Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #321  
Old 10-04-2013, 17:33
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by vliegtuigje
Hoi
mooi verslag en mooi werk,keurig man,
ik heb nog een dynamospanner liggen die is 13,5 cm lang ,had er mn 90 A dynamo op mn 8v op zitten, maar weet niet of dat te lang is, die van de 16v zijn nog wel nieuw te krijgen volgens mij, kan je mooi op maat maken eventueel.
zag dat je je blok rondom in de PU blokken had zitten , ik hoop niet dat je daar spijt van gaat krijgen ivm vele resonanties die nu door je carrosserie heen gaan, spreek uit ervaring
succes er verder mee
groeten Cees


Dank je wel Cees
De originele spanner van de JB is 16cm in totaal maar waarschijnlijk moet tie langer.
En dan komt het idd op zelf maken moet wel goed in de gaten houden wat voor riem ik nodig ga hebben
Mochten de PU blokken te zijn ,zijn ze er zo tussen uit

Quote:
Originally Posted by EelcoB
Kan je het niet oplossen door de stelbeugel aan te passen?

Of kantelt hij dan te ver naar voren/achter?


Weet ik niet zat zelf nog te denken om een stukje L staal te maken dit op de 2 punten van de dynamo bevestigen.
En dan komt het bevestigings punt hoger te liggen waar door de dynamo verder naar achteren kan.
Misschien wel na de stand zo als bij de diesel zo dat ik die v-snaar kan nemen.
En dan op de cilinder neem ik het bevestigings puntje onder de originele aansluiting.
En dan een stalen strip op maat
Klinkt goed nu nog in praktijk uit brengen


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #322  
Old 10-04-2013, 19:31
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Jep, pakking binnen, mooi verpakt!

Dat verklaart een hoop ja, had net mn dynamo helemaal gereviseerd, dus die moet er wel weer op gaan komen ^^ Steun van een 16v hebben we vast wel liggen hier, heb ook al een steun van een golf1 diesel gevonden, dus dat gaat de goede kant op :p
Reply With Quote
  #323  
Old 10-04-2013, 19:37
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Dat is mooi man Ga Zaterdag is kijken hoe de dynamo nu gaat vallen.
Verwacht dat de stalen strip waar mee je hem vast trekt niet zo lang mee hoeft te zijn.
Post wel weer wat foto's als het eenmaal zit
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #324  
Old 10-04-2013, 20:35
vliegtuigje's Avatar
vliegtuigje vliegtuigje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2012
Posts: 21
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Dat is mooi man Ga Zaterdag is kijken hoe de dynamo nu gaat vallen.
Verwacht dat de stalen strip waar mee je hem vast trekt niet zo lang mee hoeft te zijn.
Post wel weer wat foto's als het eenmaal zit


als ie zo ver moet kantelen heb je wel een soort L profiel nodig denk ik ja, want een lange originele gaat tegen het schoepenrad van je dynamo aanlopen dan, succes met v snaren uitzoeken, heb dat probleem ook gehad, veel verschillen in diktes van de merken conti en gates, tewijl maten zelfde zijn
Reply With Quote
  #325  
Old 11-04-2013, 17:09
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Daarom probeer ik ook de de dynamo op de zelfde hoogte als de diesel te krijgen.
Dat kan ik goed vergelijken met het korte strak stel stripje wat bij de diesel beugel zat.
Dan kan ik gewoon de V-snaar van de diesel pakken en anders wordt het een ritje sloop.
Pakken we 10 V-snaren en passen maar als de carbs maar passen



upload foto
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #326  
Old 11-04-2013, 18:44
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Denk dat ik gewoon die diesel dynamo pak, die hebben we ook, wissel ik de nieuwe onderdelen van mn eigen dynamo gewoon uit...
Reply With Quote
  #327  
Old 11-04-2013, 18:54
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Dat kan ook maar ik had speciaal een 90A dynamo gekocht en netjes gemaakt dus die gaat er op hoe dan ook.
En pas maken vind ik altijd wel leuk werk
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #328  
Old 11-04-2013, 19:03
MartinW0527 MartinW0527 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 265
Default

