![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo,
ik ben bezig mijn syncro op te knappen, en daar wil ik graag een pl of kr in leggen. de vraag is; is het mogelijk om een pl of kr goed te laten draaien zonder de originele kabelboom en computers(s)? dus met carbs met vlotterbakken. ik heb nog nokkenassen liggen die 2mm meer kleplift geven dan originele nokkenassen, het merk weet ik niet, de grades ook niet, alleen dat een kr er na 4000rpm serieus door gaat vliegen. als het kan hoor ik het graag, dan weet ik waar ik naar moet zoeken |
#2
|
||||
|
||||
![]() Dat kan prima, KR ontsteking is makkelijk ivm ontbreken computer
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
![]() ok dank je wel!! binnenkort ff een blokkie gaan halen. kr ontsteking heb ik nog wel ergens liggen. krijg ik geen last van vermogens verlies?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Waarom zou je last krijgen van vermogensverlies?
Als je het goed doet krijg je vermogenswinst, dus degelijke carburateurs erop en op de testbank af laten stellen
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#5
|
||||
|
||||
![]() degelijke carburateurs zijn webers? of voldoen carburateurs van een bepaalde motorfiets ook?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Met degelijk bedoel ik de staat, gereviseerde of nieuw.
En zou dan zelf wel webers pakken.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ik zou motor carbs pakken, puur voor de mooie vermogensafgifte, webers is leuk voor als je altijd volgas rijdt...deellast is een ramp vind ik...
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#8
|
||||
|
||||
![]() @ audi 1981; ik denk dat jij snapt wat ik wil.
nog tips over welke motor carbs ik op zoek naar moet gaan? zijn ook een stuk goeiekoper volgens mij ![]() ik zat net ff op google te zoeken, zag ik dat ik voor de vervroeging van de ontsteking beter de ontsteking van een peugeot erop kan schroeven, omdat die een vacuum geregelde vervroeging heeft. ik vraag me af of die vervroeging echt nut heeft, omdat ik er niet mee ga racen. ik ga gewoon lekker rondjes rijden op mooie zonnige zondagmiddagen en een klein beetje extra power zou leuk zijn. ook zijn kleine plofjes uit de uitlaat ook altijd geinig als je hem uit laat lopen Last edited by wob8v : 26-05-2013 at 21:04. |
#9
|
||||
|
||||
![]() En dan nu nog een vraagje; past een kr kop op een 2E onderblok? Kop heb ik liggen en en onderbkok ook dus het zou mooi zijn. Maar kom ik wel uit met de zuigers en kleppen? En welke koppakking moet ik bestellen als het wel past, kr, 2E abf of 9A?
Groetjes |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik zal ieder geval de KR kop pakking is op het onderblok leggen van de 2E dan zie je ieder geval of de olie kanalen over een komen
![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#11
|
||||
|
||||
![]() Vervroeging heb je sowieso nodig
![]() Anders rijdt het ruk of loopt het niet mooi stationair... |
#12
|
|||
|
|||
![]() Je moet opzoek naar 40 of 42mm motor carburateurs. Fireblade 900 zitten ze geloof ik op
![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#13
|
||||
|
||||
![]() 40 mm R1 carburateurs zijn mooi vind ik
![]() Ik heb ze zelf ook klaar liggen voor op mn motor te bouwen. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Heb eventueel nog opgeknapte carbs liggen incl originele motorfiets brandstofpomp! Meen van een gsxr 1000!
Als je interesse hebt hoor ik het wel! |
#15
|
||||
|
||||
![]() Nou ik heb vandaag de kop van de 2E motor eraf gehaald, en de pakking op de KR kop gelegd en alle kanalen komen overeen. Alleen komen de inlaatkleppen ongeveer 5mm in de zuiger te zitten. Dat past dus niet. Kunnen abf zuigers in een 2E?
De nokkenassen zijn trouwens niet origineel, de grades weet ik niet, maar ze genereren 2mm meer kleplift dan originele kr nokkenassen. |