald enz
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#6
|
||||
|
||||
Daar heb je gelijk in! Ach, heb nu toch een andere, die het wel goed doet...
Dus als iemand nog een mooie voor een automaat zoekt, je weet me te vinden, mag voor weinig mee. |
#7
|
||||
|
||||
Ik heb die van mij verkocht voor 65€ was ook overbodig geworden
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#8
|
||||
|
||||
Inlaat poorten moet je trouwens niet polijsten, moet altijd wat ruw oppervlak in zitten voor goede menging van lucht/brandstof. Ziet er mooi uit maar het heeft geen zin om het helemaal glimmend te poetsen .
|
#9
|
||||
|
||||
Helemaal waar, zodra er benzine bij komt moet je het niet glad meer maken... De benzine zet zich af tegen de wand waardoor het ruwe oppervlak gladder is dan het gepolijste. Maak je hem zelf glad, dan krijg je druppelvorming |