Wat niet past wordt gelast
Reply With Quote
  #329  
Old 11-04-2013, 20:21
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Zoals ik op je foto zie wil je het stripje voor dynamospanner in het onderste gat in de cilinderkop monteren, als je hem nou in de bovenste monteerd maakt die een andere hoek waardoor die niet zo snel tegen het schoepenrad van de dynamo aankomt..
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #330  
Old 11-04-2013, 20:41
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Dat zou ook nog kunnen , ik moet Zaterdag gewoon even kijken wat nou het beste is.
Moet ook nog kijken of alles nu op 1 lijn zit nu ik de diesel steun heb.
Voor het zelfde geld zit er op de diesel dynamo een andere poelie in breedte
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #331  
Old 11-04-2013, 22:00
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

waarom ga je met de diesel steun de dynamo aan de kop vastmaken?
je moet juist naar beneden met het stelstripje?
of zie ik iets over het hoofd.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #332  
Old 12-04-2013, 18:16
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Klopt maar dan moet je wel een diesel dynamo hebben en die heb ik niet en wil ik eigenlijk ook niet.
Deze heeft de bevestiging ook aan de onderzijde en dat heeft een benzine model niet.

Diesel dynamo

__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #333  
Old 12-04-2013, 18:19
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

call me crazy,maar ik heb dit zelf 100% zeker zo op mijn eigen auto zitten,met benzine dynamo.moest een ring tussen het heveltje leggen om uit te vullen,dat wel,maar voor de rest ging dat prima.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #334  
Old 12-04-2013, 18:39
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ga ik zeker niet doen jouw tips zijn altijd meer dan welkom.
Heb jij toevallig altijd diesel dynamo's gebrukt of !!! doe ik iets niet goed

Het punt waar je de stelplaat op monteerd zit duidelijk anders dan op de foto van mij post hier boven.


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #335  
Old 12-04-2013, 18:58
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

nu zie ik het ja.mijn dynamo die ik er nu op heb is 1 zoals je vorige plaatje,je eigen gaat niet makkelijk passen zo.wel het juiste plaatje posten he
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #336  
Old 12-04-2013, 19:17
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Belangrijkste is dat hij nu een stuk lager komt dan eerst
Zo dat dadelijk alles normaal gaat passen met de carbs en mijn dynamo ga ik ook wel goed krijgen
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #337  
Old 13-04-2013, 16:36
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Het koelsysteem is helemaal klaar
Wel veel klemmetjes nu maar wederom genoeg ruimte voor de carburateurs







Diesel dynamo beugel ook gemonteerd ,maar helaas zit de dynamo poelie niet op lijn met die van de waterpomp en krukas

En als ik hem ongeveer zo ver laat zakken zo als een diesel dynamo komt de
V-snaar over de bout van de hulp as







Maar de Dynamo zit wel lager en goed ook




Weet iemand toevallig de breedte van een diesel poelie die van mijn dynamo is 42mm


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #338  
Old 13-04-2013, 19:04
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

ik heb denk ik nog wel een dynamo van een benzine. mag je de poelie wel afschroeven, als je die nodig hebt!
Reply With Quote
  #339  
Old 13-04-2013, 19:22
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Bedankt maar die je op de foto ziet is ook van een benzine
Had er een nodig van een diesel die is 35mm maar ik heb het zo goed als zeker al opgelost.
De rode ring zit samen met de grootte ring achter de poelie.
De rode ring is 7mm dik deze heb ik rond gemaakt zo dat hij in de poelie valt.
En de grootte ring gaat er gewoon achter dan de poelie en dan de ring van 7mm en dan zit ik ook op de 35mm net als de diesel.
















Nu alleen nog een langere V-snaar die van 950mm is te kort.
Ga die van een diesel proberen die is 1125mm lang
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #340  
Old 14-04-2013, 09:20
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Je kunt ook zoiets doen:
https://www.youtube.com/watch?v=PkB...be_gdata_player

Ben toch nog steeds benieuwd hoe je dat met je ontsteking gaat doen. Je wilt dus de originele computer aan de ontsteking hangen als ik het goed begrepen heb? Is het niet veel makkelijker en mooier om een ontsteking met centrifugaalvervroeging te pakken van een 1.8? Dan heb je alleen een adapterring nodig en je bent er... Draadje naar een transistorkastje en gaan!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum