![]() |
#321
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dank je wel Cees ![]() De originele spanner van de JB is 16cm in totaal maar waarschijnlijk moet tie langer. En dan komt het idd op zelf maken moet wel goed in de gaten houden wat voor riem ik nodig ga hebben ![]() Mochten de PU blokken te zijn ,zijn ze er zo tussen uit ![]() Quote:
Weet ik niet zat zelf nog te denken om een stukje L staal te maken dit op de 2 punten van de dynamo bevestigen. En dan komt het bevestigings punt hoger te liggen waar door de dynamo verder naar achteren kan. Misschien wel na de stand zo als bij de diesel zo dat ik die v-snaar kan nemen. En dan op de cilinder neem ik het bevestigings puntje onder de originele aansluiting. En dan een stalen strip op maat ![]() Klinkt goed nu nog in praktijk uit brengen ![]() ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#322
|
||||
|
||||
![]() Jep, pakking binnen, mooi verpakt!
Dat verklaart een hoop ja, had net mn dynamo helemaal gereviseerd, dus die moet er wel weer op gaan komen ^^ Steun van een 16v hebben we vast wel liggen hier, heb ook al een steun van een golf1 diesel gevonden, dus dat gaat de goede kant op :p |
#323
|
||||
|
||||
![]() Dat is mooi man Ga Zaterdag is kijken hoe de dynamo nu gaat vallen.
Verwacht dat de stalen strip waar mee je hem vast trekt niet zo lang mee hoeft te zijn. Post wel weer wat foto's als het eenmaal zit ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#324
|
||||
|
||||
![]() Quote:
als ie zo ver moet kantelen heb je wel een soort L profiel nodig denk ik ja, want een lange originele gaat tegen het schoepenrad van je dynamo aanlopen dan, succes met v snaren uitzoeken, heb dat probleem ook gehad, veel verschillen in diktes van de merken conti en gates, tewijl maten zelfde zijn ![]() |
#325
|
||||
|
||||
![]() Daarom probeer ik ook de de dynamo op de zelfde hoogte als de diesel te krijgen.
Dat kan ik goed vergelijken met het korte strak stel stripje wat bij de diesel beugel zat. Dan kan ik gewoon de V-snaar van de diesel pakken en anders wordt het een ritje sloop. Pakken we 10 V-snaren en passen maar als de carbs maar passen ![]() ![]() upload foto
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#326
|
||||
|
||||
![]() Denk dat ik gewoon die diesel dynamo pak, die hebben we ook, wissel ik de nieuwe onderdelen van mn eigen dynamo gewoon uit...
|
#327
|
||||
|
||||
![]() Dat kan ook maar ik had speciaal een 90A dynamo gekocht en netjes gemaakt dus die gaat er op hoe dan ook.
En pas maken vind ik altijd wel leuk werk ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#328
|
|||
|
|||
![]() Wat niet past wordt gelast
![]() ![]() ![]() ![]() |
#329
|
|||
|
|||
![]() Zoals ik op je foto zie wil je het stripje voor dynamospanner in het onderste gat in de cilinderkop monteren, als je hem nou in de bovenste monteerd maakt die een andere hoek waardoor die niet zo snel tegen het schoepenrad van de dynamo aankomt..
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#330
|
||||
|
||||
![]() Dat zou ook nog kunnen , ik moet Zaterdag gewoon even kijken wat nou het beste is.
Moet ook nog kijken of alles nu op 1 lijn zit nu ik de diesel steun heb. Voor het zelfde geld zit er op de diesel dynamo een andere poelie in breedte ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#331
|
||||
|
||||
![]() waarom ga je met de diesel steun de dynamo aan de kop vastmaken?
je moet juist naar beneden met het stelstripje? of zie ik iets over het hoofd.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#332
|
||||
|
||||
![]() Klopt maar dan moet je wel een diesel dynamo hebben en die heb ik niet en wil ik eigenlijk ook niet.
Deze heeft de bevestiging ook aan de onderzijde en dat heeft een benzine model niet. Diesel dynamo ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#333
|
||||
|
||||
![]() call me crazy,maar ik heb dit zelf 100% zeker zo op mijn eigen auto zitten,met benzine dynamo.moest een ring tussen het heveltje leggen om uit te vullen,dat wel,maar voor de rest ging dat prima.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#334
|
||||
|
||||
![]() Ga ik zeker niet doen
![]() Heb jij toevallig altijd diesel dynamo's gebrukt ![]() ![]() Het punt waar je de stelplaat op monteerd zit duidelijk anders dan op de foto van mij post hier boven. ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#335
|
||||
|
||||
![]() nu zie ik het ja.mijn dynamo die ik er nu op heb is 1 zoals je vorige plaatje,je eigen gaat niet makkelijk passen zo.wel het juiste plaatje posten he
![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#336
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Zo dat dadelijk alles normaal gaat passen met de carbs en mijn dynamo ga ik ook wel goed krijgen ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#337
|
||||
|
||||
![]() Het koelsysteem is helemaal klaar
![]() Wel veel klemmetjes nu maar wederom genoeg ruimte voor de carburateurs ![]() ![]() ![]() Diesel dynamo beugel ook gemonteerd ,maar helaas zit de dynamo poelie niet op lijn met die van de waterpomp en krukas ![]() En als ik hem ongeveer zo ver laat zakken zo als een diesel dynamo komt de V-snaar over de bout van de hulp as ![]() ![]() ![]() Maar de Dynamo zit wel lager en goed ook ![]() ![]() Weet iemand toevallig de breedte van een diesel poelie die van mijn dynamo is 42mm ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#338
|
||||
|
||||
![]() ik heb denk ik nog wel een dynamo van een benzine. mag je de poelie wel afschroeven, als je die nodig hebt!
![]() |
#339
|
||||
|
||||
![]() Bedankt maar die je op de foto ziet is ook van een benzine
![]() Had er een nodig van een diesel die is 35mm maar ik heb het zo goed als zeker al opgelost. De rode ring zit samen met de grootte ring achter de poelie. De rode ring is 7mm dik deze heb ik rond gemaakt zo dat hij in de poelie valt. En de grootte ring gaat er gewoon achter dan de poelie en dan de ring van 7mm en dan zit ik ook op de 35mm net als de diesel. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nu alleen nog een langere V-snaar die van 950mm is te kort. Ga die van een diesel proberen die is 1125mm lang ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#340
|
||||
|
||||
![]() Je kunt ook zoiets doen:
https://www.youtube.com/watch?v=PkB...be_gdata_player Ben toch nog steeds benieuwd hoe je dat met je ontsteking gaat doen. Je wilt dus de originele computer aan de ontsteking hangen als ik het goed begrepen heb? Is het niet veel makkelijker en mooier om een ontsteking met centrifugaalvervroeging te pakken van een 1.8? Dan heb je alleen een adapterring nodig en je bent er... Draadje naar een transistorkastje en gaan! |